Gønna gjennom demoen nå, den var Mass Effect 2 bare uten dølle hacke-minigames (takke faen). Ja, og du kan gjøre combat roll nå, tok litt tid å venne seg til det. Sånn ellers? Setup i denne spillen er den verste. Jorda blir angrepet NÅ på tide å rusle rundt i galaksen i noen uker hei hei! Jeg sier bare at hvis de drar en faens "nå er 70% av jordas befolkning borte, få ræva i gir hvis du ikke vil ha tidenes verste slutt"-greie så blir'e månelyst. Ja, dro en runde med Horde Mode også, den virka helt standard men siden actiongreiene i Mass Effect er ganske artige blir det antageligvis noen flere runder der når fullversjonen ligger på disken. Ellers noen inntrykk:
- Jorda som første setting var en real nedtur etter to spill med fantastiske fremmede planeter og hi-tech-romstasjoner; gjør ikke meg så mye om planeten går dukken.
- Ashley var tilbake, og det gjør meg litt mer tilfreds med at den nye Mass Effect 2-saven min defaulta til at Kaidan var i live. Møkkakjerring.
- Wrex var også mystisk gjenoppstått og jeg merker at krogans fortsatt kan ryke og reise. Drittart.
- Vanskelighetsgrad i Mass Effect er faen meg ikke noe å spikre puppen i veggen for. Hehe jora blir nok en Normal her ja :mafia:
- Den andre delen av demoen viste fram noe jeg regner med er et nytt paradigme i Mass Effect 3, nemlig økt fokus på scriptede kjeder av fiender som rusher framover. Men! Ikke noe Call of Duty-skrot her, det var flere steder hvor jeg kunne angripe situasjonene på flere måter. AI-en var også litt oppgradert, dvs. mer combat rolls og forflytning, ikke bare cover-horing. Bra.
Var vel ikke så mye å lure på om jeg skulle ha Mass Effect 3, greit å se at det mest sannsynlig blir ålreit.