Metal Gear Solid 3: Snake Eater *SPOILERE*

#1
Håper det er greit at jeg lager et nytt emne. Føler det er litt begrenset det vi kan snakke om i det andre emnet, siden vi ikke vil spoile det for de som venter på PAL-utgivelsen.

Dette emnet er ment bare for de som har fullført spillet. Ikke les ellers. SPOILERE!!!!!





Ok, med det ute av veien. Post spørsmål, hva du synes om spillet, storyen osv. uten å tenke på om du spoiler det for andre.

Selv har jeg runda det fire ganger nå, og jeg skal snart prøve meg på Foxhound ranking. Liker spillet svært godt. Det eneste som skuffet meg litt var Cobra Unit. Liker dem ikke i det hele tatt. Håpet virkelig MGS3 ville holde seg litt mer nede på jorden. Ble veldig skuffet når vi først ble introdusert til Cobra Unit, når du møter The Boss på broen i begynnelsen. Først de biene, The Sorrow, også begynte det å "regne blod". Tok litt for mye av, men resten av spillet gjorde heldigvis opp for det.

Forresten, en liten detalj som dere kanskje ikke fikk med dere første eller andre gangen: Ocelot er sønnen til The Boss og The Sorrow! Mange spekulerer i at det er sånn Liquid kan snakke gjennom Ocelot, pga evnene som medium han kanskje har arvet fra sin far. Blir fortsatt litt rart, men det gir ihvertfall litt mer mening da.
 
#2
Fikk med meg at det var ocelot ja, tenkte at det var snake i starten faktisk, men fant det ut etterhvert. Det med at Ocelot var ADAM og snakes egentlig hjelper skjønt jeg med en gang han sa navnet sitt til snake i båten.

Synes det var ganske trist det the boss gjorde. Hun visste at hun kom til å bli sett på en forredær av sitt folk resten av livet og i tillegg ble drept av han hun bryr seg mest om. Synes Shaghod ble litt for lett. Klarte han uten noe problem på første forsøk.

Noe som irriterermeg noe sinnsykt er at de har fjernet scenen fra trailerene der Snake våkner opp i cella og skriker ut BOSSS og snakker med den andre vakten. Synes det var en veldig god scene, så skjønner ikke hvorfor de fjerna den.

Skjønte ikke helt vitsen med Sorrows nightmare greie og vi lærte heller ikke så mye om the patriots/philosophers som jeg skulle ønske.

Men det var gøy det de gjorde med Raiden, et sikkelig spark i balla for alle Raiden fans :p
 
#3
Den scena der Snake snakker med Johnny er med, men den er litt gjemt.
Det du må gjøre er å kaste tilbake all maten du får av vakten, igjennom åpningen i gitteret. Den scena der han sier "BOSSS" er også med, bortsett fra at han ikke sier "BOSSSSSSS". Det du må gjøre er å save med en gang du starter i fengselet, deretter loader du og da starter du i et slags mareritt... Etter at du har spilt igjennom marerittet anbefaler jeg deg å ringe til Sigint.


MGS3 er helt klart på høyde med MGS, men det er noen ting som kunne vært bedre.

- The Cobras er for merkelig. Selv om de var morsomme å spille mot. De ble også litt for lette.
- Kampen med Thunderbolt drar ut litt for langt.

Historien var ikke så dårlig som jeg hadde fått inntrykk av. Mange sa at historien måtte tones ned pga at de Halo-spillende fjortissene ikke skjønte MGS2, som er et mesterstykke. Ellers så er gameplayet mye bedre enn hos de to forgjengerne.
 
#4
Testet det marerittet tidligere i dag. Det mini-spillet var mye mer gjennomført enn jeg ventet. Ring alle sammen etterpå for noen artige samtaler.

Du må kaste ut maten tre ganger før scenen med Johnny starter.
 
#6
Hva synes dere om scenen der Snake klatrer opp en lang stige opp til basen imens Snake Eater themet spilles. Synes det er en sinnsykt bra scene og får sikkelige grøssninger hver gang. Selv om det ikke er så veldig mye som skjer.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Urk... jeg vet ikke hva som er tristest: At Kojima gang på gang klarer å voldta spillene sine, eller at jeg fortsetter å kjøpe dem. :(
 
#10
Kom igjen, Yetipants. Du kan bedre enn det der.


Opprinnelig skrevet av philantropist@14.12.2004, 11.02
Historien var ikke så dårlig som jeg hadde fått inntrykk av. Mange sa at historien måtte tones ned pga at de Halo-spillende fjortissene ikke skjønte MGS2, som er et mesterstykke. Ellers så er gameplayet mye bedre enn hos de to forgjengerne.
148861​
Hvis MGS3 er å tone ned storyen så er jeg bare glad til. Mer kompleks er ikke nødvendigvis en god ting. Storyen i MGS1 og 3 ga meg mye mer glede enn 2'ern.

Jeg liker storyen og karakterene i MGS1 klart best. Hvem kan konkurrere med Foxhound og Gray Fox? Men MGS3 er ikke altfor langt bak, og det er mitt andre favoritt MG-spill. Er enig med deg i at gameplayet i MGS3 er det beste i serien. Det er genialt. CQC og kamuflasje!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Ah, bra å høre. Mot slutten av MGS2 lurte jeg på om det var meg selv eller de som hadde laget spillet som hadde mistet grepet mest. :p
 
#12
Opprinnelig skrevet av thagen@14.12.2004, 11.44
Det er genialt. CQC og kamuflasje!
148903​
Ja, det er helt klart det beste av det nye. Food og Cure er greie de også, men det blir litt elementært.
Begynte å lure litt på Sigint i begynnelsen, når jeg hørte han, men han er faktisk ganske tøff. Ocelot er også en veldig bra karakter, hvis du ser bort ifra kattelydene..kremt
 
C

Chaz

Gjest
#13
Holder på med å finne alle froskene nå, og jeg tenkte på å teste å få Infinity Face Paint også. Tror jeg vil bruke den enkleste metoden ved å fange den sjeldne slangen.

Var veldig fornøyd med MGS3 etter å ha gjennomført det. Som i de tidligere spillene engasjerte historien meg, gameplayet var bedre enn før, og jeg brukte lengre tid på å gjennomføre det enn de forrige spillene.
 
#14
Opprinnelig skrevet av Chaz@14.12.2004, 13.08
Holder på med å finne alle froskene nå, og jeg tenkte på å teste å få Infinity Face Paint også. Tror jeg vil bruke den enkleste metoden ved å fange den sjeldne slangen.
148953​
Skal få tak i de på den "vanskelige" måten jeg. Man får visst både stealth og IFP når man får Foxhound rank, og den har jeg lyst på uansett, så da slår jeg to fluer i en smekk. Å lete etter alle froskene høres ikke akkurat så moro ut.
 
#15
En annen måte å få stealth på er å fullerføre spillet uten en eneste "Alert mode".
Leste det på annen forum. Skal selv prøve på det isteden for å finne alle frosker.
 
#16
- The Cobras er for merkelig. Selv om de var morsomme å spille mot. De ble også litt for lette.
Jeg synes også the Cobras var litt for merkelig. Men egentlig ikke så veldig. Det var noen pretty fucked up skrudde folk med i mgs og mgs 2 også. Bare tenk på Phsyko Mantis eller Vamp. Så det at de er litt skurdde er bare tradisjon. Synes også at de hver har navn som symboliserer deres følelser på slagmarken, men føler ikke at Hideo utnytter dette nok. Vi blir jo knappt kjent med the Cobras. Alt vi for vite er at de var flinke i andre verdenskrig og the Boss ledet dem. Der i vi i mgs 1 og 2 får vite nesten hele livsshistorien til badguyene.
 
#17
The Cobras var nesten med bare for å være et hinder for Snake. De hadde vel egentlig veldig lite med selve handlinga å gjøre, i motsetning til de i MGS1 og 2.
 
#18
Cobras er helt klart de mest latterlige karakterene i hele serien. Spesielt The Pain og The Fear. The Fury var ganske normal helt til han ble forvandlet til en demon lignende skapning når du drepte han. <_<

MGS1 hadde litt overnaturlige karakterer det også, men ikke på samme måten. Syns det er akkurat på grensen, og jeg har ikke noe å si på noen av dem. I MGS2 er det vel egentlig bare Vamp og Ocelot med en snakkende arm som virkelig tar av. MGS3 tok kaka. Volgin er ikke akkurat så normal heller.

Serien blir mer og mer overnaturlig, og jeg tror vi må bare godta det. Mulig Kojima vet best. Kunne jo blitt kjedelig hvis alle karakterene hadde vært så realistiske som mulig. Blir jo variasjon ihvertfall. Men han kunne funnet på noe bedre enn Cobra Unit.
 
#19
En ting jeg lurer på. Hvor får Volgin all den strømmen av? Har det noe med den drakten å gjøre?

Synes også det var store likheter med bossene i 3ern og de 2 andre spillene.

Kampen mot Ocelot er jo ganske lik den mot Olga på tankeren i mgs2.
The Fear er jo ganske lik Vamp, de ligner tilogmed.
The End ---> sniper wolf.
The Sorrow er jo ikke en kamp, men er jo på en måte lik the Sorrow.
The Fury er lik kampen mot Raven, eneste forskjellen er is og ild.
Volgin og the Boss er jo lignende kampen med Liquid og Solidus. I tillegg bruker jo Volgin noe av det samme kraftfeltet som Furtune brukte.

Og Shagohod....

Eneste som skiller seg ut er jo The Pain, men han er jo bare teit. Skjønner ikke hvorfor de tok med han, hvem angriper noen med bier som man selv er en stor levende bikube for?

De samme elementene går igjen i hvert spill og selv om det ikke er nødvendig å skyte ned helekoptre i mgs3 så kan du gjøre det, nok en likhet med Hinden og Harriern i mgs1 og 2.
 
#20
Nå må vi ikke glemme en av de mest overnaturlige av de alle, nemlig Ninjaen. All respekt til Hideo Kojima for å utelate han i denne omgang.

Men ninjaen er urealistisk, han kan nærmest fly, og er unaturlig sterk. Selv en Metal Gear sleit mot han i nærkamp. I NÆRKAMP.

Selv ser jeg på spillene som en blanding av parodi og hyllest på en gang. Jeg tror faktisk Kojima finner på slike utrolig overnaturlige ting med vilje for å "sjokkere" spillerne som vil ha realisme i spillene sine. Han snek jo tross alt inn en Raiden i en og annen form, selv om han var fullt klar over hvor upopulær han var. Han spillte faktisk på frykten for å ikke spille med Snake, og sørget for å skremme oss litt med den maska. Jeg tror han koser seg med slike ting, og det samme med diverse elementer i spillet. Tror han koser seg med å gjøre disse bossene overdrevent overnaturlige, og elsker nok oppmerksomheten det gir han.

Ellers ser jeg på for eksempel den sekvensen du får etter å ha slått The Fury som mer symbolsk enn noe som faktisk skjer. Kanskje som en slags hallusinasjon fra Snake sin side?