Metal Gear Solid 3: Snake Eater *SPOILERE*

Ett spill er alltid bra der og da, men med litt ettertanke kan ting forandre seg. Mgs2 ble i allefall for min del litt kvasifilosofisk og kjedelig. Mange tomme samtaler om ditten og datten som dem kunne ha spart seg for, det ble litt for "far-fetched". Raiden var kul han, men ikke like fet som snake. Man skal ALDRI bytte ut en klassisk spill karakter. Tenk dere ett mario spill hvor mario ikke er med. huff nei, orker ikke tanken en gang.

Alle spillene i Mgs er verdt å ha, men det ene er alltid mye bedre enn det andre, sånn vil det alltid være.
 

Halky

Veteran bruker ;)
Opprinnelig skrevet av Lodin+16.03.2005, 21.08-->
<!--QuoteBegin-Don_Corleone
@16.03.2005, 18.43
Hehe, det Frode sa der er da ingen ting, jeg leste en liten anmeldelse av spillet i Dagsavisen her om dagen, og han som anmeldte det kan rett og slett ikka ha rundet eller prøvd spillet før han anmeldte det. Siden han kalete Jack/Naked Snake for Liquid Snake :p Og sa at man skulle stoppe en sånn dere Metal Gear lignende sak hehe. Så han som anmeldte det spillet aner jo ikke noe om spillet hehe. Og det blir for tåpelig, siden han er en anmelder.
191256​
Så er jo han kisen i Dagsavisen bare en eller annen fjortenårig møkkaunge de har dratt inn fra gata og da. :ler:
191375​
[/b]
Vel han fyren som foresten heter Kjell Gunnar Høen er faktisk 27 år gammel og er dagli leder for Spideman avd. Oslo :p Så han burde jo ha peil om de spillene han anmelder hehe.
Bilde av fyren:


Smart i skogen

Det handler ikke bare om hjernedød skyting av fiender. Det handler om å være i smart. Spise slanger osv.

Av: Kjell Gunnar Høen
  

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Format: PS2

Aldersmerking: 16+ ( www.pegi.info )

Sjanger: Action

Utvikler/utgiver: Konami/Pan Vision

Webside: www.konami.com/gs/mgs3/




Kronologisk er dette det første spillet i Metal Gear-sagaen, selv om det blir utgitt som nummer tre. Handlingen i det fantastiske spillet «Metal Gear Solid 3: Snake Eater» binder sammen de løse trådene fra de forrige spillene i serien.

Ett par år er gått siden Cuba-krisen og den kalde krigen er på sitt aller mest frosne. Liquid Snake blir sent på hemmelig tokt dypt inn i rødeste Sovjet. Oppdrag: Å hente avhoppet russisk forsker. Mannen har funnet opp verdens farligste atomvåpen, en Metal Gear-lignende sak som amerikanerne svært gjerne vil ha fingrene i. Men ting går aldri helt etter planen. Jakten på vitenskapsmannen langt inne i den tjukkeste sovjetiske jungel blir alt annet enn lett.

Og det er nettopp jungelen som står i fokus i MGS3. Riktignok blir vår helt jaget av horder med fiendtlige soldater så vel som de farlige krigerne fra utbrytergruppen Cobra Unit. Men omgivelsene krever også sitt. Liquid er en topptrent elitesoldat, men det kreves langt mer enn rå makt for å overleve i den ugjestmilde jungelen. Hjernedød skyting av fiender er ikke nok, her må man være smart i tillegg. Det handler om å bruke omgivelsene, om å spise det man finner der ute (derav navnet Snake Eater) og om å kamuflere seg riktig når overmakten er for stor.

Som vanlig blir den dype og intrikate, men særs underholdende historien fortalt delvis gjennom filmsnutter og delvis gjennom gamplayet i seg selv. Men uansett er ingenting er utelatt til tilfeldighetene. «Metal Gear Solid 3» er bunnsolid håndverk og en verdig oppfølger i tidenes beste actionspillserie.
Les og bedøm selv hehe

Kilde Dagsavisen.no
 
Fatter ikke hvor han fikk Liquid Snake fra.

Det er ikke den beste anmeldelsen jeg har lest, for å si det mildt. Han har ikke gjort hjemmeleksa si, og det er tydelig at han vet svært lite om MGS3 og serien generelt når han gjør så grove feil som det der.
 
Opprinnelig skrevet av Kahuna+16.03.2005, 20.00-->
Opprinnelig skrevet av thagen@16.03.2005, 20.34
<!--QuoteBegin-Kahuna
@16.03.2005, 16.27
Er vi virkelig så nerd at det blir dårlig fordi allmennheten syntes det er bra?
191100​
Så her kommer du og prøver å få oss til å virke som trangsynte "nerder", også kommer du med en sånn setning som det der? Det er ikke så svart/hvitt som det. Det er ikke så enkelt som at hvis vi ikke er enige med deg, så må det og det være grunnen. Og hva får deg til å tro at det er samme folka som lovpriste spillet den gang, som ikke liker det nå?
191302​
Nå var ikke det ment som en stygg kommentar da. Det jeg mente var at det er blitt en klisjé å gå mot strømmen for tiden. Akkurat på samme måte som det har vært "in" i musikkbransjen i mange år. Virker bare på meg som det er blitt "kult" å snakke ned om spill andre liker. (nei, ikke rettet til noen dette heller)

Jeg prøvde heller ikke å få noen her som å virke som nerder i den forstand. Jeg sitter på over 70 spill på de tre siste konsollene, samt mange tusen spilletimer. Så jeg har nok ingen rett til å angripe noen på det punktet. Derfor jeg skrev "vi"
191325​
[/b]
Har aldri likt eller mislikt et spill fordi andre liker eller misliker det. Når spillet kom ut synes jeg det var konge, og jeg har aldri sagt at det er et dårlig spill, men som thagen sier, i forhold til de to andre har det ikke fryktelig mye å stille opp med. Jeg var blendet av at det nye mgs spillet hadde kommet, og nektet å se svakhetene i det. Menmen.... Jeg synes historien i mgs 2 gav oss mye mer spørsmål enn svar, og førte ikke historien noe særlig videre. Har ikke tid til å skrive mer om saken akkuratt nå, men jeg skriver mer seinere.

Å forresten er Raiden dum....
 

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Don_Corleone@16.03.2005, 22.51
Vel han fyren som foresten heter Kjell Gunnar Høen er faktisk 27 år gammel og er dagli leder for Spideman avd. Oslo :p Så han burde jo ha peil om de spillene han anmelder hehe.
191433​
Var ikke han som pleide å anmelde spill for noen år siden, da var det han møkkaungen.
Forøvrig blir jo saken bare enda mer tragisk når det er han kassa-apen fra Spiderman som har skrevet det.
 
Opprinnelig skrevet av Kahuna@16.03.2005, 16.27
Jeg har aldri skjønt hvorfor vi plutselig har fått så mye imot Metal Gear Solid 2.
Sannsynligvis fordi man fikk leke med Snake i 25 minutter før man måtte spille med Raiden-pingla resten av spillet.

Men det var fortsatt ganske fett da, selv om storyen tok _litt_ for mye av mot slutten.
 
Jeg liker fortsatt MGS2 godt, det er fortsatt et veldig bra spill. Jeg likte også at MGS2 var en faktisk fortsettelse på historien i MGS1. Jeg kommer til å spille gjennom det flere ganger, på samme måte som med MGS1 og MGS3.

For min del gjorde ikke det at du spillte som Raiden noe særlig, selv om jeg må innrømme at Tanker delen er et par gode hakk bedre enn Plant delen. Hadde hele spillet holdt samme nivå som Tanker delen ville nok spillet vært minst like bra som de andre to i serien. Historien tok også litt mye av, og det ble litt mye prating og filmsekvenser til tider. Backtrackingen var også til tider litt irriterende. Men sånn alt i alt er fortsatt spillet et av mine favorittspill på PS2. Når jeg spiller det igjen spiller jeg det med et åpent sinn, og vet på forhånd alt det negative. Derfor klarer jeg fint å nyte alt det bra med spillet uten at jeg lar det negative virke altfor mye inn på opplevelsen. For når det viser seg fra sine beste sider er det veldig få spill som kan måle seg med MGS2.
 
Mgs2 var veldig imponerende når det kom. Det var et av de første killer-spillene til ps2, og introen og tanker-delen med Snake var da (begynnelsen av 2002) det feteste jeg noengang har spilt. Håper det blir flere sånn øyeblikket med ps3 :)
 
Smart i skogen

Det handler ikke bare om hjernedød skyting av fiender. Det handler om å være i smart. Spise slanger osv.(1)

Av: Kjell Gunnar Høen
 

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Format: PS2

Aldersmerking: 16+ ( www.pegi.info )

Sjanger: Action

Utvikler/utgiver: Konami/Pan Vision

Webside: www.konami.com/gs/mgs3/




Kronologisk er dette det første spillet i Metal Gear-sagaen, selv om det blir utgitt som nummer tre (2). Handlingen i det fantastiske spillet «Metal Gear Solid 3: Snake Eater» binder sammen de løse trådene fra de forrige spillene i serien.

Ett par år er gått siden Cuba-krisen og den kalde krigen er på sitt aller mest frosne. Liquid (3) Snake blir sent på hemmelig tokt dypt inn i rødeste Sovjet. Oppdrag: Å hente avhoppet russisk forsker. Mannen har funnet opp verdens farligste atomvåpen, (4) en Metal Gear-lignende (5) sak som amerikanerne svært gjerne vil ha fingrene i. Men ting går aldri helt etter planen. Jakten på vitenskapsmannen langt inne i den tjukkeste sovjetiske jungel blir alt annet enn lett.

Og det er nettopp jungelen som står i fokus i MGS3. Riktignok blir vår helt jaget av horder med fiendtlige soldater så vel som de farlige krigerne fra utbrytergruppen Cobra Unit. Men (6) omgivelsene krever også sitt. Liquid (7) er en topptrent elitesoldat, men det kreves langt mer enn rå makt for å overleve i den ugjestmilde jungelen. Hjernedød skyting av fiender er ikke nok, her må man være smart i tillegg. Det handler om å bruke omgivelsene, om å spise det man finner der ute <s>(derav navnet Snake Eater)</s> og om å kamuflere seg riktig når overmakten er for stor.

Som vanlig blir den dype og intrikate, men særs underholdende historien fortalt delvis gjennom filmsnutter og delvis gjennom gamplayet (8) i seg selv. Men uansett er ingenting er utelatt til tilfeldighetene. «Metal Gear Solid 3» (9) er bunnsolid håndverk og en verdig oppfølger i tidenes beste actionspillserie.
1: Makan til møkkasetning, slikt hører ikke til i en omtale.
2: Det er ikke det tredje spillet i serien, men det syvende.
3: Urk!
4: Her ville jeg ha erstattet komma med en bindestrek.
5: «Metal Gear-lignende sak»? Hva i ...?
6: Det er (nesten) aldri fornuftig å starte en setning med «Men» ...
7: Urk!
8: «Gameplayet» er ikke et norsk ord.
9: Her gadd han ikke å skrive hele tittelen engang.

I tillegg til at han hele tiden forandrer måte å skrive tittelen på. Det er i bunn og grunn valgfritt om man vil skrive med «anførselstegn», i bold, med understrek, i kursiv eller bare rett ut, men man burde holde seg til én av dem - ikke to-tre ...

Dessuten har han glemt det viktigste med en omtale - å gi et inntrykk av spillet. Hvis jeg ikke hadde hørt noe om spillet hadde ikke den møkka der hjulpet meg stort ...
 

Halky

Veteran bruker ;)
Hehe ;) Men uansett så har eg nå kommet meg lengere i spillet og har tatt den første bossen som da er Ocelot :) Fett og se på når han trikkser med gunnerene sine :p Jeg brukte også den MK22på han, så jeg ikke drepte han, selv om han ikke hadde død uansett heh. Men nå har jeg da kommet meg til andre del i det hule komplekset, og ser nesten ikke en dritt der nede hehe, men det bedrer seg sikkert.
 
noen her som har klart det en vnen av meg gjorde med uhell?(delta zai)
han klarte og trikse med SAA...
og jeg har ikke klart og kopiert det...
noen her som vet hvordan man gjør deT?
 
Joda, det går an. Selv har jeg ikke giddet å prøve enda, men det skal visst gå an. Tror du må bevege på en av analog-spakene. Prøv deg frem! (eller les mer på gamefaqs.com)
Har også hørt at hvis du gjør det mens ocelot ser på, så kommenterer han om det er bra eller ikke.
 

Lodin

Der Waaaah
Så jeg er den eneste som bruker radioen hver eneste gang jeg finner noe nytt utstyr eller et dyr? :(

EDIT: BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!
 

Halky

Veteran bruker ;)
Nei du er langt i fra den eneste som gjør det ;) Jeg bruker den radioen ofte når jeg finner noe nytt, eller om det er ting jeg vil vite mere om osv... Hehe det er foresten artig når Zero og Snake diskuterer om James Bond :p