Metal Gear Solid 3: Snake Eater *SPOILERE*

Hvis jeg skal si noe jeg savner med bossene er det at vi vet for lite om de... Greit nok at de skal være et hinder, men i de to første spillene hadde de skikkelige forklaringer om hver eneste person. Å jeg er forsåvidt enig i at The Pain og The Fear er litt monsteraktige. The Fear har også en stemme som ikke passer han i det heletatt. Å jeg er enig i at MGS fortsatt har de beste bossene. Men er ikke Mantis, Raven og Decoy ganske overnaturlige de også?

Må si at jeg liker Snake Eater bedre enn MGS2 også.. Men det er fortsatt litt mer til for og slå MGS...
 
Opprinnelig skrevet av Griever@15.03.2005, 21.10
Men er ikke Mantis, Raven og Decoy ganske overnaturlige de også?
190682​
Klart de er overnaturlige, men de er mye mer troverdig, og ikke minst kulere. The Pain og The Fear er jo bare latterlige. En power ranger som styrer bier og The Fear.. vet ikke hvordan jeg skal beskrive han en gang. De scorer begge meget lavt på kulhetsfaktoren hos meg ihvertfall.

Men for all del, MGS3 er genialt selv om det ikke er helt perfekt. Problemet er vel at jeg sammenligner det med MGS1, som sikkert aldri blir toppet.

Har ikke noe sansen for MGS2 jeg heller.. kunne godt klart meg uten for å være helt ærlig.
 
Hehe.. Når sant skal sies så spilte en kamerat av meg og jeg gjennom mgs3 her. Jeg hadde skrytt sinnsykt mye av spillet(det er det jo absolutt verdt) og det ble nesten litt flaut når The Fear og The Pain kom. Så jeg antar at jeg er enig med deg. Raven er jo den kuleste bossen etter Ocelot og Liquid.

MGS2 er jo et bra spill da. Det er et underholdene spill med mye morro, men det fører ikke historien i spillet så mye videre. Pluss at du styrer barbiemannen i stede for Snake. Jeg synes ikke at de kunne ha droppa mgs2, men de kunne gjort det så mye bedre hvis de bare hadde driti i hele Raiden delen. Det stjeler for mye av historien! Du styrer jo ikke snake i 3'ern heller, men du styrer Big Boss som er minst like kult.

Jeg tror heller ikke at noe spill kommer til å toppe MGS. Runda det igjen rett før 3'ern kom ut... Det er rørende bra..

Men jeg synes absolutt at Snake Eater er en verdig oppfølger.

Edit: Å det hadde ikke gjort noe om det kom et skikkelig godt og gjennomført spill om Grey Fox... Å jeg drømmer stadig om remake av de to gamle MG spilla...
 
Jeg syns også at en remake av Metal Gear 1 og 2 hadde vært tøfty, hvertfall etter å ha sett thagens speedrun. :D

Da runda jeg det for andre gang. Brukte 10 timer denne gangen.
 
Ahjrghj Nå klikker jeg så jævlig

SKAL DET IKKE VÆRE MULIG Å SLÅ THE BOSS!??

satan i HELVETE! Alt var så jævlig enkelt helt til the boss, fy faen jeg har bare lyst til å hive hele driten i søpla

*klikke*
 
meg for en dag siden ^^ bare lær deg å time counter CQC og bur hagla i side flekse hennes :))
 

Lodin

Der Waaaah
Mitt hovedproblem med andre del av MGS2 er at det rett og slett er for lite spill i det. Hvis de hadde fulgt de orginale planene og satt det til to enorme "oljeplatformer" i stedenfor en haug med små hadde man sikkert kunnet bevege seg litt mer. Pælm så inn Chinaman igjen (bare gi ham noen vanlige skytevåpen eller noe så man får en orntlig duell og ikke det vanndrage pisset) og la oss gjøre noe mer i Arsenal Gear enn bare løpe omkapp med Snake. Kunne blitt så sinnsykt mye bedre da. :(
 
Spørsmål. Når det blir Caution phase uten alert phase først regnes ikke det som en alert ikke sant?
 
Jeg har aldri skjønt hvorfor vi plutselig har fått så mye imot Metal Gear Solid 2. Jeg var medlem på forumet på den tid da det kom, og det var ikke måte på hvor mye skryt vi hadde å gi det spillet. Den gang var det spillet mye bedre enn hva vi noen gang hadde sett, og man ble bortimot sparket ut med IP-adressen fra forumet hvis man sa noe negativt om det.

Spillet ligger også som det nest beste spillet utgitt på Playstation 2, like etter San Andreas. Det trettende beste gjennom gamerankings historie! Men nå er plutselig spillet dårlig, teit og noe vi kunne fint klart oss uten?! Jeg skjønner meg ikke på det. Hvorfor er det blitt så populært å ikke like spill som majoriteten foretrekker? Er vi virkelig så nerd at det blir dårlig fordi allmennheten syntes det er bra?

Selv syntes jeg Metal Gear Solid 2 overgår de to andre spillene i serien. Historien går dypere enn de to andre, den er bedre sammensatt og personene er minst like interessante som i MGS1. Da jeg fullførte nummer to satt jeg med et mye større ønske om en oppfølger enn det jeg gjorde da jeg kom igjennom eneren. Jeg var ivrig etter å finne ut hva som skjedde med barnet til Olga, ivrig etter å finne ut hva The Patriots faktisk var og ikke minst ivrig etter å spille et så genialt gameplay om igjen. ”Wow”-følelsen fra MGS2 slo meg mye hardere enn MGS1 og MGS3, og da ikke på grunn av grafikken.
 
Wee... klarte å fange en tsuchin-ettelerannet slange!
Nå må jeg bare fange en etter fengselet og spille gjennom spillet så er infinity face-paint min!

Argh, så på Spillmagasinet på tv2 her en dag. De ga mgs3 terningkast 6, som er bra, men han sa faktisk noe som "du spiller som super-agenten Solid Snake...."
Ååå, jeg blir så sint!
 

Halky

Veteran bruker ;)
Hehe, det Frode sa der er da ingen ting, jeg leste en liten anmeldelse av spillet i Dagsavisen her om dagen, og han som anmeldte det kan rett og slett ikka ha rundet eller prøvd spillet før han anmeldte det. Siden han kalete Jack/Naked Snake for Liquid Snake :p Og sa at man skulle stoppe en sånn dere Metal Gear lignende sak hehe. Så han som anmeldte det spillet aner jo ikke noe om spillet hehe. Og det blir for tåpelig, siden han er en anmelder.
 
Opprinnelig skrevet av Kahuna@16.03.2005, 16.27
Er vi virkelig så nerd at det blir dårlig fordi allmennheten syntes det er bra?
191100​
Så her kommer du og prøver å få oss til å virke som trangsynte "nerder", også kommer du med en sånn setning som det der? Det er ikke så svart/hvitt som det. Det er ikke så enkelt som at hvis vi ikke er enige med deg, så må det og det være grunnen. Og hva får deg til å tro at det er samme folka som lovpriste spillet den gang, som ikke liker det nå?

Jeg har vært en stor fan av Metal Gear-serien i mange år. Jeg, mer enn noen andre, ville at MGS2 skulle bli bra. Men jeg ble sittende igjen med en vond smak i munnen, og jeg har ingen gode minner fra spillet, som da jeg spilte MGS1 for første gang. Det er flere grunner til dette.. misliker mange av karakterene, og Big Shell settingen er møkk kjedelig. Liker ikke storyen noe særlig heller. Det er selvfølgelig noen lyspunkter også, og selve gameplayet er jo veldig bra. Men alt i alt, synes jeg MGS2 blekner i forhold til resten av serien.

Greit nok at spillet har høstet god kritikk. Og jeg er enig. Mulig jeg høres veldig negativ ut, men jeg synes faktisk spillet er veldig bra.. som et stealth/action-spill. Som et Metal Gear-spill ligger det nederst på lista.
 
Opprinnelig skrevet av thagen+16.03.2005, 20.34-->
<!--QuoteBegin-Kahuna
@16.03.2005, 16.27
Er vi virkelig så nerd at det blir dårlig fordi allmennheten syntes det er bra?
191100​
Så her kommer du og prøver å få oss til å virke som trangsynte "nerder", også kommer du med en sånn setning som det der? Det er ikke så svart/hvitt som det. Det er ikke så enkelt som at hvis vi ikke er enige med deg, så må det og det være grunnen. Og hva får deg til å tro at det er samme folka som lovpriste spillet den gang, som ikke liker det nå?
191302​
[/b]
Nå var ikke det ment som en stygg kommentar da. Det jeg mente var at det er blitt en klisjé å gå mot strømmen for tiden. Akkurat på samme måte som det har vært "in" i musikkbransjen i mange år. Virker bare på meg som det er blitt "kult" å snakke ned om spill andre liker. (nei, ikke rettet til noen dette heller)

Jeg prøvde heller ikke å få noen her som å virke som nerder i den forstand. Jeg sitter på over 70 spill på de tre siste konsollene, samt mange tusen spilletimer. Så jeg har nok ingen rett til å angripe noen på det punktet. Derfor jeg skrev "vi"
 

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Don_Corleone@16.03.2005, 18.43
Hehe, det Frode sa der er da ingen ting, jeg leste en liten anmeldelse av spillet i Dagsavisen her om dagen, og han som anmeldte det kan rett og slett ikka ha rundet eller prøvd spillet før han anmeldte det. Siden han kalete Jack/Naked Snake for Liquid Snake :p Og sa at man skulle stoppe en sånn dere Metal Gear lignende sak hehe. Så han som anmeldte det spillet aner jo ikke noe om spillet hehe. Og det blir for tåpelig, siden han er en anmelder.
191256​
Så er jo han kisen i Dagsavisen bare en eller annen fjortenårig møkkaunge de har dratt inn fra gata og da. :ler: