Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3, og bare PS3)

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#41
SITAT(Erico @ 10.05.2006, 21.02) 2498
Spillet ser jo kongelig ut, men jeg har problemer med å se stealth-elementene som har vært rimelig vitale i de tidligere MGS-spillene...
[/b]
SITAT(DiRTY D @ 10.05.2006, 10.32) 2254
Får bare håpe at "No place to hide" ikke går igjennom hele spillet. MGS serien har alltid vært ett actionfylt hide-and-seek spill.[/b]
Altså, stealth-elementet er ikke borte i det hele tatt, det er bare det at man må tenke litt annerledes denne gangen. "No place to hide" er bare en ny vri på det gamle, med tanke på at det må litt andre metoder til for å lure de biomekaniske monstrene enn f.eks. mennesker. Vet ikke om dere la merke til det, men i traileren ser man at Snake gjemmer seg i en steinhaug ved hjelp av sin nye drakt som har kameleonaktige egenskaper, slik at han blendes inn med terrenget. Det jeg kan tenke meg her, er at Kojima har latt seg inspirere av T-Rex-scenen i Jurrasic Park(der den beste måten å gjemme seg på var å forholde seg helt musestille og i ro), samt det at han blander inn kamuflasjemekanikken fra Snake Eater. Tror dette kan bli moro, jeg.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#42
Og kanskje til og med uten å måtte gå inn i de jævla hore "jeg vil ødelegge hele Snake Eater for Erlend" menyene for å bytte hele tida.

Så den lange traileren og den var d-eilig.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#43
SITAT(Infamous @ 11.05.2006, 02.46) 2606
trokke det er noe galt med ansiktet, sikkert bare litt skitten

men jeg har en følelse på at han ikke skal ta selvmord der (dahh!), men at det er et slags tilskudd han må ta som han putter i pistolen.. og tar det via pistolen pga alderen hans. :unsure:
[/b]

Nei, kroppens hans er jo i ferd med å falle fra hverandre, så det er nok litt forråtnelse som er på gang i ansiktet hans. Og det er ingen som skyter medisin ( formet som en kule, vel og merke)inn i hjerneroten med overlydsfart.

SITAT
robotene høres ut som kuer :p
[/b]
Onde morderkuer! :mad:
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#44
Men ja, de hørtes faktisk ut som kyr. Hva er dealen med det? Skulle det være morsomt? :mellow:
Alt annet med traileren var som alle vet fantastisk og jeg gleder meg til å eie dette spillet.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#45
Det er vel mer at de skal lage skremmende lyder. De oppfører seg jo som onde morderdinosaurer, og lydene er sikkert en del av imaget. Psykologisk krigføring er nesten like viktig som selve slåssingen.
 
#46
SITAT(CyberK @ 11.05.2006, 15.17) 2781
Nei, kroppens hans er jo i ferd med å falle fra hverandre, så det er nok litt forråtnelse som er på gang i ansiktet hans. Og det er ingen som skyter medisin ( formet som en kule, vel og merke)inn i hjerneroten med overlydsfart.
Onde morderkuer! :mad:
[/b]
sant det... men det kan være en slags medisin som han puster inn istede.. astma liknene. Kula blir ikke skytt, er ikke en vanlig kule men bare noe som inneholder noe han trenger, men metal gear er ikke reality så jeg tror våpnet kan klare det på en viss måte.
For jeg husker jeg leste for en stund siden Kojima skrev at Snake måtte ta medisin ofte mens du spillte.
Og jeg ser ikke noe grunn til at han skal skyte seg sjøl. bruker bare litt fantasi jeg :)

Men digger traileren no doubt! <3
 
#47
En fet trailer, ingen tvil om det. Til tross for en aldrende og råtnende Solid Snake.
Så lenge jeg slipper å se Snake farte rundt i rullestol er jeg fornøyd.

Og jeg håper intenst på at Kojima Productions forstår at vi vil ha skikkelig lipsync på neste MGS spill :angry:
Det er lov å håpe :$
 
#48
SITAT(Infamous @ 11.05.2006, 18.56) 2833
sant det... men det kan være en slags medisin som han puster inn istede.. astma liknene. Kula blir ikke skytt, er ikke en vanlig kule men bare noe som inneholder noe han trenger, men metal gear er ikke reality så jeg tror våpnet kan klare det på en viss måte.
For jeg husker jeg leste for en stund siden Kojima skrev at Snake måtte ta medisin ofte mens du spillte.
Og jeg ser ikke noe grunn til at han skal skyte seg sjøl. bruker bare litt fantasi jeg :)

Men digger traileren no doubt! <3
[/b]

Nei. Det er ikke logisk eller sannsynlig på noen måte i det heletatt. Dessuten. Hvis du har sett den første traileren så setter han en sprøyte lignende greie i halsen når han får et hosteanfall.
Hvorfor skulle han dra det ut så lenge? Røyke sakte, se på pistolen, legge i ei kule for så og bruke lang tid på å trekke av hvis det er en medisin han trenger for ikke å dø? Snake sitter å skal ta livet sitt. Så enkelt er det. Hvorfor skulle noen ved lage pustemedisin i form av en pistol Jeg tror dette spillet kommer til å bli veldig trist for diehard fans av serien(som meg), men også ekstremt kult.
 
#50
SITAT(Griever @ 11.05.2006, 20.01) 2893
Nei. Det er ikke logisk eller sannsynlig på noen måte i det heletatt. Dessuten. Hvis du har sett den første traileren så setter han en sprøyte lignende greie i halsen når han får et hosteanfall.
Hvorfor skulle han dra det ut så lenge? Røyke sakte, se på pistolen, legge i ei kule for så og bruke lang tid på å trekke av hvis det er en medisin han trenger for ikke å dø? Snake sitter å skal ta livet sitt. Så enkelt er det. Hvorfor skulle noen ved lage pustemedisin i form av en pistol Jeg tror dette spillet kommer til å bli veldig trist for diehard fans av serien(som meg), men også ekstremt kult.
[/b]
vet det er ganske lite sannsynelig, som jeg sa jeg bare brukte litt fantasi... men! det som er som er enda mindre logisk eller sannsynlig er at han han skal ta selvmord!.. hvorfor streve harde live på å komme seg unna de killer-robotene, og når han klarer å slippe unna bestemer han for å skyte seg? im cunfused :wacko:
 
#51
For det første, jeg vet ikke. For det andre, det er ikke mindre logisk med tanke på at han har et mission og gjøre. Vi vet ikke når i spillet dette skjer, kanskje det er slutten? kanskje han ikke trekker av, kanskje han gjør det. Kanskje det ikke er med i spillet, kanskje ikke. Vi aner ikke, men det jeg vet er at det ikke er pustemedisin.
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Kanskje han ikke syns det er så jævla kult å bruke de siste seks månedene av livet på å tørke inn og råtne opp. Slik jeg forstår det har Foxdie endra metabolismen hans slik at han har gått fra å se rundt 35-40 ut til rundt 65 på hva som ser ut til å være toppen 15 år (siden ingen andre er merkbart mye eldre.)
Skjønner godt at en fyr som Snake som har levd mesteparten av livet sitt i kamp på en slagmark ikke har lyst til avslutte det hele invalid og inkontinent i ei sjukehusseng.

EDIT: Rimlig sikkert dette skjer på slutten, men hvem vet?
Som sagt så kan man ikke stole på Kojima-trailere.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#53
Er det ikke kloningen som gjør at han eldres fortere. Soldius eldret jo også fortere men hadde ikke vært i kontakt med Foxdie viruset
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#54
Alle tre enfants terribles ble jo utsatt for sånn fancy genterapisaker som gjorde at de vokste opp raskere. Disse folka hoppet over barn/tenåringsstadiet (dvs. de vokste en del fortere, men var hele tiden i et treningsprogram for supersoldater), og gikk rett til drapsmaskin-stadiet. Kanskje det bare er den logiske fortsettelsen at Snake aldrer mye raskere enn vanlige folk?
 
#55
Har alle glemt hva Flytende Slange sier før han rapper Metall Tannhjul Stråle? «Our raw materials are vintage, brother. Big Boss was in his late fifties when they created his copies.» Solid Slange ser bestefar ut fordi Storesjef var gammel når han ble klonet.
 
#57
Jeg har spilt MGS 2 om igjen og om igjen bare for å finne svaret på hvorfor han er så mye gamlere. Men jeg aner ikke. :( Kanskje han var en tidligere klone? Utenom helt på slutten er det jo ingen som nevner han i det første mgs spillet. Kanskje svaret kommer i neste spill, eller kanskje jeg har oversett det. Hvor er Thagen når vi trenger han?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#58
Nei, Solidus var den tredje klonen. "Neither Solid nor Liquid, a wellbalanced masterpeice that The Patriots saw fit to entrust with the presidency." Menøh, han er jo ikke like veltrent som Solid. Kanskje det har noe med saken å gjøre?
 
#59
SITAT(Lodin @ 13.05.2006, 02.37) 3183
Ok, men hvorfor var så Solidus så mye eldre enn Solid. Var mer enn bare skjegget på den gutten.
[/b]
Jeg tror det ganske enkelt er for at han skal ligne på Storesjef. MGS-serien er full av slike teite ting, som f.eks. når det høres ut som om noen tar ladegrep hver gang de flytter litt på pistolen.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#60
Til alle dere som klør dere i huet om hvorfor Snake vil skyte seg selv, her er min teori igjen. Ganske skuddsikker med tanke på det vi så langt vet om handlinga.

Solid, Liquid og Solidus er alle kloner av Big Boss. Liquid og Solidus har gitt etter for maktpresset, og Snake er redd for at han vil gi etter selv. Meryl sier det klart og tydelig: "We are the new Fox Hound". En gjeng begavede soldater, Meryl - den kvinnelige superhelten, Raiden - superninja, Otacon - Supernerden.. The list goes on. Snake er i ferd med å bli leder for en ny generasjon krigsherrer, akkurat som Bis Boss var for sin gruppe Fox Hound. Naomi understreker at "We must not pass our sins on to the next generation". For å unngå det tar Snake heller sitt eget døende liv enn å begå sin fars feil i hans siste timer.

Der, det er en mulighet.