SITAT(Freeman @ 23.11.06, 22.39) 36568
Hva er målet med et spill? Å fortelle en god historie eller skape en spilldynamikk som oppfordrer spilleren til å vende tilbake etter spillets slutt?[/b]
Hvorfor ikke begge deler?
Uansett, det der er vel en evig diskusjon. "Må spill være morsomme?" osv. Vel; jeg veit iallfall at en av de tingene jeg
ikke spiller spill for, er for å bli fortalt hvor teit jeg er som bruker tid på akkurat det. En måte å gjøre det rimelig effektivt på, er Burnout-metoden: Unødvendige og distraherende beskjeder som blokkerer for selve spillopplevelsen, slik vi ser det i - jøss - Burnout (mest Revenge, men treeren er heller ikke fri for synd der); Oblivion har også slike takter med sine herlig forfriskende "Loading area..." og "Your horse is parked..."-meldinger sånn mer eller mindre konstant. En annen veldig fin måte å drite ut spilleren på, er Final Fantasy-metoden: "Haha, de tjue timene du har spilt gjennom hvor du
trodde at du holdt på med å redde verden var bortkasta, fordi du handlet egentlig i tråd med min onde plan!". Det eneste innovative MGS2 gjør i så måte, er at det faktisk er Hideo Kojima som sier akkurat det der til den som spiller spillet.
Darth Vader er faren til Luke, forresten.
Edit:
Opprinnelig skrevet av Freeman
Edit: Yeti, han heter "Jack".
Hvorfor sier så mange det? Han gjør jo ikke det. "I am Jack's complete lack of surprise" osv. er bare en referanse til de sprø artiklene de leser i bladene når fortelleren først flytter inn i kåken til Tyler. Figuren til Edward Norton har ikke noe navn.
Hvis det var Fight Club du mente, da. Jeg skrev jo navnene på skuespillerne og ikke navnene på figurene for akkurat den filmen.