Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3, og bare PS3)

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hva skjer hvis du dør i en bosskamp rett etter cut-filmen, må du se alt på nytt?

Håper det er checkpoints i disse hovedsekvensene (i motsetning til mellomsekvens tok dere den hehe).

Så lenge du kan pause de, i det minste. Ble oppringt av en venninde mot slutten av en halvtimes codec-samtale i MGS2... bannet hardt etterpå da, ja.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette spillet kan nå, offisielt, ikke bli bra.
Fiksa den lille skrivefeilen din, kompis.

Sånn seriøst så spilte jeg litt Metal Gear Solid 3 for ikke så lenge sida, og jeg ble jo fort minnet på at grunnen til at jeg ikke likte filmklippene og kodeksamtalene i MGS2 hovedsaklig var fordi jeg ikke likte historien i spillet. Den var noe forbanna møkk, akkurat som historien i MGS1. MGS3, derimot, trekker tråder til virkelige hendelser og knytter opp spillets overnaturlige fiksjon mot virkelige hendelser i nær fortid. Det er forskjell på å få vite at du slåss bare fordi US Army liker å kødde med deg og å få vite at du er på et topphemmelig oppdrag som enten vil utløse atomkrig eller fortsatt relativ stabilitet mellom USA og Sovjet. Mitt håp er at MGS4 har lagt seg litt på samme linja som forrige spill i serien, og det er mye som tyder på det; at spillet ikke bare behandler fjastemaer (som i MGS1 og 2) men også noe med litt større betydning. Private militære organisasjoner og krig som en først og fremst økonomisk geskjeft er aktuelle temaer i dagens politiske klima, så jeg krysser fingrene for at Kojima har noe å fare med. Det er mye lettere å gidde å henge med på historien da.

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg er så jævlig glad for at Kojima desperat prøver å leve ut drømmen sin om å være en stor Hollywood-actionfilm-regissør gjennom spillserien han egentlig ikke hadde noe lyst til å jobbe på uansett. Fy faen som dette kommer til å suge.

Jeg er så jævlig glad for at Nicholas desperat prøver å leve ut drømmen sin om å være en stor og smart elitist gjennom foruminnlegg han egentlig ikke mener uansett. Fy faen som det suger.

Få setter så stor pris på en velutviklet historie som undertegnede, men man må da for svarte kunne fortelle en god historie uten å kjede oss med timer på timer med tekst og dialog. Half Life 2 og dets oppfølgere er et godt eksempel på hvordan en gripende historie integreres i gameplayet uten å hakke opp flyten. Less is more, sier nå jeg.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Mindre vil jeg tro, men sikkert svindyrt fordet. Husker Konami babla noe om at spillet måtte selge en million på releasedagen for å gjøre opp for budsjettet eller noe, rett meg hvis jeg tar feil.

D

Deleted member 91

Gjest
Lyon, Aleks: Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne når jeg skal prøve å forklare ting til noen som mener at cutscenes på halvannen time i et spill er i nærheten av forsvarlig, så jeg får bare håpe det faktum at mødrene deres helt tydelig mista dere i gulvet som små ikke hemmer dere videre i hverdagen. Det Bookhouseboy sier, egentlig. Når man mekker historie i et spill er liksom noe av poenget å presentere det på en måte som ikke kjeder driten ut av spilleren, gjerne gjennom slike gammeldages metoder som GAMEPLAY. Hvis ikke kan du like gjerne drite i å lage spill og heller produsere bedritne animasjonsfilmer eller hva faen.

D

Deleted member 91

Gjest
Husk å holde R1 for å se cutscenen gjennom Snakes tårevåte øyne. Og hvem sier spill ikke er kunst?

D

Deleted member 91

Gjest
Personlig foretrekker jeg at spill ikke later som noe de ikke er, og 90 minutter er som du sier litt i drøyeste laget. Det er ingenting direkte galt med cinematiske spill, så lenge det ikke kommer i veien for gameplayet (noe det gjør i dette tilfellet). Jeg har tålt MGS1 og 2 så jeg tåler vel MGS4 også, men 90 minutter cutscenes er faenmeg å pushe det.