Enig med Nabbz her, dette er den fullendte utgaven av det nye paradigmet MGS3 innførte. Jeg tenkte jo forsåvidt i forkant at okay, det kommer sikkert til å bli veldig likt Ground Zeroes, og det ble det så klart. Men likevel: Det at områdene i Phantom Pain er såpass store, har ekstremt mye å si. Da jeg tok en Side Op i går, så jeg en høyde som ga meg utsikt over en landsby like i nærheten, så jeg klatra opp og speida litt rundt med skarpskytterrifla. Det hadde jo ingen hensikt, siden jeg ikke hadde noen oppdrag der, men det var fett å bare følge med på hva som foregikk. En lastebil susa rundt, folka inni undersøkte ting i ei hytte, dro videre og prata med noen folk, og den ene avløste en vakt på et tredje sted osv. Eller da jeg tok et hovedoppdrag litt seinere, og jeg spotta en annen lastebil på vei gjennom en vaktpost. Spotta bilen og folka, sneik meg rundt vaktposten og dro videre til basen der jeg skulle gjøre noe greier. Etter å ha stealtha meg gjennom hele og rigga tinga jeg skulle sprenge med C4, pluss at jeg hadde knocka ut alle vaktene og kidnappa dem med ballong (festlig nok var det en vakt som meldte over radioen: "En annen soldat ble akkurat kidnappet med en ballong! Skal jeg sjekke det ut?") - en taktikk jeg liker å kalle Invasion of the Body Snatcher - skulle jeg aaaakkurat til å trykke på knappen og sprenge faenskapen i lufta, da det kommer en jævla rød sirkel/trekant-kombo og jeg hører motordur. Jepp, lastebilen hadde kjørt rundt hele fjellet og kom nå for å sjekke litt. Han reagerte på at det ikke var en kjeft igjen i basen han forlot for ti minutter siden, så han sneik seg rundt. Inntil jeg gølva'n og kidnappa både han og lastebilen hans med ballong. For det er noe som går an.
Ellers så spiller jeg seff uten hønselua, men jeg klarer ikke å slå av Reflex Mode rett og slett fordi det er så satans fett å gølve folk med bullet-time-headshots. En gang ble jeg spotta av en snajper, og jeg kunne ikke se kuken en gang fordi han lå inne i et kratt, men siden jeg fikk en indikasjon på hvor han lå, klarte jeg å bedømme avstanden korrekt og knerte'n i huet med en tranq-dart før han rakk å reagere. Sånne ting, det er tilfredsstillende, det. Noe annet som er tilfredsstillende, er å jakte på kassetter. Måtte ta et oppdrag tre-fire ganger fordi jeg ville både ha perfect stealth, kidnappe han jeg egentlig skulle drepe, ooog ikke minst Kids in America i walkman-en.
Så ja kjøp dette spillet kanskje. Det er bra.