Har blitt dårlig med spilling i helga rett og slett fordi jeg har vært så jævla sleden, men jeg har fått tatt et ganske viktig historieoppdrag (såpass viktig at det er achievement for å klare det). Jeg får vel si at spillet fortsatt eier, men to irritasjonsmomenter har gjort seg gjeldende: At du starter med så kriseræva utstyr, og at det er lange transportetapper hvor nøyaktig jack shit skjer. Den første irritasjonen går ganske enkelt ut på at jeg på lengre oppdrag må fikle med supply drops for å få mer ammo til tranq-pistolen min. Dvs. at i går, da jeg gikk tom og var langt faenivold nede i ei faens hule, gadd jeg ikke det og bare cappa et par folk for å bli ferdig.
Joa, dette går litt på planlegging og på å ikke være ræva, men æh. Jeg planlegger ikke og er ganske ræva, så da er det spillet sin feil. Har ikke slitt med det i tidligere spill, så det så. Og, vel, å gampe rundt gjennom øde, tørre afghanske fjell er så klart autentisk, men det er ikke spesielt artig. Designen trekker i litt forskjellige retninger; på den ene siden er det skikkelig artig å kunne sirkle rundt baser og speide etter folk og mulige angrepsretninger, men forflytningen ut i en diger, åpen verden har gjort at snikingsen er blitt spredt for tynt mellom de spennende områdene. Ja ja, det finnes verre ting.