[Multi] Metal Gear Solid: The Phantom Pain

#65
Førsteinntrykk etter å ha spilt gjennom prologen: Dette er MGS som faen. Rent teknisk fungerer alt som en deilig våt drøm, så dette virker som en førsteklasses port. Gleder meg til resten nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#66
Har blitt dårlig med spilling i helga rett og slett fordi jeg har vært så jævla sleden, men jeg har fått tatt et ganske viktig historieoppdrag (såpass viktig at det er achievement for å klare det). Jeg får vel si at spillet fortsatt eier, men to irritasjonsmomenter har gjort seg gjeldende: At du starter med så kriseræva utstyr, og at det er lange transportetapper hvor nøyaktig jack shit skjer. Den første irritasjonen går ganske enkelt ut på at jeg på lengre oppdrag må fikle med supply drops for å få mer ammo til tranq-pistolen min. Dvs. at i går, da jeg gikk tom og var langt faenivold nede i ei faens hule, gadd jeg ikke det og bare cappa et par folk for å bli ferdig.

Joa, dette går litt på planlegging og på å ikke være ræva, men æh. Jeg planlegger ikke og er ganske ræva, så da er det spillet sin feil. Har ikke slitt med det i tidligere spill, så det så. Og, vel, å gampe rundt gjennom øde, tørre afghanske fjell er så klart autentisk, men det er ikke spesielt artig. Designen trekker i litt forskjellige retninger; på den ene siden er det skikkelig artig å kunne sirkle rundt baser og speide etter folk og mulige angrepsretninger, men forflytningen ut i en diger, åpen verden har gjort at snikingsen er blitt spredt for tynt mellom de spennende områdene. Ja ja, det finnes verre ting.
 
#67
Også må jeg nevne et tradisjonelt irritasjonsmoment, og det er at det man som vanlig må sette av mye tid når man skal spille. Plutselig bli det cutscene-o-rama og man aner ikke hvor lenge det tar før man får lov til å gjøre noe.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#68
Tror du kan slappe helt av angående cutscenes. De er stort sett ikke veldig lange, og det er langt mellom dem. Rundt oppdrag tredve er det mer MGS-nivå på det hele, men fortsatt ikke i nærheten av det man er tenker når man tenker MGS..

Sett rulleteksten nå. Snart ferdig.

:(
 

Nabbe

Har fin hatt.
#70

Hvorfor har jeg ikke prøvd dette tidligere? Satan så mye spenn jeg kunne spart!
 
#71
Det finnes vel ingen måte å automatisere alt av Mother Base-utvikling og personaladministrering og slikt? Det er sikkert bare jeg som er en dum dritt, men syns de greiene der er megaboring og får spillet til å føles mer som jobb enn moro.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#72
Staff management > trykk R3.

Da plasserer spillet automatisk folk der de passer best. Vel. Stort sett i alle fall.

Er ikke helt sikker på hva du mener med utvikling, men nei, du kan ikke automatisere bygging av nye platformer og slikt. Det er dog ikke særlig effort å titte innom for å se om du kan bygge en ny platform eller ikke.
 
#73
Mener egentlig alt av våpenutvikling og Heste Utstyr og alt annet man kan styre med, men sant, de tingene er ikke så veldig effort. Staff management er kanskje det verste, men skal teste ut denne R3-funksjonen, så takk :hug:
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#74
Hva med alt dette FoB-rælet? Det er bare onlinedritt, sant?
 

Nabbe

Har fin hatt.
#75
Kylling: Håper det ikke plager deg for mye å dille litt med å utvikle nytt stash, for eh... vel. Det er en del av det.

Draud: Ja og nei. FoB-er bidrar til singleplayer-delen i at du effektivt sett får dobbelt så mange mulige platformer (og med det masse, masse mer spenn og annet dritt), men jeg har så langt hverken blitt angrepet eller angrepet noen, så for min del kunne det like gjerne vært offline.

Ellers da, så er jeg på oppdrag 41 nå. Har holdt meg spoiler-fri, så jeg aner ikke hvor mye som faktisk er igjen, men got deamit, jeg nærmer meg slutten på MGS for alltid. Evig lidelse.
 
#76
Mother Base-greien tror jeg er en del av det som gjør det så gripende for meg og liksom binder sammen alle bitene, men på den andre siden spilte jeg videre Peace Walker etter at historien var slutt, så ... :p Jeg tror også jeg ville blitt gal av å ikke bare R3-e alle nye soldater da. Tror kanskje jeg vil fortsette dette spillet også. :confused: Men nå fikk jeg lyst til å spille MGS1, MGS2 og MGS4 (som jeg ikke tror jeg har spilt siden det kom ut) først, så får se om jeg fortsatt vil etterpå om jeg gidder alt det. Morsomt å sammenligne MGS1 og MGS5. Først tenkte jeg at MGS1 var pieeeece of caaaaaaake, men sniking er mye mer brutal. Til gjengjeld er det mye mer tilgivende. Det tar sånn 2 sek før alle er like, "BACK TO YOUR POSITIONS".

Har positivt førsteinntrykk av FOB (bortsett fra at serverne var heeeelt håpløse da jeg spilte), men lurer egentlig på hvordan det er balansert? Hvor lønnsomt er det egentlig å drive med og sånt? Har blitt invadert et par ganger selv, også mens jeg var avlogget. Det virker som om det er mange sikkerhetsinnstillinger og sånt å drive med hvis man vil og så hadde jeg div. gleder av å introdusere folks ansikter for raketter idet de kom opp trappene mot basens senter. :rolleyes:
 

Lodin

Der Waaaah
#78
Noen som har no tips til level 16? Det er brettet hvor man skal bøffe en trøkk fra en konvoi, men når jeg hat tatt ut APCene dukker det opp
fire av de skulls-pikkene og jeg aner ikke hva i faen. Greier ikke drepe dem, greier ikke hjemme meg og greier ikke stikke av.
Har vagt myst på en guide og det virker som jeg trenger bedre utstyr, men eeeh. Er så lei av å grinde side ops. :sukk:
 
#79
En måte du kan gjøre det på er å restarte oppdraget og løpe som gal til flyplassen hvor de står stille ganske lenge bak det store sentralbygget. Hvis du kommer fra baksiden på riktig måte klarer du sikkert nå lastebilen sånn at du får cutscenen hvor de hopper ut uten å faktisk måtte sloss mot noen, og så har du basically to stridsvogner å rutte med mot dem.

Anbefaler å sikte på bakken litt foran dem. Ganske effektivt å bare kjøre over dem også. =D
 

Nabbe

Har fin hatt.
#80
Jeg skøyt dem med rakettkaster til de døde.

Men hei, dere, la meg fortelle dere om hvor FORPULT JÆVLA ØDELAGT FOB-DRITTEN ER.

Logget på i dag og fikk beskjed om at jeg var blitt skrudd i pompen i natt. Okay. Mistet et par folk, litt drivstoff og diverse. Greit nok. Så flyr jeg avgårde til Afghanistan for noe greier, og så får jeg beskjed om at noen invaderer basen min. EMERGENCY MISSION! Jeg avbryter det jeg holder på meg og gjør meg klar til å forsvare dritten min.

Failed to create session.

Failed to create session.

FAILED TO CREATE SESSION!

Så nå er noen på basen min, stjeler dritten min og fucker opp folka mine, men jeg FÅR IKKE JOINET SPILLET FOR Å GJØRE NOE MED DET FORDI KONAMI FFFFFFFFFFFFFFFFFF

Dette er så ubeskrivelig elendig. Fy. Faen.