[Multi] Metal Gear Solid: The Phantom Pain

Lodin

Der Waaaah
#1

Her er den siste traileren til spillet og den siste tingen Kojima vil gi oss. Med mindre han starter en Kickstarter.


Mens dere venter kan dere spille Ground Zeroes. Det er en overprisa demo (og best på PC), men må spilles.
Bare sjøp den og spill den.

Og mens vi andre venter skal noen jazzete Waluigier slå til på en smooth måte:
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Jo også titt på traileren rett før 3:51 og se hva som er over Metal Gearen. Det er og en sting fra en kjent låt.

 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#3
Piss Wanker er ikke mye gøy å spille, men det har jævlig mye info mellom 3 og GZ. Da er det fint at Kotaku av alle sider poster en haug av de lydopptaka som teller. Bør høres på for oss som aldri gadd spille no særlig av det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Trodde det var standard. Kjøpe spill på disk til PC, hvem gjør egentlig det i dag?
 

Terje

mostly harmless
#7
Rett som det er så er det billigere å kjøpe fysisk, særlig hvis man absolutt må ha noe ved lansering og ikke kan vente på Steamsalg. Nå prøvde jeg sånn kjapt å finne MGSV fysisk i en norsk nettbutikk men fant det ikke så veit ikke om det er noe å hente på akkurat dette.

Det er forresten ikke første gang jeg har sett en spillplate inneholde bare en Steaminstaller og ikkeno annet. Tror det var Dungeon Siege 3 jeg så det første gangen, så dette er ikke akkurat nytt.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#8
Vi får se hva Platekomaniet Byporten har å si i morgen tidlig klokken 0755. Vi får se. VIFÅRSE. VIFRS. Vålerenga idrettsforse.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Rett som det er så er det billigere å kjøpe fysisk, særlig hvis man absolutt må ha noe ved lansering og ikke kan vente på Steamsalg.
De gangene jeg har sjekka har det vært maks en femtilapp i forskjell fra Steam til butikk, og da kjøper jeg heller på nett sånn at jeg slipper å kjøre inn til byen kun for å kjøpe ei plate jeg kommer til å bruke maks en gang.

Bare for moro sjekka jeg pris på MGSV til PC fysisk på Prisguide; laveste pris i butikk er 448,-, kontra 400,- på Steam. Og ja det er bare ett eksempel og beviser ikke en dritt.
 
#10
Ehhh, poster jo aldri her lenger, men siden ingen andre har skrevet om det ennå og jeg ikke kan spille det akkurat nå, klarer jeg ikke la være!

Fikk det for flere dager siden (fordi Elkjøp er gale) og har spilt i rundt 25 timer nå. Putter noen av tankene mine i spoilers for de som har lyst til å bli overrasket av hvordan spillet egentlig er, men avslører ikke noe om historien.

SPOIL SPOIL SPOILSPOILSPOILERLINJE FOR TAPATALK

Main story completion etter 25 timer? Skarve 30%. Antall cutscenes etter den heseblesende, storytunge begynnelsen når Snake våkner opp fra koma etter Ground Zeroes og som er så kul at jeg ville betalt fullpris for den alene? Veldig få og veldig korte. Lite Ground Zeroes-style kassetter også. Har hørt det bli kalt "Far Cry 3 i tredjeperson" et sted, som ikke er heeeelt feil (bortsett fra at man har mange flere muligheter, det er veldig lite scripting i de alltid veldig åpne historieoppdragene og målene dine er mer varierte), men tankene mine går egentlig oftest til Shadow of the Colossus og Dark Souls. Det er en lignende rå, stille, flittig aura (det er utrolig mye å gjøre på), og som i disse spillene forsøker det få deg til å føle gjennom det interaktive istedet. Håper fortsatt Phantom Pain skal levere en skikkelig MGS-opplevelse også, noe den mer klassiske begynnelsen synes å betrygge Kojima ikke har glemt hvordan man gjør, men uansett hva som skjer blir jeg overrasket hvis dette ikke blir de aller flestes nye favoritt-MGS.
 
Sist redigert av en moderator:

Lodin

Der Waaaah
#11
Restart Steam, spillet er ute på PC for de med forhåndsbestilling!
Så får vi se når jeg kan spille det. Greinene er komprimert ned til 20 gig.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#12
Syklet fra Bjølsen og ned til Byporten på tolv minutter i plaskregn. Førstemann på Platekompaniet Byporten, og kan ha sett FilipCase på veien. Syklet hjem med fantomsmerter i enda verre regn. Måtte ordentlig ned i andre kjellernivå fra Deichmanske og opp til Lovisenberg sykehus.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Smalt herligheten på nedlasting før jeg stakk på jobb, så da blir det partaj når jeg kommer hjem. Kanskje.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#14
Kjøpte det til pissfire nå, men må på universitetet først og prate om dokumentarfilm og dritt. :penga:

Skal bare være enig i alt de på gruppa mi sier og ræse heim.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Denne nedlastinga tar så lang tid på skitnettet mitt. Må faktisk inrømme at jeg i et øyeblikk av svakhet vurderete å stikke å coppe til PS4, men eh. Får bare finne på noe annet å prompe bort dagen med. :penga:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
Det ble partaj da jeg kom hjem. Det ser najs ut på maks græffiks, egentlig:


Og man må jo ha et ordentlig emblem sånn at man ser kul ut.
 
#18
Mine tanker etter to-tre timers spilling: HVORFOR ER DET CREDITS HELE JÆVLA TIDA
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Liker spesielt godt at størstedelen av dem flimrer forbi for fort til at noe menneske kan lese dem. Men joda, Hideo må få understreka litt ekstra at egentlig så vil han lage filmer og ikke spill, i tilfelle det fantes noen som ikke visste det ennå.
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Blir vel absolutt siste ord fra Kojima om serien. Forøvrig Konami som har lagt ut videoen så noen har vel endelig tatt til vettet.