Metroid Prime 2: Echoes [GC]

Bah, får ikke spilt dette før etter jul (brukte mine siste daler på Halo2, så det er vel egentlig ikke synd på meg). Gleder meg veldig, men klarer å styre meg. Mer av det samme er mer enn bra nok for min del, men det blir vel ikke samme wow-opplevelsen som jeg fikk første gangen jeg spilte Prime, nå som jeg vet hva jeg får.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Vanguard@28.11.2004, 01.44
Metroid Metal

Det blir ikke barskere.
142252​
Word! \m/

Jeg har fått spilt en del nå, og selv om det er mye av det samme er spillet vanskelig å legge fra seg. Det er litt flere puzzles enn i Metroid Prime, og selvfølgelig litt mer dystert. Aether er ikke like fargerik og variabel som Tallon IV, men jeg har nok fortsatt altfor mye igjen å se. Spillet er noget vanskeligere også. Litt vann, så fortsette...

En annen ting som er digg er at Retro har slengt inn en del av den gamle musikken, dvs ikke bare kjente lyder og effekter fra Metroid Prime, men også musikk fra eldre spill som f.eks. "Item room".

Jeg sliter for øyeblikket veldig med å ta knekken på "Boost Guardian". Er de noen som har maltraktert dette helevetes krypet? Har noen tips til meg? Og er det vanlig å kun ha 3 energitanker på denne tiden i spillet?

Redigert

Jeg fikk tatt han til slutt, men det tok sine forsøk.

gled deg til spiderguardian ;)

Jeg synes også menyen var irriterende inntlil det slo meg at man kunne bruke c-stikka til å navigere.. Multiplayer kicka virkelig shitten.

Opprinnelig skrevet av Shigsy@28.11.2004, 03.23
Jeg sliter for øyeblikket veldig med å ta knekken på "Boost Guardian". Er de noen som har maltraktert dette helevetes krypet? Har noen tips til meg? Og er det vanlig å kun ha 3 energitanker på denne tiden i spillet?

Redigert

Jeg fikk tatt han til slutt, men det tok sine forsøk.
142282​

hvor langt ute i spillet er dette her?

Jeg begynner å fatte at jeg ike har kommet så langt enda. Jeg er nettopp ferdig rundt det romskipet jeg. Men jeg har jo brødre da, som også har krav på TVen.

Shigsy: det du sa om at lanskapet var litt fargeløst kommer jo av at det SKAL være fargeløst, meningen med spillet er å få opp det mørke og dystre preget

Ja, såklart. Jeg er klar over at det er meningen, men jeg synes godt at den lyse verdenen kunne være litt mer livlig når den mørke verdenen er så til de grader dyster.
Jeg holder forresten på i en sump nå. Om ikke den er fagerik akkurat, så er den i hvert fall litt grønn og frodig, og det er jo bra. :)

epp

firm and correct
Jeg har desverre ikke en tv som støtter 60hz, så jeg får ikke spilt det :(

Kilik

Lokal moderator
Hm, lurer på om 60 Hz-advarselen på coveret har hindret en del salg? Spillet debuterte på en meget skuffende 33.plass på den engelske topplista i forrige uke. Til sammenligning var Metroid Prime nr. 1 i sin første uke...

EDIT:
Eller kanskje det bare har med ræva GC-salg å gjøre? MP2 var i det minste det klart mest solgte GC-spillet i forrige uke. De andre store GC-titlene nå til jul, Paper Mario 2 og Donkey Konga, klarte ikke å komme inn på Topp 40-lista engang. Sier vel det meste om GC's tilstand i Europa...

kilde

Ok, har prøvd spillet nå, og er på førstebossen (om han kan kalles en boss da). Hitil har spillet vært veldig Metroid prime, ingenting spesielt nytt (forsåvidt greit) Ser fremover til å prøve spillet litt mere.

Hvis noen lurte så klarte jeg altså bossen, men slo av fordi jeg ikke orket å bevege meg helt til neste savepunkt...

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
I begynnelsen leter man etter mange av de samme oppgraderingene, men forskjellen på light og dark world utgjør en kul forskjell. Jeg har spilt en god del nå (altfor mye egentlig, jeg får jo ikke lest til eksamen), og har fått tak i så å si alt, og spillet tar av når du begynner å komme deg et stykke ut i spillet. Bossene er originale og kule, og det fins flere bosser som taes kun i morphball-mode. Spillet er fett når man først kommer litt ut i det, selv om Metroid Prime kanskje har en litt høyere gjenspillingsverdi... I don't know.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av dan the man@01.12.2004, 19.38
hvor mange prosent har man cirka rundet det når man kommer til dark verden?
144617​

Det er ikke "først light, så dark world", men de går om hverandre gjennom hele spillet. Du skifter stadig vekk, og det er ofte måten å komme seg videre på siden det f.eks. kan være en barriere i light aether, som ikke er i dark aether. Ergo finner man en portal til dark aether, går uhindret forbi og finner seg en ny portal tilbake.

Jeg var 2 pixler unna å runne spillet i stad! UGGABUGGA! RALLARLARALRLA......! >_<

EDIT: da har jeg runna det, 75% complete, noe og 90% scans, 17:33 timer.. Samus dro av seg drakta også gitt.

Ble positvt overraska over detta spillet ass.. Synes ikke Metroid Prime var det helt store, men toeren sparker så sinnsykt rompe! Lurer på om dette er bedre enn super metroid.. Noen enige?

Opprinnelig skrevet av Dash@02.12.2004, 23.19
Ble positvt overraska over detta spillet ass..  Synes ikke Metroid Prime var det helt store, men toeren sparker så sinnsykt rompe!  Lurer på om dette er bedre enn super metroid..  Noen enige?
145361​
Nåja, jeg synes vel enern' er ett par solide hakk over toer'n. Synes det er skremmende i Dark Aether, jeg :svette:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Enig i hele setninga di, Ghaz. Etter hvert blei det direkte ekkelt å bevege seg rundt i Dark Aether...spesielt siden jeg ofte spilte langt utover natta. Metroid Prime er fortsatt spillet over alle spill, men Echoes ligger ikke langt under. Jeg følte meg litt i tøyler mens jeg spilte det, ikke like "fri" (illusjonen av det iallefall) som i forgjengeren, siden spillet er litt mer historiedrevet.