Metroid Prime 2: Echoes [GC]

#81
Metroid Prime var en mega-positiv overraskelse for meg, og jeg er sikkert på at echoes ikke vil skuffe. Men på meg virker det som om nyvinningene ikke utvikler konseptet på en særlig spennende måte, expansion pakker betyr jo som regel ny historie, nye ferdigheter, men dypt nede spiller man akkurat det samme. Jeg tror det hele kommer til å ende opp som en slags deja vu, noe som hverken er spesielt negativt eller positivt.

Hva Zelda gjelder er jeg forsåvidt enig. Men Zelda er mer ett feel good spill enn metroid prime. Det er grunnen til at det slipper unna ett gameplay som er altfor forenklet, og at du praktisk talt ikke kan dø i spillet. Metroid spiller på litt andre strenger.

Gameplayet i Halo 2 er speedet opp, og det er kanskje den største forandringen, det og at pistolen er borte ;)
 
#83
IGN Review - 9.5

Opprinnelig skrevet av IGN Review Ratings
10.0   Presentation
Retro knows what it's doing. Slick menus and cut-scenes, huge amounts of logbook data that can be viewed, and unlockable art, too.   

9.0   Graphics
Gorgeous. One of the prettiest GameCube titles, to be sure. Huge worlds filled with detail. Unequaled art direction. Near-perfect framerate. Textures tend to blur up close. One or two framerate dips.   

9.5   Sound
Moody music by composer Kenji Yamamoto and a wide assortment of thumping sound effects, too. But more voice work is missed.   

9.5   Gameplay
Superb. Nearly flawless. An extension of Metroid Prime in every way. Extremely satisfying platforming and puzzles. Some minor lock-on issues and a Dark World that is not as compelling as the Light.   

10.0   Lasting Appeal
A bare minimum of 20 hours to complete the single-player quest and likely double that for completionists who want it all. Then there's the archaic, but still enjoyable multiplayer mode.   

9.5  OVERALL
 
#84
Synes det er drøyt at folk er misfornøyd med at spill får score som 9.1 (Metroid Prime 2) av Gamespot. Tilsvarende registrerte jeg når Halo 2 fikk 9.4. Synes det er latterlig!
Score som 9.1 og 9.4 står for en ting og det er kvalitet!!

Bare til å glede seg til Metroid Prime synes jeg!!

At oppfølger ikke er nyskapende er jo en kjent sak!
 
#85
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+13.11.2004, 00.29-->
<!--QuoteBegin-impywimpy
@13.11.2004, 00.04
Gameplayet i Halo 2 er speedet opp, og det er kanskje den største forandringen, det og at pistolen er borte ;)
134677​
Borte? Det er da fortsatt pistol i spillet ...
134688​
[/b]
Gruselig off-topic:

Ny pistol: livsfarlig nærkampvåpen i dual wielding, sammen med plasmarifle, plasmapistol og delvis smg. dreper på ni skudd, ett etter at skjoldet er nede

Gammel pistol: perfekt all round våpen som er dødelig fra alle distanser, dreper på tre skudd (headshots). Skyter vesentlig saktere enn den nye greia, men har tilsvarende høyere presisjon på lengre distanser.

Konklusjon: Den nye og den gamle pistolen kan ikke sammenlignes. De er gode på helt forskjellige ting. Å fjerne det skumleste av mp våpnene får en del konsekvenser sett i forhold til kamper der pistolen er startevåpen (noe av det beste med halo siden du alltid har en sjanse etter repawn og ikke må gå rundt i fem minutter å lete etter ett brukbart våpen. Pistolen var også ett våpen basert på skills. i mye større grad enn de nye DW våpnene. Carbine kan bli den nye pistolen (7 skudd, men raskere enn battleriflen, men det er vel ikke særlig vanlig at den dukker opp i optimatch funksjonen. Halo 2 kan dermed lett bli ett spørsmål om hvem som får tak i de beste våpnene først.

United: Jeg er ikke misfornøyd med scoren, det jeg er misfornøyd med er det som faktisk står i anmeldelsen, men jeg får vel si som Shadar, la oss vente på eurogamer før vi trekker konklusjoner ;)
 
#89
Jeg har enern og synes den er utrolig bra.
Jeg har fått sett på en trailer og synes den ser bra ut.
Artig hvis det hadde væet co-up multiplayer. :rulleøyne:
 
#91
skinny: Man må ikke være i morphball-mode for å bruke screw-attack, slik har det ihvertfall ikke vært i tidligere spill.
 
#95
Metroid Prime 2: Echoes (Gamespy) 5/5

Multiplayer Factor
Fair

Pros
Same great gameplay; cool story; tight controls; awesome visuals and FX; a real challenge; amazing level design.

Cons
A bit brutal in places; no widescreen mode; multiplayer is secondary; no online or LAN; no 16x9.

---

Har sett en del filmer, bl.a. fra når man bruker Echo Visor. Utrolig stilige effekter.

Noen som vet hvor jeg kan finne filmer fra Screw Attack?

Noen som har spillet her?

Venter å få det fra DVDBoxOffice, men de har ikke sendt det enda. Håper det blir sendt i morgen i hvert fall ... Klarer nesten ikke å vente. :D
 
#97
Jeg kunne ikke vente mer, og kjøpte ntsc-versjonen på spiderman (som for øvrig koster 50 kroner mindre en pal) og kan medele at metroid prime 2 er the shit :D fryd eder! Satt og spilte i hele går natt, ahh livet er skjønt.
Darksuit er forresten massivt tøffere enn light suit.

Og en ting: Jeg er glad for at jeg ikke leste manualen før jeg hadde spilt et godt stykke, den spoiler handlingen, som er mye tøffere å finne ut av på egenhånd. Husk også å skru av hintene på kartet(samme som i eneren).

Multiplayer har jeg ikke testet.
 
#98
ja!, jeg gleder meg villt til Metroid Prime 2. Jeg digget eneren og kan ikke vente på 2'eren. Så en video review av det på gamespot for noen dager siden, det virket sykt rått!:D
 
#99
Jeg gleder meg også til dette spille!
Likte veldig godt Metroid Prime 1, det var en av det beste spille til NGC!
Hvor er det biligst å kjøpe det spille??
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
CDon.no

489 pluss noe rundt 19 kroner i porto.
Jeg kjenner fyren bak Spiderman Drammen, så jeg får spill til innkjøpspris pluss moms, ergo blir jeg et Metroid Prime 2 rikere i mårra. Ahh, gleder meg! Det første spillet var ultimativt!