Metroid Prime 2 skjermiser!

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#22
Nå har det kommet enda et par screenshots fra metroid prime 2. Disse ligger på gamespot.com.

Metroid prime 2 bilder

Enjoy :)

Eneste jeg bekymrer meg litt for når det gjelder metroid prime 2 er at jeg synes det ser litt vel likt ut som metroid prime 1. Metroid prime 1 var jo et genialt spill, men jeg forventer allikvel at Metroid prime 2 har noe nytt å by på. Håper miljøene og verdenen er annerledes. Håper også at de skifter litt design på ting bare for å få litt variasjon.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#23
Opprinnelig skrevet av CubePro+27.04.2004, 14.37-->
Opprinnelig skrevet av CockMcBalls@27.04.2004, 00.20
<!--QuoteBegin-MoFo2
@27.04.2004, 01.17
Nå er ikke jeg noen stor fan av FPS-spill men har faktisk veldig lyst til å spille akkurat MP2. Hadde jeg bare kommet meg til E3....


Nå har du gjort det..
:laugh:

Hehehe.. Tror alle er lei av å rette på folk som tror MP er FPS..
Men jeg kan jo ta initativet da:

METROID PRIME ER INGEN SHOOTER!!!

:thumbsup: [/b]
Og hvorfor er det slik at folk som har spilt FPS hele sitt liv (inkl. meg) sier noe helt annet? Det kan vel ikke være fordi vi vet best?
Det er bare de som ikke liker FPS til vanlig som absolutt vil kalle det noe annet.

Jeg har rett. En spade er en spade. Samme hvilken farge den har, eller hvis den har ett par riller på håndtaket. Fortsatt - Spade!

Hvis MP er en "FPA" så er søren meg: Half Life, Unreal, Thief, Shadow Warrior og Duke 3D det også...
:shifty:
 
#24
Du Novastrum! Har du runna Metroid Prime? Bare lurer lissom. Personlig er jeg fan av FPS, men kan med hånde på hjertet si at Metroid Prime ikke er et FPS-spill. Den har noen av FPS elementene i seg, men er ikke et FPS-spill av den grunn. Det er et first person action adventure, ferdig med det. Skjønner ikke hva vitsen er å krangle om det, når det er det alle spilleanmeldere og produsenten selv sier det er det.

PS! Bare en idiot sammenligner Unreal med Metriod Prime, seriøst! Det er kanskje, om ikke, den værste sammenligningen noen gang. Da er faktisk Halo nærmere, haha!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Opprinnelig skrevet av Neptun
PS! Bare en idiot sammenligner Unreal med Metriod Prime, seriøst! Det er kanskje, om ikke, den værste sammenligningen noen gang.
Ja bevares - sammenligne et skytespill der man befinner seg på en ukjent planet blant ruinene av en eldgammel sivilisasjon med et skytespill der man befinner seg på en ukjent planet blant ruinene av en eldgammel sivilisasjon... uhørt, er det.
Og igjen... hvem faen bryr seg om Metroid Prime er en First-Person Shooter, et First-Person Adventure, en First-Person Boksåpner eller en Horse-Diaper Dirigible?
INGEN.
Drit i hvilken sjanger det er og bare spill djevelskapen, det eier.
 
#26
Opprinnelig skrevet av Neptun@30.04.2004, 12.51
Du Novastrum! Har du runna Metroid Prime? Bare lurer lissom.
Ja, han har det. Hvorfor lurer du alltid på om folk har runnet et spill når du er uenig i det de sier om det?

Den har noen av FPS elementene i seg, men er ikke et FPS-spill av den grunn.
Det har alle FPS elementene i seg. Det eneste som skiller det ut fra vanlige FPS spill, er måten det er bygd opp på. Istedenfor å velge hvilken level man skal spille, plasseres man i én gigantisk en, med mye mindre lineært gameplay enn det man finner i de fleste andre FPS spill.

Kall det gjerne for et FPA spill om du vil. Jeg bryr meg ikke. Selv kaller jeg det et FPS spill. Det finnes ikke noe fasitsvar på dette.


Jeg gleder meg forøvrig stort til MetrodiPrime 2. La oss bare håpe at Retro virkelig for til å videreføre serien.
 
#27
Metroid Prime 2: Echoes Details

The mystery of Samus' new stomping grounds begins to unravel. First official details on story and multiplayer.

April 30, 2004 - Moments ago Nintendo officially revealed some more details about the highly anticipated sequel Metroid Prime 2: Echoes. The basic concept behind the story has Samus returning to another mysterious planet to exterminate evil. As long as she finds it. Only this time Samus will find her new battlegrounds torn in half, a world of light and darkness. As Samus, players will have to travel between the light and dark parts of this world, and the gameplay dynamics will of course be affected by this. We'll be able to explain exactly how it all works as E3 gets closer.


Also, the design demonstrates a similarity to the Game Boy Advance's Metroid Fusion in that our heroine Samus will be hunted by an evil enemy; we imagine that this new create will be the designated assassin or terminator to Samus. Looks like exploring the new light and dark lands of this world might have players jumping out of their space boots.

Lastly, a few more details regarding the multiplayer battle have been divulged. The mode supports up to four players, deathmatch style. Essentially it's just as you'd imagine, where the multiplayer dynamics revolve around searching for weapon upgrades and chasing your enemy down. With the lock-on mechanics likely coming in to play, the Morph Ball will come in to play to help players escape when they aren't ready for a face-to-face shootout. Levels will also demonstrate some complexity with shortcuts, and players will be able to escape or attack by taking advantage of strategically placed grapple points on the ceilings.

That's all the latest we have for now, but check back shortly before E3 and we'll have even more.


Kilde:
IGN
 

SHDR

Gullmedlem
#28
PS! Bare en idiot sammenligner Unreal med Metriod Prime, seriøst! Det er kanskje, om ikke, den værste sammenligningen noen gang. Da er faktisk Halo nærmere, haha!
Ja, haha! En FPS er jo et spill der man skyter ting fra en første-personsvinkel, hvem er det som er så dumme at de tror Metroid Prime er en FPS da? Tihi.
 
#29
Syns å ha hørt at MP2:E ikke blir utviklet av RetroStd., men av en annen. Kan dette stemme?
Redigert: Oops. Har visst forvekslet med MP:H til N DS og MP2:E til GCN. Lurer på hvor mye mer forvirra gjennomsnittsspilleren er enn jeg i denne saken?