[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Lodin

Der Waaaah
Sikkert fordi det krever litt mer å kode "kjøretøy" og han vil spare det til båter og sånn.

Uansett har jeg bare såvidt finni nok jern til ei hakke og to bøtter på det nåværende kartet så det der kan jeg se langt etter.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tror jeg snart har ei halv kiste full av jernbarrer og køl, i tillegg til et halvt inventory fullt av jernhakker. Jernrustning har jeg også. :smugdog:

Men ja, dette er såklart teit å spørre om, men du er klar over at jern bare dukker opp under en viss høyde? Du finner ikke noe jønn oppi lufta for å si det sånn, grav deg ned i bakken.

En annen ting jeg fant ut her om dagen som faktisk var ganske artig, er å loffe rundt i grusen til du finner noe flint. Mekk deg flint og stål og stikk til en skau (eller plant en selv og vent noen dager). Jobben din er nå å starte en brann på to forskjellige steder, og så slokke flammene før hele stasen brenner ned. Både hektisk og artig.

Lodin

Der Waaaah
Døh, jeg hadde gravd meg ned helt til lavaen. Fant heldigvis ei hule i stad og der var det masser jern og tilogmed seks diamanter. Nå må jeg bare finne ut hvor jeg skal legge denne jernabananen.

Helt siden de gloriøse hulene har kommet har jeg funnet tonnevis av jern selv. Har enda ikke sett noe diamant eller lava, til tross for utrolig dype og komplekse noen av de er.

Noen andre enn jeg som pleier å bruke vannbøtter til å lage gode veier ned høye avsatser
for så å svømme opp fossene igjen etterpå fuck yeahhh
?

Hey, døh. Når du dævver i Infdev så spruter alle tinga utover der du døde, men et par ganger så har jeg manglet et par ting når jeg kommer tilbake. Hvordan funker det egentlig, er det slik at tingene bare ligger der en viss periode?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ayup.

Fffffffffffffffff. Liker at det kom huler i infdev. Liker ikke at jeg gikk meg vil og løp rundt i en time for å finne utgangen, og var tom for hakker, og tre.

Lodin

Der Waaaah
:sneaky:
18:02.12 @Notch: can you guys keep a secret?
18:02.16 vede: No.
18:02.17 Favlaud: Of course
18:02.18 @Notch: haha
18:02.21 Asmageddon: I can
18:02.23 Whiskerz: Like
18:02.26 Whiskerz: to many people i can
18:02.32 @Notch: Ok, I'll just tell the ones who can, then:
18:02.35 Asmageddon: But if you agree I'll tell one person, which won't tell anything for sure
18:02.42 Asmageddon: Otherwise - noone
18:02.44 @Notch: the cart riding code? Well, that leads to boats. And ridable pigs.

Ny oppdatering, skal øke stabilitet og ytelse. Frameraten min er bedre men spillet "hikker" en del og spawninga er verre enn noensinne. I hulene mine møter jeg gjerne 7 creepers samtidig og 100 sauer/griser blokkerer mine tjue meter høye broer.

Lodin

Der Waaaah
Har du testa på et nytt kart? Kan være at det er fordi den konverterer shizzet ditt til det nye formatet.
Sånn ellers kan man vistnok kjøre i gruvevogner nå. :D

E: Jeh, lagga som faen på det gamle kartet mitt mens et nytt et kjørte fint. Man må tydligvis bare holde på med de gamle ei stund før de blir levbare.
Også har som du nevner Notch nok en gang pult spawnkoden. Begge karta jeg prøvde var oversvømt av sauer og griser og jeg vil ikke tenke på åssen nettene er.
Var i det minste gøy å kjøre gruvevogn ned fra borgen min. :yoshi:

E2: Hopp!

Funker hoppet?

Ytelsen bedret seg noe nå etter en halvtime ellerno med å spille, men det er ikke hva det en gang var, før minecarts :argh:

Lodin

Der Waaaah
Ikke mitt bilde, men ja, det fungerte. Det er i det minste noe.

Er egentlig frista til å starte et nytt kart siden jeg dreit meg ut og mista over førti jernbarrer samt har gjort en del dumme ting med borgen min. Vi får se.

E: Jo også hvis man har pynta med ull til tepper eller no er det mest sansynlig blitt rødt. Det er fordi Notch har gjort no dill med det for at man skal kunne farge ulla etterhvert. Hvis man vil ha tilbake orginalfargen er det bare å grave dem opp og legge tilbake.

Er litt irriterende at hver gang Notch gjør noe interessant så blir jeg så frista til å bynne på nytt, så jeg får aldri skikkelig tatt helt av på noen sweet ass borger. Så langt er dette det jeg har lagt mest arbeid i.

Jeg stressa ikke for å ta dette bildet, i det hele tatt.

Lodin

Der Waaaah
Hemmelig oppdatering!

Det er tilfeldig genererte rom under bakken med kister og monster spawnende bur. Inni kistene er det saler som sikkert i framtiden kan settes på griser.

E: Og man kan bygge blokker av svinekjøtt. Sett sammen ni stykker og du kan bygge deg verdens ekleste hus.

Haha, det med svinekjøtt visste jeg ikke.

Denne oppdateringen førte forøvrig med seg en stor feil (som vanlig), og det er at noen vil oppleve at spillet plutselig krasjer og det vil det gjør hver gang du prøver å loade. For å fikse må du laste ned NBT Forge fra det offisielle forum og fjerne alle skilt i nærheten av deg. Funket fett for meg.

Det ser ut til at han har fikset det.