[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kanskje like greit ettersom jeg ikke aner noe som helst om 3D-programmering.

Lodin

Der Waaaah
Mye av det du nevner kommer som sesonger med forskjellig vær, mer varierte monstere og bosser. Tror du derimot har litt for store visjoner, men du kan vel alltids sende en twitter til Notch. Han pleier å svare.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nye skyer!

Sånn ellers spiller jeg i fullscreen, men verken PrtSc eller Fraps klarer å ta bilde av spillet da. What gives?

D

Deleted member 91

Gjest
Lenge siden jeg har fulgt med nå, er vi noe nærmere multiplayer med fiender og crafting og shizz? Jeg vil roleplaye gruvearbeider igjen, men med ordentlige trusler.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noen av de sakene der er jo allerede gjort, selv om det står som planning. Tror ikke han oppdaterer den altfor ofte.

Lodin

Der Waaaah
* Leaves not near a tree trunk will now go away
* Added a new option for graphics quality
* Added buckets (Right click water to pick it up)
* Added dynamic water
* Days are longer, nights are shorter

I tried doing the original plan for water, but it ended up being far too unpredictable, causing weird vortexes (vortices?) of spinning water that would act as infinite water sources, effectively flooding the world. The new system is much more predictable, if a bit silly.

Water will spreads towards the nearest drop up to a four block radius. If several directions have the same distance to the nearest drop, it spreads to all those directions. When water spreads, it’s always one size lower than the current size (similar to how lighting works).
Water that falls down a cliff gets full power again, so to make a long stream, you’ll need to make sure the channel slopes down at a 1/4 block slope.

The ocean is made up of full size water blocks that never drop in size. It’s possible to pick up one of those blocks with a bucket, then place it elsewhere. This effectively makes a spring block.

Any water block next to two or more spring blocks turns into a spring block.

Water will not spread out on top of existing water, but it won’t drop down if you dig below it. So if you want to make a river several blocks deep, first make one one block deep, then dig below each water block.

There’s also current, so any running water block will push all entities inside it in the direction it’s flowing.. Kind of.

I will work on the graphics, making it slightly less blocky.
Rett før Nintendo skal holde E3 greia si! :argh:

Lodin

Der Waaaah
* Water is prettier now. You can see which direction the current is flowing
* Regional caves. Some areas have a lot, some have very few.
* Naturally occuring (but buggy) lava
* Flowers and mushrooms
* Springs can be generated under ground, causing underground rivers. Both water and lava
Huler blomster og sopper! :yoshi:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Minecrafta litt før i dag, fant lava, dreit meg ut, mista alt av verktøy og loot. FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFffffffffff

Samme skjedde med meg, men det som sugde mest var at jeg mistet mine infdev-diamanter i samme slengen. Jaja, blir vel lettere å finne nå.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mista diamanter jeg også. :(

Er det forresten slik at jeg må generere nye områder (starte ny save/bevege meg lengre ut på de jeg allerede har) for å finne områder med huler, sopper og grass?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jau.

Prøver desperat å komme meg til et skikkelig land med den broa som stikker ut der med tårn i enden, men det ser ikke bra ut. Kanskje jeg må ta en sving etterhvert og fortsette en annen retning.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sjuke mæpps dere får, jeg får bare sinnssyke fjell med dritdype daler, små pytter, endeløse skoger og huler så store at du kunne parkert ti Spirit of Adventure i dem. Pleier å bygge borg inni fjellet så jeg har ikke så mye å vise fram fra den kartdilleren. Dog har jeg en litt snasen borg nå med borggård komplett med utkiksspost/hemmelig inngang, fontene, basseng, eget gallerirom og ikke minst en kjeller full av lava.

Notch oppdaterte med et par "hemmelige" saker nettopp. Det første er at sand og det derre andre glir flytende ned istedetfor å bare hakke nedover (kan vi vente oss noe sånt med det allerede ganske stilige vannsystemet?), det andre er at man kan lage minecarts.

XX X
I X I - Vogna
I I I

I X I
I P I - Skinnene, I= Iron og P=pinner. Du får forøvrig 16 skinner for hver gang.
I X I

Selv syntes jeg at minecarts var stilig men upraktisk. Trodde først at det var slik at man kunne sitte inni og fyke av gårde, men istedet funker det som en mobil kontainer. I tillegg så ser det ut til at denne oppdateringen har ødelagt spillytelsen for meg helt, frameraten suger og alt lastes inn drittregt og spillet krasjer noen ganger :(

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Faen da, det der skulle jeg poste.

Uansett: Stilig men i praksis unyttig. Og den fysikken på gruvevogna er noget... vilter. Ytelsesmøkka begynte for tre-fire dager siden hos meg, uansett skrev Notch at optimisering av ytelse er neste trinn så jeg stresser ikke. Fortsatt langt unna uspillbart og jeg har ennå ikke opplevd at det kræsjer.