[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

I dag kom trapper, kan lages av både cobblestone og planker. Du trenger seks blokker, form dem som en trapp i craftinga.

edit: Offisiell klient i morra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Endelig kan jeg få trapper i huset. Ikke at jeg ikke hadde det før, men øh de var kronglete å lage. Så hurra.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Holy shit, endelig offisiell klient, jeg gleder meg som en unge. Og proene mekka trapper med de halvklossene all along, men det er nice om man ikke må lage de en mil lange for å komme opp én etasje.
 
Dessuten må de som ha lyst på updates spille på minecraft.net/game/ istedetfor /infdev/ nå. Eller bare vente på klient i morgen!
 

Lodin

Der Waaaah
I overgangen fra den ene tin den andre versjonen fant noen alle dillene til Notch:
Pre-beta!
As seen on TV!
Awesome!
100% pure!
May contain nuts!
Better than Prey!
More polygons!
Sexy!
Limited edition!
Flashing letters!
Made by Notch!
Coming soon!
Best in class!
When it's finished!
Absolutely dragon free!
Excitement!
More than 5000 sold!
One of a kind!
700+ hits on YouTube!
Indev!
Spiders everywhere!
Check it out!
Holy cow, man!
It's a game!
Made in Sweden!
Uses LWJGL!
Reticulating splines!
Minecraft!
Yaaay!
Alpha version!
Singleplayer!
Keyboard compatible!
Undocumented!
Ingots!
Exploding creepers!
That's not a moon!
l33t!
Create!
Survive!
Dungeon!
Exclusive!
The bee's knees!
Down with O.P.P.!
Closed source!
Classy!
Wow!
Not on steam!
9.95 euro!
Half price!
Oh man!
Check it out!
Awesome community!
Pixels!
Teetsuuuuoooo!
Kaaneeeedaaaa!
Now with difficulty!
Enhanced!
90% bug free!
Pretty!
12 herbs and spices!
Fat free!
Absolutely no memes!
Free dental!
Ask your doctor!
Minors welcome!
Cloud computing!
Legal in Finland!
Hard to label!
Technically good!
Bringing home the bacon!
Indie!
GOTY!
Ceci n'est pas une title screen!
Euclidian!
Now in 3D!
Inspirational!
Herregud!
Complex cellular automata!
Yes, sir!
Played by cowboys!
OpenGL 1.1!
Thousands of colors!
Try it!
Age of Wonders is better!
Try the mushroom stew!
Sensational!
Hot tamale, hot hot tamale!
Play him off, keyboard cat!
Guaranteed!
Macroscopic!
Bring it on!
Random splash!
Call your mother!
Monster infighting!
Loved by millions!
Ultimate edition!
Freaky!
You've got a brand new key!
Water proof!
Uninflammable!
Whoa, dude!
All inclusive!
Tell your friends!
NP is not in P!
Notch <3 Ez!
Music by C418!
 

Lodin

Der Waaaah
Ooooh, seks hemmelige fredags oppdateringer!

Den første er trykkplater. Bygg tre planker på rad og man får plata. Setter man den forran en dør åpner den seg når man tråkker på plata. Nifty.

E: Ooooh, jerndører og de kan kun åpnes med trykkplater!
Og hvis man bygger to stekte steinblokker over hverandre får man en knapp til å sette på vegger.
 

Jeg elsker dette! Bortsett fra at om man plasserer en blokk oppå en snødekt blokk, svever den en meter oppi lufta. Hjelper å fjerne snøen før man plasserer, men det er litt slitsomt.
 

Lodin

Der Waaaah
Oh shit, snø!?!

Forøvrig fikk monstere og huler nye lyder på onsdag så nå er underjordisk utforsking totalt pantsshitting.
 
Man hører dem helt fint gjennom vegger, så jeg går rundt og er dritparanoid når det egentlig er helt trygt der jeg er.
Helt til en creeper plutselig daler ned fra et hull over meg og sprenger
 

Lodin

Der Waaaah
Hrrm, fant akkurat ut åssen man skifter spawnpoint på en litt knotete måte.
Vib Rib skrev:
I'm positive Notch knows about the desire for spawn points from at least one person, since I've mentioned it to him directly. All he said was "I'll keep that in mind".
I think he has some sort of plans for it, perhaps integrating it with furniture or land claim flags so you can actually place it as an item, but evidently despite my pleading he didn't think it was too important.

However. I have found that...
There is a way to move your spawn point in Infdev if you're up for a little work.
1. In Infdev, go stand in the spot you want to set as your new spawn point, then choose Quit, so you 'log out' there.
2. Open up NBTedit (get it from here.)
3. Load your Infdev world, by going to your %appdata%\.minecraft\saves\world1-5\ directory and opening the level.dat file there, in NBTedit.
4. Click the plus sign next to the "Data" folder, where you will see your SpawnX, SpawnY, and SpawnZ stats. This is where the world knows to put you.
5. Change the numbers of these three entries to your current X,Y,Z position, which can be found, in order, under the data>player>pos folder.
6. Save.

And that's it! You're done. I've tested this out and after throwing myself into some lava I popped up ten feet away where I'd started, in the middle of my underground cave.

It's a third-party workaround but at least it works!
Det funka som faen. Nå spawner jeg i borgen min istedetfor oppi en masse lava. :D
 
FREDAG
BÅTER
KAKTUS
OG NOE
BAWWWWWWWW båter knuser bare de treffer noe solid, og blader fjerner seg ikke selv lenger

På den gode siden er det fett å rushe oppover fosser med båten.
 

Lodin

Der Waaaah
Karakterene holder ting i henda sine!



Båtene er forøvrig gloriøse, men jeg håper han endrer modellen en del så den ser mer ut som ei jolle og lar den tåle mer juling.
E: Boats added, craftable with planks.
Cactus added, the player get hurt while breaking them, and standing on top of them.
Large trees, with branches added.
Sea Monsters added.
Items can now be seen held in third person.
Animals now only spawn on grass.
Leaves don't disappear after a trees' wood block is removed. It is unknown whether this was intentional or not.
Bug Fix:
Fixed snow falling through snow blocks.
Hva i FFFFFFFFFFFFFffffffffff

E2: Sjømonstre er jug! Det som derimot er nytt er:
 
Kombinasjon av vinterland og vanlig land?
 

Lodin

Der Waaaah
Notch streama og ble "intervjua" i går og jeg lova Nicholas å poste det her om han sa no spennende og dette var ting han vurderte så da poster jeg det.
- powered minecarts will require a furnace, will stop when they're too far away from a player, but restart again once the player is close enough to it
- some areas will have more snow than others, specifically mountain tops
- wants to have huge events like meteor showers, but it will be a long time before they are implemented.
- has thought about having "level chunk entities" that would allow for boats to have blocks (like chests, furnaces, etc.) placed on them so players could have more customization options. it's problematic, hasn't figured out how to do it, but the example he gave was "16x16" which would be amazing
- possibility of customizable armor (insignias, etc.)
- some more stuff about stone engravings, would be drawn instead of typed words like signs
- birds, if implemented, would be friendly
- diving helmet/suit coming after coral and other sea stuff is implemented
- grappling hooks
 

Lodin

Der Waaaah
Slime!


Desuten er det bambus man kan lage papir av som man kan mekke bøker med (som man ikke kan gjøre no med).
Også kan man melke kuer (men man kan ikke gjøre noe med bøtta med melk).
Og til sist er det lagt til leireklosser. De kan man lage murstein av og så lage murblokker.