[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Lodin

Der Waaaah
Noen som har fått oppdatert? Servern var nede en stund, men nå får jeg i det minste oppdatert i 0.12 kbps.
Skulle vært med biomer, men det gikk ikke så vi fikk kryping, fiskestenger som ikke gjør noe og noen nye malerier. =/
 
Kryping viser seg å være veldig nyttig, ettersom man ikke kan falle ned fra kanter mens man gjør det. Kommer godt med hvis man skal mekke en bru og ikke vil falle ned hele tida, f.eks.

Jeg prøver for tida å installere noen texture packs, men får det ikke til, selv om jeg har fulgt de enkle instruksene etter punkt og prikke. Teksturpakkene kommer altså i zip-filer, eller i mitt tilfelle en rar-fil. I readme-en står det at man skal "drag the entire contents of this zip-file into the minecraft.jar-file which is located in your .minecraft-folder" eller noe tilsvarende. Man skal altså dra alle filene inn i .jar-fila, men det funker ikke, så jeg står egentlig helt fast der. =/
Noen som kan prøve å installere en av disse og rapportere her hva dem gjorde?

Var "Dokus' RPG Texture Pack" jeg prøvde å installere, men regner med at instruksene er de samme for alle.
 
Du må åpne .jar fila i Winrar og legge til filene som ligger i .rar fila inn i .jar fila.

Altså:
- Pakk ut .rar fila med de nye teksturene
- åpne minecraft.jar i winrar (eller et lignende program)
- Legg filene du pakka ut inn i .jar arkivet, ved å dra de inn
- Godta alle forespørsler om å overskrive ting
 
Det var ikke verre enn det, nei.:p Takker!

Den RPG-teksturpakken eier for øvrig noe jævlig. Kommer screenshots.

EDIT: Screenshots kommer ikke fordi PC-en min er ghey.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis du bruker Fraps må du slå på "Monitor Aero desktop (WDM)" i options, bare nevner'e.

Kan jo nevne at jeg har prompa og sperga Minecraft ganske hardt i helga, og et prosjekt jeg begynte på for lenge siden nærmer seg å være ferdig. Forhåpentligvis kan jeg vise fram noe i løpet av noen dager.
 
Jeg vil spille med dere! Serveren er ikke oppe, kommer ikke inn på det hvertfall. Hvilken bruker vi og er det noe spesielt mål med spillinga eller bare kose seg?
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg kommer fint inn på 85.252.195.28:25566. Det er dog bare på laptopen. På den stasjonære får jeg bare svart skjerm og jeg tror java kræsjer. Driver å titter rundt etter en løsning.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvilken bruker vi og er det noe spesielt mål med spillinga eller bare kose seg?
Vi spiller for å vinne, så klart. Leker ikke esport osv.
 
Jeg sletta .minecraft-mappa fordi jeg ville ha gamle skinsa tilbake, også mista jeg lyden i spillet. Sletta alle spor av spillet og lasta det ned på nytt, fortsatt ingen lyd. What to do?

EDIT: Får ikke kobla til servern nå, bare meg?
 

Lodin

Der Waaaah
Når det gjelder lyden så er det fordi filene ikke følger med i den åværende versjonen. Du blir nødt til å fly ut å leite.

Og når det gjelder serveren ser det ut til at flere av oss sliter. Snakker litt med Elfkin om det.

E: Skal være i orden nå. Funker selv på den stasjonære igjen.
 
Har drevet å snoket litt rundt på serveren de siste dagene, og dæven det er imponerende hva dere har bygd. Selv har jeg mest gått rundt og sett på ting og gått meg vill nedi gruvene. Får lyst til å bygge meg noe svært sjøl, men mister litt motet når jeg ser hvor mye tid og jobb som må til. Har derimot endret på noen skilt rundt om kring, noe som vil si at jeg, blant annet, har fått hevd, på tårnet, som Fetthesten bygde, fordi jeg modifiserte skiltet utenfor og, det sto urørt over natta. Da har jeg hevd på tårnet og jeg kan enten overta eller bytte det mot en ny BMW.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det står et annet skilt på toppen. :smugdog:
 
Hei, jeg sliter med dette for å teste ut en server selv...
[WARNING] server.properties does not exist
[WARNING] Failed to load ban list: java.io.FileNotFoundException: banned-players.txt (Systemet finner ikke angitt fil)
[WARNING] Failed to load ip ban list: java.io.FileNotFoundException: banned-ips.txt (Systemet finner ikke angitt fil)
[WARNING] Failed to load ip ban list: java.io.FileNotFoundException: ops.txt (Systemet finner ikke angitt fil)

Også klarer jeg ikke logge meg inn på det... noen som vet hva som er gale?

:)

Hilsen GrizzMcLoren
 
D

Deleted member 91

Gjest
Virker som om systemet ikke finner de angitte filene. Prøvd å se etter om de er der, evt lage dem om de mangler?


Hilsen GrizzMcLoren
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er ikke de filene som er problemet. Prøv å koble deg på serveren fra samme maskin du kjører greia på ved å skrive inn 127.0.0.1 i IP-feltet når du skal spille, eventuelt legg til :<porten du kjører serveren på> til slutt. Hvis det funker er det nok no firewall som sperrer for tilkoblingene dine.

Hilsen GrizzMcLoren
 

SHDR

Gullmedlem
Hvorfor gidder folk å gjøre det der istedet for noe iallfall delvis nyttig? Tror de det ser fett ut på CV-en?

Arbeidsgiver: "Har du noen relevant erfaring?"
Minecraftnørd: "Ja, jeg mekka en 16-bits ALU i Minecraft."
A: "Jaha? Og hva kan den gjøre?"
M: "Vel, siden det er en virtuell CPU inne i et spill som kjører i en virtuell maskin, kan den utføre et svært begrenset sett oppgaver meget, meget tregt."

Hilsen holdkjeftogikkeskrembortnykommernevåre