[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Hæ? Hva mener du? Har det noe med drivere å gjøre?

Fra spøk til alvor, jeg har ingenting å gjøre på skolen i morgen dersom jeg ikke får fikset dette! D;
 

SHDR

Gullmedlem
Du får prøve å lære noe istedet. Og ja, det har noe med drivere å gjøre -- PC-ene på skolen din bruker sikkert MS sine egne grafikkdrivere, og de kommer naturlig nok bare med D3D-støtte. Du trenger drivere med OpenGL-støtte, og det finner du på nettsidene til de som har snekra grafikkortene. Sannsynligheten for at du får installert de driverne uten administratorrettigheter er sånn cirka dick.
 
Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.
 
Jeg googla rundt i et par timer, har konkludert at det kan ha noe med at driverene du kjører nå ikke støtter OpenGL, vurdert å oppdatere de?

Hilsen GrizzMcLoren
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kanskje jeg bare er lei av trolling og kunne tenke meg en diskusjon eller meningsutveksling uten massevis av internettmetabaiting etter lulz. Det er noe inderlig destruktivt og feigt over den kommunikasjonsformen og jeg har ikke noe særlig interesse av å hele tiden være på vakt for kvadruppelbunner i alt folk skriver.
Øh. Du får tilgi meg for at jeg hang meg opp i at du kritiserer en kis som har brukt masse tid på å bygge noe poengløst i et spill som handler om å bruke masse tid på å bygge noe poengløst.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Erlend. Her må jeg si meg enig med fetthest. Det blir litt som å ha masse forskjellige Lego-sett også bruker du brikkene til kun å bygge den standardgreia som er i pakka. Det kule er jo når du eksperimenterer og bygger virkelig kule ting av eget design eller fanart seff. Bare spør cycerin. ja. BARE SPØR CYCERIN!!!

Edit: Apropos det. lurer på hvor jævlig han hadde sperga i denne spillen?
 

SHDR

Gullmedlem
Det er nok en grunn til at han ikke spiller det.

Yeti: Jeg kritiserer ham ikke, da hadde jeg sagt "å lø se på den ræva aluen ass hvorfor har han jordklosser og drit a harn ikke giddi å flate terrenget eller fy faen hvis jeg gjorde det hadde jeg plana ut og kanskje lagd i glass også". Jeg uttrykker min oppgitthet over at noen velger å bruke tiden sin på det og deretter blir beundret for at de har gjort noe så tungvint og meningsløst. Det er ikke at jeg nekter ham gleden over å gjøre det, eller ikke makter å forstå hvorfor folk synes det er fett, jeg bare griner litt inni meg over hvor navlebeskuende det er å bruke kunnskapen og energien sin på slikt istedet for å pirke litt utenfor komfortsonen sin og se hva som blir mulig om man tar initiativ på en hakket større skala. På den annen side, kanskje han blir oppdaget. At han har fått jobb hos noen som snekrer en MMO høres dog mer ut som en straff.

Jeg følte forøvrig akkurat det samme da jeg så regnemaskiner i Dwarf Fortress og tidligere logikkenheter i Minecraft. Why, people? Det er som å stikke en malepensel i ræva og så forsøke å imponere folk med at rumpa di kan tegne som en treåring.

Edit: Føler på en måte det samme for fanart. What's the point, yo? Prøv i det minste å utvise litt selvrespekt ved å skape noe som er inspirert av noe du elsker heller enn å bare etterape det, som om det automatisk overgår hva enn du kunne ha gjort selv. Igjen, skjønner at det er artig å gjøre det, men det er ikke grunn nok til at jeg skal respektere det.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Enig med Erlend her. Vet man hvordan en ALU funker, innehar litt analytiske evner og sånn passe Mye Tid® tilgjengelig, så tar det ca. dick kreativitet å lage en sånn en i Minecraft. Synes det skal ligge litt håndtverk til grunn før man skal begynne å gi mad propz.

Mener å huske at Yeti var ganske lite imponert over dette:
Som jo er mye av samme greia. Bortsett fra at det faktisk krever inngående kunnskap om teknikker og lang erfaring fra paint før man kan begynne å lage sånt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg var så lite imponert over var at han har såpass tålmodighet og så tegner han etter en jævla bil istedenfor å mekke noe eget. Hurra, liksom. Og ja, enig i at det krever enorm dybdekunnskap om tegneteknikker hvis du skal gå til det drastiske skritt å tegne etter et fotografi.

Erlend: Poenget mitt var at du kan si det samme om alle som gidder å mekke noe som helst i Minecraft, eller bare alle som spiller noe som helst, noensinne. All energien vi bruker på spill er energi vi kunne brukt på å lære oss noe nytt. Enig i at det er litt stusselig å skulle skryte fælt av å ha mekka en ALU i Minecraft bare fordi man sperger og har mye fritid, såklart.
 

Lodin

Der Waaaah
Til jøpipen sitt forsvar så mekka han mesteparten av kalkulatoren i en editor før han finpussa den i spillen.

Tid for å vente på secret Friday update.
 
Stiller meg på Team Yeti her, skal du begynne å dra linjer for hva som er nyttig og ikke nyttig blir livet bare jævlig kjedelig. Det er som Nova sier; en ALU er ikke noe som er umulig å sette seg inn i, fyren har jo tydligvis lært seg greiene gjennom studier (muligens kombinert med interesse, men who cares). Erlend, hvor mange timer har du brukt på f. eks LoL? Greit nok, du viser det ikke frem, men jeg synes det er litt teit at du nesten forventer at han fyren her lagde ALUen KUN for å vise dem frem til andre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Blir å eie.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Lodin bare hopper av glede for å møte de skumle fiskene.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
vil noe av dette komme i multiplayer også? Og sånn forresten. Fakler brenner ut? oh shit. På tide å oppgrader det aspergete hulesystemet mitt.