[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Si det. Uansett, VGCats har faktisk oppdatert for ikke så lenge siden og stripa handler om...

 

Lodin

Der Waaaah
#22
Spillet virker kult, men dette skjønner jeg ikke: Hvis greia er at man skal overleve fra monsterne som kommer om natta, kan man ikke bare sperre seg inne sånn at de aldri kan ta deg?
Jo, men er det ikke ganske kjedelig å sitte inni en hule halve spillet? Desuten kan de spawne inni huler også.
De spawner alle plasser uten lys, også i basen din om du ikke har nok fakler.
Det er forsåvidt ikke vanskelig å bevege seg ute om natten, men med en gang man bestemmer seg for å gjøre noe som å hogge ned et tre sier det SPROING fra en pil avfyrt fra et skjelett eller SSSSSSSH!
 
#23
Ok, nå begynner jeg å bli irritert over "Survival mode test" førdi jeg bare dør og orker ikke å legge mye arbeid i å overleve når det er bare en "test". Hva får jeg når jeg kjøper spillet egentlig?
 
#24
Frem til jeg kjøper spillet så klarer jeg bare ha det moro med Creative Mode selv. Jeg ble inspirert av Lodin og bygde en glasstunnel under havet. Jeg gjorde ferdig selve tunnelen etter hundre timer i mspaint, men det var det å grave rundt tunnelen slik at det faktisk var vann utenfor glasset som var tidkrevende og kjedelig. Jeg gav opp :(
 

Lodin

Der Waaaah
#25
Ok, nå begynner jeg å bli irritert over "Survival mode test" førdi jeg bare dør og orker ikke å legge mye arbeid i å overleve når det er bare en "test". Hva får jeg når jeg kjøper spillet egentlig?
Betalutgaven er som sagt mye mer et spill. Det er faktisk lettere å dø der, men man har og muligheten til å både få liv tilbake og forsvare seg. Begge deler gjøres ved at man lager ting som våpen og mat. For å lage de må man samle ressurser. Selv det å grave i jorda er mer avansert siden man må lage seg spader og hakker. Fiender og fysikk er desuten mer gjennomførte i betalutgaven.
Jo også er det musikk. :p

E:


Her er inventoryet samt kista mi med gullshizzet.



Og her mekker jeg en hakke ved arbeidsbenken.

E2:
The game automatically saves while you play. If you’re paranoid and want to force the game to quit, select “quit” from the game menu ingame.

When you die, you drop all items, and can choose to respawn at the starting location.

Play it now!

Missing features:

* There are no caves
* Level generation needs more optimization
* Dropped entities don’t save yet! Put things in chests.
* You can’t change the spawn location yet.
Nå går det ann å save i infdev, versjonen med det uendelige kartet. Det lægger fortsatt litt for meg, men det er gloriøse greier.

E3: Det lægger ikke lenger i det hele tatt! :D

E4: Og Notch er den verste dicken! Han har adda multiplayer til hovedmenyen, men man kan ikke klikke på det. :argh:



På den annen side har det nye kartsystemet fått spillet til å sperge helt ut...
 

Lodin

Der Waaaah
#27
Vel det hadde jeg glemt. Øøøh, musikken er enda mer awesome når man har god samvittighet for å ha betalt for den?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#28
Jeg ble paying customer i går jeg og. Brukte et par tre-fire timer på å loke rundt og gjøre faen i indev. Har imidlertid major problemer med lyden. Altså, den funker av en eller annen grunn i de gratis testversjonene, men er helt borte i indev.

Edit: Ah.. glem det. Oppdaterte java til update 17 og nå funker det.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#30
Endelig kjøpt dritten sjæl. Er fortsatt ganske utbrent på det etter et par sinnsyke omganger hvor jeg spilte sånn 12 timer i strekk for noen uker sider, det kan jeg faen ikke huske sist jeg gjorde med noe spill. Så sånn sett er det bra value for the buck i det minste.

 
#31
Hvaaa faaaaen. Kjøpte spillet nå, og betynte på indev moden. Kuka rundt å samla ting, fikk mekket et par ting. Så ble det natt, så jeg stengte døra og begynte å grave en hule innenfra. Etter 10 min med graving og crafting bestemte jeg meg før å se ut døra for å sjekke om det var blitt dag. BAM, der forsvant hele veggen min, og det kom to tusen monster og voldtok meg i rompa.
 
#32
Likte du det?
 

Lodin

Der Waaaah
#33
Er det veldig sjeldent å finne gold ore? Har ikke funnet noe hittil tror jeg... Og hvordan finner man diamanter?
Både gull og diamanter befinner seg for det meste veldig dypt nede. Diamanter har desuten en tendens til å spawne ved lava så leit der.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#34
Og hvis du finner dem, ikke finn på å prøve å mine med noe dårligere hakke enn iron. Da får du ikke diamant-loot.
 
#36
Noen som gidder å ta initiativ til å starte en Spillegal-server i creative mode multiplayer? Jeg kunne gjort det selv hvis jeg hadde skjønt hvordan serverprogrammet funka...
 
#37
Prøvde, men jeg klarer ikke å kjøre bat.fila engang, prøvd å oppdatert og reinstallert java, men til inget hell. Men så har jeg ikke tilgang til routeren heller, så det er vel ikke den beste ideèn at jeg hoster uansett.
 
#39
Fiksa det nå. Her joiner dere: dævv link

EDIT: Og jeg er "logicman" om noen skulle lure.

EDIT: Og der gikk den ned på grunn av det ræva nettet mitt.
Hvis noen andre gidder å hoste så var det rimelig lett. Slik gjør du:

Pass på at du har en åpen port du kan bruke. Last ned server-verktøyet her http://minecraft.net/minecraft-server.zip, kjør bat-filen. Da vil det åpnes masse notepad-filer. Åpne filen "server" med notepad, skift verdiene sånn det passer. På port= skriver du inn porten du har valgt og server name= skriver du feks Spillegal.no. Save fila og kjør bat-fila på nytt. Sålenge du har satt public=true så vil man finne den på serverlista, hvis ikke må man bare få oppgitt linken her.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#40
Jeg holder på å få Elfkin til å ordne server til oss, men han har ikke kommet så langt ennå tror jeg. Venter på svar..