[PC] Minecraft: Nå med mer greier og mindre bugs? Mer bugs?

#41


Nå forstår jeg endelig hvorfor mange av serverene jeg joiner er fulle av rot og drit. Denne var veldig ryddig og fin da jeg joinet.
 

Lodin

Der Waaaah
#42
Siste nytt fra Notch er at han estimerer å være "ferdig" med infdev om to uker å la det ta over for indev. Det vil si at de har akkurat de samme featursene pluss det nye kartsystemet. Etter det er planene å starte på multiplayer og få ut første testversjon iløpet av mai. Han pleier å være god på tidsfristene sine så det lover bra.
 
#43

Det jeg har drevet med på singleplayern, laget et slott.


Det skulle egentlig bli et ganske tradisjonelt, grått fort, men istedet ble det dette. Musikken jeg hører på påvirker meg for mye.


Dette rommet ble småstygt, men slik ble det. Hele slottet var faktisk helt grått originalt, men så plutselig begynte jeg å bytte ut alle de grå klossene med sorte. What


Vollgraver!

Jeg planlegger å bygge en labyrint av en kjeller under slottet. Må bare passe på å ikke grave feil slik at vannet fra vollgraven kommer inn i slottet.
 

Lodin

Der Waaaah
#45
En eller annen driver å maser på Elfkin, men han får jo ikke ræva si i gir. Jeg har og ræv nett så: :ras:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Kunne sikkert mekka noe her, vi får se hva Lefdal-kin får til.
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Hør på et intervju med Notch og se noen som spiller en bugga versjon av indev imens.
[yt]34942_GyNHY[/yt]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
Vel! Har spilt litt Minekraft i dag, med fokus på survival og indev. Prøvde indev først, og det viste seg å være en feil siden det drepte meg rimelig kjapt. Survival er litt mer koz; artig å bygge seg en festning, finne et bra sted og gruve og så planlegge tokt og passe opp for mobs og sånt. Merker at jeg legger mer i spillet enn det som faktisk er der, gleder meg til betaen begynner å bli på stell.
 
#49
Hva er forskjell på survival og indev?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#50
Indev står for "in development" og er da nyeste versjon av Survival med massevis av nye ting. Enormt mye fetere grafikk, dag/natt-syklus, crafting osv. Og masse bugs da.

Infdev er da vel samme som indev bare med ny brettmekke-algoritme som lager et område større enn universet eller noe.
 
#51
Såh... folk har gitt opp på å prøve å starte opp en server, eller?

EDIT: Evt. kan vi finne en server med 0 spillerer og avtale. Si ifra hvis noen joiner.
 

Lodin

Der Waaaah
#54
Her er ei side med masse skins foresten for de som er lei av å være han kjipe bartemannen.
Bare last ned den dritlille png-fila og last den opp under preferences øverst på Minecraft hjemmesida (ikke i selve spillet).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#55
Men okay, jeg kan smekke opp en server i løpet av kvelden så slipper vi forhåpentligvis mer stress enn nødvendig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#56
GAAAAAAH

*Hum de dum*
*Mekke hytte*
*Akkurat begynne å stable seg på beina*
PsssssshBOOOOOM
AAAAAAARRRRGGGHHH

Fortsatt jævlig artig da. Fant ut hvordan jeg mekker sverd og greier, og gruvinga kom seg etter at jeg fant ut at jeg brukte en rake eller hva det er istedenfor hakke til å grave. ^^
 
#57
Jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte å overse det, men til å begynne med trodde jeg at hvordan man kombinerte materialene for å mekke ting var helt tilfeldlig. Men det viser seg altså at det er veldig lett... mønsteret man legger ting i på workbenchen utgjør jo formen til alle tingene man mekker. Ganske smart system egentlig.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#59
Jeg er inne! Mekka øyeblikkelig et symbol så dere kan finne meg. >:]
 
#60
Den linken der er dau. Legg merke til at om dere klikker en død server link så starter den en singleplayer creative mode. Trykk på Tab for å se om dere faktisk er inne på en server.

Hver gang du tar ned serveren og legger den opp igjen får du ny externalurl!