Mobilspill

Kilik

Lokal moderator
#21
Mulig kvaliteten på mobilspill har vært rimelig laber til nå, men nå kommer endelig et Paris Hilton-spill !

Gameloft announced that is has a deal with the 25-year-old starlet/spokesmodel/amateur adult actress to "develop and produce a series of mobile games featuring Paris Hilton and her likeness."

"I'm excited to collaborate with Gameloft to bring the Paris Hilton brand and the glamour of young Hollywood to the cell phones of all my fans around the world," said Hilton in a statement.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Jeg tipper det blir en Tetris-klone hvor du skal vri og vende på ulike gjenstander for å presse dem inn i Paris' ymse kroppsåpninger.
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Chainsaw Warrior er en klassiker hvor du er motorsagkrigeren og har 24 timer på å redde ikke bare New York, men hele jorda fra Chaos-busefanter siden dette teknisk sett er Warhammer 40.000, men foregår på 80-tallet. Det er basert på et single player kortspill fra den tida og er en veldig god adapsjon. Det er omtrent umulig å vinnge, men å så digg når du greier det kun takket være dumt hell.

 

Shinra85

Spillegals effort emo
#27
Venter på at Dicey Dungeon skal dukke opp på mobil, det spillet virker perfekt til det formatet
 
#28
Little Inferno er fortsatt awesome.
Bra tips! Eneste jeg har spillt av Tomorrow Corporation før er World of Goo i hine hårde, på Wii.

Desverre fikk jeg advarsel når jeg starta spillet at det kanskje ikke ville fungere optimalt, siden det var laget for en eldre versjon av Android. Det fungerte likevel bra helt til det ba meg brenne et bilde fra mobilen min, og da hang det seg når jeg prøvde å importere det. :/ Ser ut som jeg ikke kan komme videre i spillet uten å gjøre det heller.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#31
Ok, har havna litt utpå her pga lite energi til annet om dagen

U An Z;

Dead Cells har kommet til Android, og det er en god port! Touchkontroll er jo ikke alltid så herlig, men det flyter ganske godt til talatuttspill å være. Spillet er som det er på alle andre platformer. Herlig kombinasjon av Metroidvania og roguelite.

Screenshot_20200603-084917.png


Pirates Outlaws er vel grunnen til at jeg havna utpå mobilspill igjen. Herlig deckbuilder roguelite, mange opplåsbare figurer og fullstendig forskjellig spillestil på hver enkelt av det. Liker stilen godt, spillet er ikke avhengig av ekstremt heldig trekk av kort, og det er mange veier til Rom. Som i drikken, da det ofte er en komponent.

Screenshot_20200603-195208.png
Screenshot_20200603-195231.png
Screenshot_20200603-195250.png


Path of Giants er en fin puzzle-greie der man styrer tre figurer som skal opp et fjell for å finne noe styr der oppe. Man bruker hverandre for å klatre opp og ned hyller, og de med riktig farge (grønn, blå og gul) kan tafse på korresponderende knapper og lignende. Godt tidsfordriv.

Screenshot_20200603-195433.png
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Spiller fortsatt Clash Royale. Maks level i det spillet er 13. Jeg er level 12, og mangler noen få tusen poeng for å bli level 13. For å sette dette litt i kontekst:
  • Det trengs nesten like mye XP for å gå fra level 12 til 13 som det trengs for å gå fra level 1 til 12 til sammen.
  • Jeg trooor det er litt over ett år siden jeg ble level 12.
  • Jeg har spilt Clash Royale nesten hver dag de siste tre årene.
Det er en grind, er hva jeg sier. Men er det artig? Åja. Det er fortsatt et veldig taktisk tower defense/deck battler-spill, og selv om levels på kort og spillere har noe å si, er det ikke ille at ikke du kan bli grust av en level 10-spiller når du selv er level 12, for eksempel. Jeg liker det godt fordi det er så snappy, du har i utgangspunktet tre minutter på en runde og to minutters overtid hvis kampen ikke er avgjort innen da. Du har åtte kort i decken din, som er akkurat så mye at du kan få til gode synergier og fete comboer, og akkurat så lite at du ikke kan lage en deck som bare gruser alt. Og så har jeg kosta på meg battlepass til spillet siden det ble lansert, det koster 55 spenn i måneden og gir masse ekstra bonusdill så lenge du spiller jevnlig. For gjett hva, siden det er F2P blir du utsatt for direkte svindel hvis du skal kjøpe kort eller penger i spillet. Den dagen lootboxes blir forbudt i Norge har dette spillet et stort problem, for å si det sånn.

Men ja. Ulempen med Clash Royale er at det faktisk er skikkelig bra. Hvis du ikke har testa det synes jeg du skal prøve.
 
#33
Kjenner jeg føler det samme for Archero, har vel stort sett spilt det hver dag i ett års tid og det er et fantastisk spill, føler heller ikke at trangen til å betale for pakker er der i noen særlig grad for progresjonen sin skyld. Man får gear og xp i en relativ grei pace og kan bruke opptjente midler til å kjøpe lootboxer en gang i blant, samt at man har 1 dags cooldown på en gratis lootbox og 1 uke på en bedre lootbox.

Har som deg også investert litt i battlepass, så lenge det er gode rewards som imøtekommer builden min.