for å spille morrowind er det helt klart en fordel å kunne engelsk. hvis ikke er det ikke noe vits å prøve en gang.
har gått igjennom morrowind, tribunal og bloodmoon.
når du joiner guilds, så er det lurt å joine dem med omhu, hvis ikke kommer du ikke til å bli istand til å joine enkelte etterhvert. for eksempel thieves guild kan bli sur på deg å nekte deg medlemskap etter du gjør visse oppdrag for et annet guild, husker ikke hva i farten. men jeg fikk en del problemer der hvertfall.
er lurt å patche opp til nyeste versjon ettersom det fikser en del skumle bugs som kan ødelegge spillopplevelsen en smule.
kan være lurt å joine samtlige guild med en gang før du gjør oppdrag som gjør at du ikke får lov å joine dem ved en senere annledning. thieves guild er nok det mest praktiske guildet ettersom de har folk som for en liten sum med penger kan få eventuelle belønninger på hodet ditt til å fordufte. det gjør straks morrowind enklere når du har denne muligheten. slipper å bruke load funksjon så ofte da.
jeg ble også FOR god til slutt å det endte med at jeg gikk fra by til by å drepte hver eneste en av borgerne i Vvardenfell. å de ga meg ikke noe motstand engang. 6 ordinatorer sto i ring rundt meg i Vivec å slo laus, var så vidt jeg tok skade. jeg schlatset dem ganske enkelt med et par slag på hver. haha
det jeg syntes var det kjipeste med morrowind var at det ganske så med engang var mulig å ha noe av det beste utstyret i spillet. iløpet av spillets første halvtime kan du med enkelthet allerede ha skaffet deg en komplett glass armor + det 3dje beste sverdet i spillet bortsett fra custom lagde sverd selvsagt. etter noen timer kan du også bli god nok til å hente Chrysamere å lords mail som så vidt jeg vet er det beste sverdet å rustning i hele spillet.
de har ikke gjort en god nok jobb for å sørge for at man må jobbe seg gradvis opp med dårlige rustninger å halv ødelagte våpen. det er jo det som er sjarmen i slike spill da. men mann kan være den best utrustete karakteren i hele spillet etter relativt kort tid.
dessuten er det altfor lett å tjene penger som man igjen kan bruke til å stige i gradene ved å trene hos de beste. for de som vet hvor jeg mener så er det jo en liten rosa kar som gir deg maks pris for alt uansett, men maksimalt 5000 per 24 time. så slik kan man selge for eksempel et glass sword til 27000 og samtidig kjøpe noe annet slik at prisen kommer ner i 5000. så selger man å hviler i 24 timer å selger det man byttet til seg mot sverdet for 5000 å gjentar prosessen helt til man har solgt alt man hadde som man ikke trengte. å man kan glatt vandre rundt i morrowind med flere millioner credits å bare lete opp de trenerne som kan trene deg opp til 100 i skill på de forskjellige skillsene. for der finnes alltid en trener per gren som kan dette.