Morrowind

Er det noen om vet hva jeg skal gjøre i Morowind? Jeg er kommer til 2. byen, Balmora. Det begynner å bli kjedelig, jeg bare suller rundt uten særlig mål eller mening.. Hvordan kommer jeg inn i storylinen?

Jeg... vet ikke.. :p Jeg gjorde akkurat det samme som deg, bare døllet rundt. Det endte med at jeg ikke spiller det lenger.

Ta ut spillet av CDROM'en, avinstaller spillet, og selg det.
Ingen kan få deg til å engasjere deg noe serlig mer i Morrowind hvis det er alt du får til. Kjøp deg FarCry eller noen annen hjernedød action i stedet.
Hvis du VIRKELIG vil vite hva du skal, så skal du helt nordøst i byen, hvis ikke jeg tar helt feil, til Caius Cosades. Men jeg anbefaler at du trener opp characteren din, og at du utforsker dette 200+ timers spillet mer først. :)

For å kunne like Morrowind er du rett og slett nødt til å lese det som blir sagt så du vet hva som skal gjøres. Du har tydeligvis ikke lest nøye nok, for da hadde du vist hva du skulle gjøre når du kom fram til Balmora. Du er rett og slett nødt til å sette deg skikkelig inn i spillet, noe som ikke lar seg gjøres hvis du synes det blir langdrygt å lese all den dialogen som er i Morrowind.

Jeg gjorde akkurat de tre første gangene jeg begynte å spille Morrowind, jeg kom til Balora, fant Caius Cosades, meldte meg inn i en eller annen Guild og så orket jeg ikke spille mer. Det gikk så et år før jeg plukket opp spillet igjen og hvirkelig satt meg inn i det. Har kommet et godt stykke nå, og jeg storkoser meg med det. Så prøv å sett deg skikkelig inn i det før du eventuelt selger det. Det kan være du vil lære deg å elske spillet, eller det kan være at det rett og slett ikke er noe for deg.

Caius har jeg funnet, og jeg er lvl 6 men sliter likevel.. Fyren min er en pingle, det er ikke mye jeg kan drepe med firebite og det er den eneste spellen jeg har stort sett som skader.
Jeg skal gå gjennom journalen, se om jeg finner noe fornuftig å gjøre på..
Når man er Breton magimann og har unarmored som skill, bør man gå uten armor på seg da eller bør man ha på seg armor? Og hvordan lærer jeg meg meg bedre spells, jeg trenger noe som skader og ett shield som faktisk beskytter.
Jeg har vært i tomben rett sør for Balmora, der drepte jeg noen zombielignende vesener men hvis jeg prøver å knekke skjelettet får jeg juling av øksen hans, han dreper meg i 1-2 slag :p

Opprinnelig skrevet av Pycnopodia@12.11.2004, 21.39
unarmored
134574​
Get it? :)
Du kjøper magitriks hos folk i mages guilds, templer og liknende.
Jeg synes du burde påta deg et mission fra f.eks mages guild, og fullføre det før du får flere oppdrag på deg som du ikke fullfører til slutt.
Sett deg ordentlig inn i det - som morbo sier, og du får en veldig god, og veldig lang opplevelse :)
Hvis du ikke har tatt block på major eller minor skills er det ikke vits å kjøpe et skjold. Skal du ha skjold uansett, så drar du til noen i fighters guild eller hos en vanlig trader.

Hvis jeg var deg ville jeg meldt meg inn i alle guildene du kan og starte med å gjøre en del oppdrag, trene deg osv. Da lærer du mer om spillet, og vil slite mindre senere. Har faktisk ikke kommet så langt selv (startet for ikke så veldig mange ukene siden) men synes spillet har vært imponerende på mange måter hittil. Eneste jeg synes er litt kjipt er all lesinga. Jeg liker å lese i spill, men synes det blir litt i meste laget i Morrowind. Uansett, de første oppdragene til Blades kan lett fullføres uansett level. Det er først etter en liten stund det blir litt vanskelig (Synes iallfall jeg. Har sikkert mye å si hva slags character du er også.)

Det er ikke spesielt lurt å melde seg inn i alle guildene, spesielt ikke hvis du spiller det på Xbox. Det som skjer, er at hvis du blir sjef i flere av disse guildene, så krasjer det med storylinen uti spillet, og det blir rett og slett umulig å komme videre. Det skjedde til meg, og jeg hadde sikkert spilt hele greia i sånn 400 timer da. En smule irriterende får en si. Jeg ville konsentrert meg om hovedquesten først og fremst, og hatt de andre guildoppdragene på si.

Jeg spiller pc-versioen, så xbox-versionen vet jeg fint lite om. Selv har jeg alltid likt å gjøre mye guild quests da det er bra for experience og man får en god del penger av det. Jeg har hatt problemer med noen quester når jeg er medlem i så mange guilds, men på pc-versionen finnes det løsningen på alle jeg har hatt.

SPOILER
I en quest for fighting guild skulle jeg skaffe en kodebok fra en i thieve´s guild. Da jeg også var medlem i sistnevnte guild ble det vanskelig å skaffe den fra hun som hadde den. greia var at senere i spillet når du får de to guildene til å bli "venner" slipper du å fullføre kodebokquesten, og kan gå videre på neste. Jeg vet ikke om det finnes løsninger på alle konflikter, men foreløpig har jeg ikke hatt problemer..
SPOILER SLUTT

Tingen er at morrowind er et veldig dypt spill. Når man er på eventyr rundt om i de to nye expansionsets, og jobber der, så merker man hvor omfattende historien og religionen i Vvardenfel er, i motsetning til "Stein på pinne, slå mann i hodet" nivået thieves og fighters guild er. Så tren opp, og komme seg ut i historien, det var da jeg storkoste meg. :)

det eneste som er dårlig med spillet er at det går ann å bli FOR god...
jeg hadde til slutt en char som ikke kunne dø uansett (regen 17 hp i sekundet)
og drepte alt og alle med 1-2 slag med Sunder. men da er det bare å finne på andre ting å gjøre :) puteslott er jo en klassiker :p

Sant nok, og derfor så kjørte jeg en all-out genial strategi med morrowind, som jeg faktisk ikke hadde problemer med. Jeg startet en ny char, med nye våpen / skillkomboer hver gang jeg hadde runnet et guild, og så slo jeg sammen siste guild og hovedmissionet. Dermed ble jeg aldri for god. Og med 100 på difficulty, selvsagt. Hand-to-hand og Unarmoured mot den første *tribunal spoiler* assassinen man møter via tribunal var ikke lett, men gid så morsomt. :)

100 diff seff :)
det jeg gjorde var og bruke TES konstruktion kit til og lage meg en egen char eget stjernetegn og egen class osv, så jeg kunne velge i starten, som begynte med ingen bonuser og 5 til alle skills :) og -50 all resistance :)

for å spille morrowind er det helt klart en fordel å kunne engelsk. hvis ikke er det ikke noe vits å prøve en gang.

har gått igjennom morrowind, tribunal og bloodmoon.

når du joiner guilds, så er det lurt å joine dem med omhu, hvis ikke kommer du ikke til å bli istand til å joine enkelte etterhvert. for eksempel thieves guild kan bli sur på deg å nekte deg medlemskap etter du gjør visse oppdrag for et annet guild, husker ikke hva i farten. men jeg fikk en del problemer der hvertfall.

er lurt å patche opp til nyeste versjon ettersom det fikser en del skumle bugs som kan ødelegge spillopplevelsen en smule.

kan være lurt å joine samtlige guild med en gang før du gjør oppdrag som gjør at du ikke får lov å joine dem ved en senere annledning. thieves guild er nok det mest praktiske guildet ettersom de har folk som for en liten sum med penger kan få eventuelle belønninger på hodet ditt til å fordufte. det gjør straks morrowind enklere når du har denne muligheten. slipper å bruke load funksjon så ofte da. :)

jeg ble også FOR god til slutt å det endte med at jeg gikk fra by til by å drepte hver eneste en av borgerne i Vvardenfell. å de ga meg ikke noe motstand engang. 6 ordinatorer sto i ring rundt meg i Vivec å slo laus, var så vidt jeg tok skade. jeg schlatset dem ganske enkelt med et par slag på hver. haha

det jeg syntes var det kjipeste med morrowind var at det ganske så med engang var mulig å ha noe av det beste utstyret i spillet. iløpet av spillets første halvtime kan du med enkelthet allerede ha skaffet deg en komplett glass armor + det 3dje beste sverdet i spillet bortsett fra custom lagde sverd selvsagt. etter noen timer kan du også bli god nok til å hente Chrysamere å lords mail som så vidt jeg vet er det beste sverdet å rustning i hele spillet.

de har ikke gjort en god nok jobb for å sørge for at man må jobbe seg gradvis opp med dårlige rustninger å halv ødelagte våpen. det er jo det som er sjarmen i slike spill da. men mann kan være den best utrustete karakteren i hele spillet etter relativt kort tid.

dessuten er det altfor lett å tjene penger som man igjen kan bruke til å stige i gradene ved å trene hos de beste. for de som vet hvor jeg mener så er det jo en liten rosa kar som gir deg maks pris for alt uansett, men maksimalt 5000 per 24 time. så slik kan man selge for eksempel et glass sword til 27000 og samtidig kjøpe noe annet slik at prisen kommer ner i 5000. så selger man å hviler i 24 timer å selger det man byttet til seg mot sverdet for 5000 å gjentar prosessen helt til man har solgt alt man hadde som man ikke trengte. å man kan glatt vandre rundt i morrowind med flere millioner credits å bare lete opp de trenerne som kan trene deg opp til 100 i skill på de forskjellige skillsene. for der finnes alltid en trener per gren som kan dette.

har morrowind + tribunal og bloodmoon, men klikker noen ganger. Får spilt i ca 2-3 timer, så klikker hele maskinen.Så må jeg skrue av pcen manuelt, og så starte spillet igjen, så spille i 2-3 timer. så klikker det igjen.. så jeg ga rett og slett opp hele morrowind

syns den morsomste måten å tjene penger på var å lage potions. JEg pleide å kjøpe en hel grøde med de riktige ingrediensene og så dro jeg bort til han Creper karen og solgte dem. Da får du både bedre alchemy og en hel masse penger.

Lodin

Der Waaaah
Runna Morrowind når det kom, men har ikke rørt det så mye siden. Har både Tribunal og Bloodmoon liggende og skal nok starte på nytt en vakker dag.

Opprinnelig skrevet av Lodin@08.12.2004, 08.57
Runna Morrowind når det kom, men har ikke rørt det så mye siden. Har både Tribunal og Bloodmoon liggende og skal nok starte på nytt en vakker dag.
146224​
Tribunal og Bloodmoon er hard solid valuta for pengene. To av de beste expansionsets jeg har testet, dog jeg kunne ønske de kom samlet.

Lodin

Der Waaaah
De legger også på noen hundre timer til den totale spilletiden. Kanskje hvis jeg en dag har noen måneder hvor det ikke er noe annet som frister. :ehm...: