Mortal Kombat: Back to Basics

Drauden

SGs kollektive lillebror
#1
Den største begivenheten på E3 var selvsagt Mortal Kombat, og jeg som har vokst opp med dette jizz'd all over the place når jeg først så den beste traileren siden Mortal Kombat live action-feiktraileren.

[yt]P9LfwKYYZQk[/yt]

Etter fem middelmådige spill har Ed Boon & co endelig skjønt at de skal drite i å være fancy-schmancy, og heller gå tilbake i tid og se hvorfor de første spillene eide. Nemlig et raskt gameplay, masser av blod og gørr, og inn i helvetes tøffe ninjaer og shaolin munker.

[yt]4mzwsjpsqAk[/yt]

Selv om jeg vet at Spillegal for det meste er jentete og kjører Tekken eller Street Fighter når dere skal cybersloss, skal jeg likevel gjøre dette til den beste tråden for det beste spillet på det beste forumet

NYE GREIER:

  • Et raskt og forbedret gameplay som skal minne mer om MK1-4. :ninja:
  • Så mye blod, gørr og lemlesting at vurderingsskalaen til aldersgrensefolka må oppdateres med TA (Too Awesome) :ninja::ninja:
  • Tag-fighting: 2 v 2, bytte folk ved en knappetast og subtile mord når en av de dør. Fremdeles fatality på nr. 2. :ninja::ninja::ninja:
  • Et forsøk på å lage en lang, bra campaign. :ninja::ninja::pirate:
  • X-RAY FIGHTING 2K10 :ninja::ninja::ninja::ninja:
 

Nabbe

Har fin hatt.
#2
Du mener selvsagt "etter åtte middelmådige spill". Right? Mortal Kombat har vel aldri vært spesielt bra, selvom jeg gjerne husker det annerledes fra da jeg var liten. Plukka opp Trilogy, tror jeg, brukt i fjor en gang og det var ikke akkurat et hyggelig gjensyn. Mortal Kombat-låta er fet, men det er så langt jeg strekker meg.

MEN. Kanskje dette blir ålreit?

...

Neh.

(forøvrig så var den største begivenheten på E3 nytt Twisted Metal, og første som kommer og forteller meg at de spilla også var ræva får dask.)
 

Nabbe

Har fin hatt.
#4
DU er ræva.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
MK har aldri vært noe mer enn fattigmanns Street Fighter. Nuff said.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Er jo et faktum at Mortal Kombat solgte bare på grunn av den "edgy" stilen og grafikken, som var rimelig hardcore da det første spillet kom ut. Comboer, flyt og sånt er rimelig ubehjelpelig. Men men, kanskje de har lært noe nå.
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
#8
MK var da aldri BRA spill? Husker det var gøy pga karakterutvalget, på den tiden imponerende grafikk og masse blod som fikk foreldrene mine til å se rødt. Pun intended.

Uansett liker jeg den første MK filmen godt. Eller, jeg gjorde det da den kom og jeg var liten kid. Tør ikke se den igjen i frykt for å synes den er ræva. Allerede gjort det med èn Turtlesfilm. Så nå er det bare to Turtlesfilmer igjen som er bra.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Haha, du syntes Turtles 3 var bra.
:smugeng:
Det er forøvrig on topic siden duden som spilte Liu Kang i første MK spillen var stuntman i T3.
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
#10
Den var kul fordi det var Turtles, og alt som var Turtles før var kult. Husker jeg fikk ståpikk da jeg hørte at John Woo skulle lage Turtlesfilm. Tror ikke det ble noe av...
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#11
Nå skal Michael Bay lage den i stedet for.

MEN NÅ SKAL VI IKKE SPORE AV HER! Historien til Mortal Kombat skal nemlig være Star Trek-y.
Mortal Kombat has this timeline - eighteen years of making games, and we really didn't want to just continue, like, chapter seventeen of the whole story. So we're kind of doing a Back to the Future type of thing, where Raiden is about to be killed by Shao Kahn, and just before he delivers the last blow, he sends a mental message to his earlier self, so the camera rewinds back to Mortal Kombat 1. The Raiden from back then gets a message and he doesn't know what's going on, but he knows something bad's going to happen, and the game spans Mortal Kombat 1, 2 and 3, retelling the story with an enlightened Raiden, and he's changing the course of things, so everything you've seen happen before – Liu Kang winning, the guys turning into cybernetic ninjas, are changed around, so you might see a character become cybernetic who wasn't before, and so you see a different version [of events].
Hvorfor gjør ikke alle filmer og spill dette når de skal reboote? Schumachers Batman sender telepatiske meldinger til seg selv og forklarer at settinga skal være mørkere og ha mindre nippler.
 

fieron

Plukker opp støvet ditt
#13
Næhei. Grunnen til at en sånn setting ofte blir dårlig er fordi det gjennomføres dårlig. Konseptet er jo fett, å kødde med tid har alltid vært og vil alltid være kult.
 
#14
MK har da alltid vært dritt, jeg spilte dem bare fordi det var masse blod og gørr og fatalities. De er rævva alle som en.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#15
Var festlig i bursdager på barneskolen da. TOASTYYYY!
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Husker når morra til en kompis av meg ringte hjem til oss og var fly forbanna fordi jeg hadde lånt den søte lille guttebassen hennes MK2. Mongoen hadde ikke avtalt noe med meg så det måtte jo komme for en dag at han hadde stært og solgt en sykkel og brukt penga på spillet sjæl.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#17
Ergo; MK skaper kriminalitet. Har ikke noe med vold å gjøre, er bare niggre som stjeler sykler for å kjøpe spilla.
 
#18
UMK3 er fortsatt konge, samme med MK2 og til dels MK4. Skjønt Singleplayer suger balle pga horribel AI som på ingen måte oppfører seg organisk. Enten suger dei så usannsynlig eller så kan dei forutsjå alle angre nanosekundet etter du trykker på knappen. I tillegg til å kunne kjøre gjennom ei komplett combo sjølv om eg blokker, noke som altså ikkje var mulig for meg. WTF??

Så, dersom dei klarer å fikse bra AI gleder eg meg. Om ikkje, fuck this game.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#19
Gleden ved slåssespill er jo uansett å denge folk av kjøtt og blod, ikke kunstig intelligens.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#20
reminder: Arkade versjonen av MK2 har den kjipeste/spameste AI'en noen sinne i et fighting spill