Motorstorm Pacific Rift

oma

Village Drunk
Tjohoi gutter. Det andre spillet i Motorstorm serien har demo ute på amerikansk Qore, episode 4. Thats right, for knappe 3 dollar så får man demoen, og noe vissvass om Little Big Planet som ikke gir en så mye glede. Det må lastes ned fra Amerekansk konto da visstnok europeisk demo var litt.. random hvem som fikk prøve.

Uansett, on to the game:

Førsteintrykk: Noe av det første man merker er at bakken man kjører på er.. veldig synlig lav oppløsning på. GR mener dette er gjort fordi det er (voila) 4 player splitscreen på denne godsaken her, dog jeg håper på at det er noe som blir hvertfall fikset litt på før det kommer ut. Dog man merker ikke mye til dette når man kjører i full fart. Bilene ser brae ut, og krashene har fått en liten oppgradering, det minner innimellom om Burnout Paradice.

Kjøringen føles litt mer arkadeaktig ut, kjøretøyene reagerer litt annderledes i forhold til enern, og jeg er fremdeles ikke helt sikker på hva jeg syns. Motorsykkelen var moroere å kjøre da det var mye mer detaljer å legge merke til, en del flere taunts og mulighet til å hoppe over biler/dukke under lave grener kan vel gjøre en bitteliten forskjell innimellom og blir nok mest en slaks gimmik.

Litt kjip bane å kjøre på, ikke mye forskjellig underlag og kjedelige forgreninger på banen. Ikke helt sikker hva mening jeg har om dette enda, fremdeles litt tid igjen å fikse på småting, men ellers høres jo det de lover spennende ut. Flerplayer, dobbelt så mange brett som forgangeren (som hadde 8) ny motorklasse (monstertruck) og nytt/nye kjøreunderlag (vann og muligens lava?)

diskuss

oma

Village Drunk
ooo, en annen ting jeg glemte å si: Merket ingenting til poppupps i spillet på noen som helst måte, var noen av banene på enern der, en på de lengste strekningene ikke hadde drawdistance til de små grønne tustene som var lengre fremme, men dette merket jeg ingenting av i demoen. Spillte litt til på demoen og må si jeg ikke er helt fornøyd med gameplayet, håndbrekksladding er litt mer mongo :/

Anngående lodiniusen sin kommentar om at det fremdeles er brunt, så er jeg litt uenig. Er masser av grønt overalt.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det første spillet var så grensløst kjedelig at enhver endring i gameplayet må være til det bedre.

Leste litt om Qore nå.

Så man betaler og få ting man ellers finner gratis, og ting som for jebus-skyld burde være gratis?

Fristende.

Edit: samme om det er grønt eller brunt, det er fortsatt ikke spesiellt morsomt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Å gjøre demoer til en luksusvare er faenmeg så ubrukelig at noen burde få fyken for det. Motorstorm-demoen var ikke verdt de minuttene det tok meg å laste den ned engang, så jeg håper for guttas egen skyld de har skjerpa seg litt nå.

oma

Village Drunk
Rain God Mesa (demobrettet til enern) er ett av de dølleste brettene fra enern, og viser ikke nødvendigvis hva som er moro med spillet.

Hva i Motorstorm 2 kan de forandre på for å gjøre det mer værd å spille? Eller ikke så grusomt kjedelig? Hvordan vil endringer i gameplay gjøre det bedre, og eventuelt hvilke endringer bør de fokusere på? La oss prøve på noe litt mer enn en utrolig enkel meningsutveksling.

Lodin

Der Waaaah
De kan starte med å la bilene hoppe jævla mye høyere enn det som er logisk slik at spillern kan vrikke litt på sixaxisen slik at kjøretøyet spinner rundt og stunter og man får en speedbost av det når man lander. Desuten bør det være powerups strødd utover løypa som lar en gjøre alt fra å pløye gjennom trær og fiender til å totalt endre geografien på selve banene. Hadde og vært ok om man kunne spille egen musikk fra et SD kort.

=D

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Faen, nå må jeg plukke frem Begeistre Lastebil igjen..

Motorstorm var ikke noe særlig, men jeg syns Excite Truck får ufortjent mye ros. Klart, det var en trivelig arcaderacer, men jeg orka skjeldent spille noe særlig mer enn en sånn i slengen. Jeg kjørte hele greia, men fikk aldri noen særlig lyst til å perfeksjonere laps eller å spille det noe mer utover det. Kontrollene var også slitsomme og den musikken som fulgte med var faenmeg et overgrep mot menneskeheten.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg kjørte inn et SD-kort ganske fort og hadde John Petrucci, Joe Satriani og annen instrumentalrock i bakgrunnen mens jeg kjørte. Derimot ble jeg totalfenga av både kontrollen og spillmekanikken og før jeg visste ordet av det hadde jeg femdoble airspins rett i kvadruple hopp med femstjerners airtime. Spillet var såpass morsomt at jeg brøyta meg 100% gjennom spill og challenges og unlocka supertrucken til slutt.

oma

Village Drunk
konklusjon: ingenting konkret var gale med motorstorm, det var bare andre spill, som hadde helt andre mål, som var gøyere å spille?

Har ikke prøvd meg på exite truck, men det er nok at det ikke er en online funksjon på det, for at jeg ikke orker å prøve det engang. Kommer exite truck 2 med online, så skal jeg ikke se bortifra at jeg prøver meg.

Derimot så liker jeg ganske godt motorstorm pga varierte baner, med forskjellige forgreininger som er tilpasset forskjellige biler. Liker også godt at man kan blande forskjellige bilklasser, kjøre motorsykkel mot trailere feks. Moro deformering på bilen etterhvert som man krasher osv. De få tingene jeg har å klage på handler ikke om spillet i seg selv, men valg de som har lagd det har gjort som går utover spillet (som feks mangelen på flerspiller og få baner på disk).

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
For meg var det en ting som var veldig feil med Motorstorm, og jeg tror jeg har nevnt det tidligere: spillet var uhyre kjedelig. Det er så konkret som man får det.

Er det ikke slik at det ikke er 2 player på motorstorm? Der har du den største feilen der iallefall. Åssen bilspill er det som ikke har 2 player modus da..?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Motorstorm. Som attpåtil er gørrkjedelig å spille. :gnoh:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Motorstorm går ulidelig sakte til å være arcaderacer, har ikke kjørefølelse, kontrollene veksler mellom å være for slappe og for tighte, og de grafiske effektene er stusselige og gjør opplevelsen kjipere snarere enn å berike den. Rain God Mesa i demoen hadde i tillegg den stjerneegenskapen at du kunne falle utenfor banen (og det var det veldig små marginer for) sånn at du måtte bli magisk respawna ala Mario Kart, og dermed ble det enda mer latterlig. Sega Rally it's not.

Minner meg på at jeg må skaffe Sega Rally.