Snofte: Noen gang bare hørt på musikken fa FF7 uten å tenke på midi-lyden? Tosk, no offence, men det utsagnet ditt vil en dag få deg hengt

(en spøk. Sier i fra i tilfelle dere ikke tok den

)
Veldig mye av FF-musikken fra de tre psOne-spilla går igjen, og også en del fra FFX. Men ingenting slår orkesterversjonene av stykkene.
FF7:
- Valley of the Fallen Star (Cosmo Canyon theme) er rett og slett genial til stedet, og kan like godt høres på utenfor spillet som i.
- The Great Warriors (Seto) - Stemningen i spillet når denne spilles gjenoppleves når jeg hører den ellers! Rett og slett vakkert!
- Boss Battle - Finnes ikke tøffere boss battle theme i noen andre spill jeg kommer på. man (jeg) blir sugd inn i kampen selv om jeg ikke spiller.
- Aerith theme - ... Utrolig fin den her! kan bare ikke sies nok. En god grunn er nok inntrykket den gjør i spillet, og når den spilles (også hvor lenge den spilles).
- Clouds theme (world map theme) - er også en go'sak fra 7-eren, som absolutt går over høytalerne her nesten hver bidige dag. Er så rolig og gir også spillet et koseligere preg.
- One Winged Angel (!!!) - das stimmung itself! Kraft, spenning og en lyst til å "take on the whole world" følger med.
FF8:
- Eyes On Me (div. versjoner) - hmm.. Relativt få slike sanger jeg hører på, men denne er bare KNALL!
- The Landing - Magisk. Vanskelig å beskrive den med noe annet.
FF9:
- Melodies of Life - sjelden, men den er også ganske fin. Faktisk hakket over Eyes on Me.
- Feel my Blade - kampmusikken er også litt artig

,
Ikke så bra spillmessig, men knall musikk. FFX:
- Back to Zanarkand - første gang jeg hørte den tenkte jeg "Whoa!". På høyde med Aerith theme.
- Yuna's theme - En ganske ålreit til, men går nok bare i "vanlig klassisk"-stil. Ikke noe sensasjonelt med denne.
FF6:
- Kids Running Through the Garden - BEA-uuuTY! Hva mer kan en si?
- Terra - Oh, yeah! world map theme, og en av de fineste stykkene i FF-serien. Kan ikke unngå å synes denne er knall.
FF-musikken er blandt det beste der ute! Ikke lur dere selv til å tro noe annet!