Musikk i ff

Hører du på musikken i ff eller:

• Setter du på annen musikk

Stemmer: 0 0,0%
  • setter du på hørselvern

• skrur du av lyden

• starter du gressklipperen utenfor så du ikke hører musikken

• Hører du på musikken

• Totalt antall stemmer
    0

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så... ALL musikk i ALLE Final Fantasy-spill er bra?
Musikken i FFIX synes jeg selv oscillerte temmelig hyppig mellom "helt streit" og "panserræva". I FFVIII gikk det mellom "fett" og "æsj".
FFX har rimelig middelmådig musikk, bortsett fra en låt som spilles når du vaser rundt i en skog et sted jeg har glemt hva heter.

Så klart er ikke alle låtene bra, men tror du virkelig det eksisterer en således perfekt sjanger? Er ALL musikk innenfor metal-sjangeren bra? Er ALL musikk innenfor rock-sjangeren noe vi kan rocke til? Ikke faen. Vi sier at en sjanger er bra fordi de dårlige sangene er i mindretall, ikke fordi ALLE sangene er gode og fengende.

Well said Fenrir! :tommelopp:

Nei selfølgelig er ikke alt musikk i FF tipp topp, men det er utrolig mye bra! Mer bra enn dårlig. Visa vers (som fenrir sier) synes jeg FF-musikken er bra..

Reaper: Ja, la oss utfordre ham verbalt.. da blir han :flau: ..

Snofte: :rumpe: :rumpe: :rumpe:

C

Crizpy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Yetipants@15.06.2004, 12.49
Så... ALL musikk i ALLE Final Fantasy-spill er bra?
Musikken i FFIX synes jeg selv oscillerte temmelig hyppig mellom "helt streit" og "panserræva". I FFVIII gikk det mellom "fett" og "æsj".
FFX har rimelig middelmådig musikk, bortsett fra en låt som spilles når du vaser rundt i en skog et sted jeg har glemt hva heter.
Jeg synes musikken i FFX sugde i forhold til de andre spilla.
Og ja, noe av musikken suger.
Som feks. den musikken i FFVII som er der du skal ta den vogna opp mot gold saucer...for å ikke snakke om musikken som er der.
Men ff er jo spilla med best musikk.

Opprinnelig skrevet av Crizpy+15.06.2004, 14.06-->
Som feks. den musikken i FFVII som er der du skal ta den vogna opp mot gold saucer...for å ikke snakke om musikken som er der.
Men ff er jo spilla med best musikk. [/b]
<!--QuoteBegin-Crizpy
@15.06.2004, 14.06
Men ff er jo spilla med best musikk.
Er så enig med deg! Musikken i Gold Saucer var VANVITTIG irriterende!
One Winged Angel og main theme'n (intro sangen) på FF VIII er best...De er helt nydelige! Harr masse FF musik på winamp som jeg hører mye på, når jeg er i det rette hjørnet... Den er nydelig! :D
FFX og X-2 var skuffende... Ikke bare musikken, men ellers og.. Det blir for high-tech med den plett frie grafikken og med lunken speech... Er ikke en såpe, men et spill... Og hva var den greia i X-2? Songstress og den møkka?! Uff... For en skam.... :grine:

Lenge leve metal, Reaper \m/ Og Snofte.... Vær snill og :holdkjeft:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Tingenes tilstand.

Joda, jeg hører selvfølgelig på musikken når jeg spiller FF. Det eneste unntaket er hvis jeg gjør spesielle utfordringer i FFVII. Har spilt spillet så mye at jeg kan bli litt lei musikken til tider, så da setter jeg på noe annet.

Mye av musikken i FF er så bra at jeg kan høre på den utenfor spillet, men det er skjelden jeg gjør det nå lenger. For et par år siden hørte jeg veldig mye på FF-musikk til vanlig. Jeg hadde faktisk mer FF-musikk en vanlig musikk på maskina mi. Som sagt kan mye av det høres på utenfor spillet, men det finnes også melodier man rett og slett ikke kan høre på utenfor, rett og slett fordi det ikke passer. Jeg har nevnt dette før. Et eksempel er Auron's Theme. Den er genial, og passer jævlig godt til Auron, men setter jeg den på utenfor spillet, høres det bare dumt ut.

Og selvfølgelig er ikke all musikken überknall, men jeg vil heller ikke si at noe er direkte dårlig. Enkelte kan være litt irriterende, som Barret's Theme, pluss at vi har noen bestemte lyder i de tidligere spillene som ikke akkurat er noen fryd å høre på. Er en melodi i FFVI som kalles for ??, og den er temmelig slitsom. Musikken, eller kanskje jeg heller burde si melodiene i de tre første spillene er også bra, men det blir temmelig slitsomt med 8-bits lyder i lengden.

Å overdøve musikken i FF-spillene ville ha vært utenkelig for meg, siden jeg føler at musikken er en helt sentral del av den totale opplevelsen. Og musikken til vår alles kjære Uematsu-san er jo très bien...

De som av en eller annen merkelig grunn ikke liker denne vakre musikken, kan jo trøste seg med at den med FFXs inntog kanskje har blitt mindre fremtredende grunnet voice-actingen. I tillegg ser det jo ut som Uematsu-sans rolle blir mindre, ettersom han i de senere spill har fått bistand fra andre komponister (f.eks. Hitoshi Sakimoto i det kommende FFXII).

EagleJin

Bear Necessity
Snofte: Noen gang bare hørt på musikken fa FF7 uten å tenke på midi-lyden? Tosk, no offence, men det utsagnet ditt vil en dag få deg hengt :p (en spøk. Sier i fra i tilfelle dere ikke tok den ;))

Veldig mye av FF-musikken fra de tre psOne-spilla går igjen, og også en del fra FFX. Men ingenting slår orkesterversjonene av stykkene.

FF7:
- Valley of the Fallen Star (Cosmo Canyon theme) er rett og slett genial til stedet, og kan like godt høres på utenfor spillet som i.
- The Great Warriors (Seto) - Stemningen i spillet når denne spilles gjenoppleves når jeg hører den ellers! Rett og slett vakkert!
- Boss Battle - Finnes ikke tøffere boss battle theme i noen andre spill jeg kommer på. man (jeg) blir sugd inn i kampen selv om jeg ikke spiller.
- Aerith theme - ... Utrolig fin den her! kan bare ikke sies nok. En god grunn er nok inntrykket den gjør i spillet, og når den spilles (også hvor lenge den spilles).
- Clouds theme (world map theme) - er også en go'sak fra 7-eren, som absolutt går over høytalerne her nesten hver bidige dag. Er så rolig og gir også spillet et koseligere preg.
- One Winged Angel (!!!) - das stimmung itself! Kraft, spenning og en lyst til å "take on the whole world" følger med.

FF8:
- Eyes On Me (div. versjoner) - hmm.. Relativt få slike sanger jeg hører på, men denne er bare KNALL!
- The Landing - Magisk. Vanskelig å beskrive den med noe annet.

FF9:
- Melodies of Life - sjelden, men den er også ganske fin. Faktisk hakket over Eyes on Me.
- Feel my Blade - kampmusikken er også litt artig :),

Ikke så bra spillmessig, men knall musikk. FFX:
- Back to Zanarkand - første gang jeg hørte den tenkte jeg "Whoa!". På høyde med Aerith theme.
- Yuna's theme - En ganske ålreit til, men går nok bare i "vanlig klassisk"-stil. Ikke noe sensasjonelt med denne.

FF6:
- Kids Running Through the Garden - BEA-uuuTY! Hva mer kan en si?
- Terra - Oh, yeah! world map theme, og en av de fineste stykkene i FF-serien. Kan ikke unngå å synes denne er knall.

FF-musikken er blandt det beste der ute! Ikke lur dere selv til å tro noe annet!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Fenrir@15.06.2004, 13.57
Så klart er ikke alle låtene bra, men tror du virkelig det eksisterer en således perfekt sjanger? Er ALL musikk innenfor metal-sjangeren bra? Er ALL musikk innenfor rock-sjangeren noe vi kan rocke til? Ikke faen. Vi sier at en sjanger er bra fordi de dårlige sangene er i mindretall, ikke fordi ALLE sangene er gode og fengende.
Greit nok, så lenge vi er på samme bølgelengde. :D
Jeg kan ikke nekte for at jeg digger en hel del Final Fantasy-låter (ikke minst den fortreffelige musikken i Crystal Chronicles), men det finnes også en del greier der som får meg til å lete frem mute-knappen på fjernkontrollen.
Enig med dere, altså. :)

For min del kan jeg ikke si det enklere: Du suger! :tommelned: Prøv å formuler innleggene dine 6 hakk bedre og 55 hakk mer seriøst hvis du prøver å få fram et poeng, for akkuratt nå så snakker du (for meg) bare pisspreik.

Opprinnelig skrevet av SNOFTE@16.06.2004, 07.15
Er du helt spik gæren. du kommer til og få hørsels skader før du er 20. stakkars deg du har virkelig problemer i musikk smaken.

Sorry hvis jeg sakt noe nedvergende på dere men musikk smaken deres SUGER.

:ninja:  :nirvana:
Gå å henrett deg selv.

Herregud mann, du kan ikke si at musikksmaken til noen andre SUGER, bare fordi du ikke liker den selv. Da skal du i hvert fall klare å argumentere for det. Som Solitz sier, formuler deg i hvert fall 6 hakk bedre og skriv 55 hakk mer seriøst før du poster.

Og et lite råd; Besøk Astronomer mot Orddeling sin hjemmeside.

Er det seriøst noen som ikke liker musikken i FF?!?!
Hører ikke på noe annet enn den musikken jeg... spillelista mi går igjennom soundtrack om dagen!

Yeye!

Ser ikke ut som Snofte har noe medhold her.
Se på avstemninga! :p

Jay! FF-musikken vinner! :D

Snofte, HVORFOR suger FF-musikken?! Ikke kom med noe useriøst "fordi den er dritdårlig, dårligere enn britney!"-utsagn. Det virker ikke på fanatiske FF-lunatics.

:ler:

Og \m/ ruler!
Bare så det er sagt!

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nå er det jo relativt tafatt å sammenligne spillmusikk med popmusikk. Det holder bare ikke. Det blir dumt å sammenligne den med vanlig musikk i det hele tatt.

Spillmusikk er ikke laget fordi den skal høres på utenfor spillet og digges, eventuelt headbanges til. Musikken skal skape stemninger og atmosfære i et spill. Den skal være der i bakgrunnen. Men i FF sitt tilfelle er musikken og melodiene så bra at de kan høres på utenfor spillet og nytes. Dette er jo alt fra rolige, nydelige melodier til utrolige fengende rythmer. Som sagt hadde jeg en periode da jeg hørte på mer spillmusikk en vanlig musikk. Det sier egentlig litt. Ikke alle kan høre på FF-musikken utenfor spillet, men de behøver ikke synes den er dårlig for det.

Dessuten har Britney noen bra sanger, men det er fra tidlig i "karriæren" hennes.

\m/ :ehm...: :mad: :ler:

Så sant så sagt. Det jeg liker med musikken i FF er ofte at melodiene er fengende, og passer perfekt til anledningen den kommer frem i. Selvsagt finnes det eksempler på irriterendes musikk også, men som sagt, det er i mindretall.

Jeg fant forresten ut at jeg er synsk. ^_^ For avstemningen gikk akkuratt som "planlagt" (les første innlegg av meg) :ehm...:

Ok jeg tar hintet, jeg gir meg ff musikken er bra skulle bare sjekke hva folk mente og hvordan de behandlet meg etter disse utsagnene.

Min konklusjon er: ikke snakk stykt om FF, Jeg ber om unsyldning for dette. Jeg tror jeg skal låne et ff spill av reaper en gang Kanskje jeg også blir hekta.

Takk for at dere ville svare på det jeg kalte et forsøk.

:tommelopp:

Ikke vær sure hvis jeg la inn et usaklig evne i forumet.

Jeg har nå leste reglenne. Takk for alt jeg skal aldri mer gå inn i rollespill forumet.