Musikk i ff

Hører du på musikken i ff eller:

• Setter du på annen musikk

Stemmer: 0 0,0%
  • setter du på hørselvern

• skrur du av lyden

• starter du gressklipperen utenfor så du ikke hører musikken

• Hører du på musikken

• Totalt antall stemmer
    0
C

Crizpy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Crizpy@15.06.2004, 11.00
Han er bare ute etter å provosere.
Ok jeg tar hintet, jeg gir meg ff musikken er bra skulle bare sjekke hva folk mente og hvordan de behandlet meg etter disse utsagnene.
*kremt* "I WAS RIGHT!!!11 [/stemmen til en russisk hore]

Øyh! Hvem er de tre skrotingene som har stemt at de ikke hører på musikken??
(ikke snofte, vi vet hva han stemte! :ler: )

Edit: En liten skrivefeil, jeg skrev "Hvem er de tre skrotingene som har stemt at de hører på musikken??" retta opp nå.

Maraj

Ålø- og energiminister
Seff. Musikken er halve spillet! Ser du på musikkvideoer uten lyd?

Opprinnelig skrevet av Cybermjau@18.06.2004, 15.47
Seff. Musikken er halve spillet! Ser du på musikkvideoer uten lyd?
Med rapmusikkvideoer så er det faktisk ganske morsomt.. :svette:

Har alltid på musikken, den skaper noe av stemningen.
Laster også ned musikken, så jeg kan høre på den når jeg ikke spiller.

Faktum er at jeg høres støtt og stadig på FF musikken, rett og slett fordi jeg har blitt vant med musikken mens jeg spiller FF. Hvorfor da slutte når du har fullført FF?

Hører en del på coverlåter innen FFsjangeren, utrolig mye bra å høre på.

The black mages (om jeg ikke driter meg ut nå) har laget noen kule coverlåter fra FF-serien. Men det er vel old news for de fleste her.

Hører som regel på orchestra versjoner av låtene, de høres bedre ut.

Stemmer Hakar, de er geniale.

Særlig "Still fighting" til FFVII. Kuleste battlemusikk jeg har hørt.

Et patetisk forsøk på å mime/skrive musikken:

*RaaaaaRaaaRAaaaRaaaa aaaaa* Tadaddada* Det er delen der hvor musikken tar av.

Ikke så gærnt forsøk, eller? :)

C

Crizpy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Duke@19.06.2004, 00.58
Stemmer Hakar, de er geniale.

Særlig "Still fighting" til FFVII. Kuleste battlemusikk jeg har hørt.

Et patetisk forsøk på å mime/skrive musikken:

*RaaaaaRaaaRAaaaRaaaa aaaaa* Tadaddada* Det er delen der hvor musikken tar av.

Ikke så gærnt forsøk, eller? :)
Jeg vet akuratt hvor i sangen du mener, men jeg liker faktisk den originale best.
Den som jeg synes er grisebra av black mages, er den "The decisive battle" altså bossmusikken i FFVI

100% enig med deg Crispy, og det på alle punkter.

Den orginale er best, men variasjon har aldri skadet noen. Og etter flere år med orginalen så er det kjekt å høre på coverlåter også.

The decisive battle er :kul:.

Jeg hører på musikken mens jeg spiller. Det går for alle spill. Jeg takler ikke å høre på annen musikk/andre lyder, ettersom det, for min del, virker mer distraherende. Og når Square har såpass gode komponister som Yasunori Mitsuda og Nobuo Uematsu, er det en nytelse å høre musikken i spillene det selskapet måtte bringe frem.

Musikken i Final Fantasy er mildt sagt genial, Nobue Uematsu begynner kanskje å bli litt sliten, men musikken fra FF1 - FFIX, + noe av de få han har komponert til FFX er rett og slett vidunderlige mesterverk. Når jeg er ute å røyker hører jeg som regel på en FF soundtrack, det bringer tilbake så sinnsykt mange koslige minner:)

totalt enig, selv om jeg ikke røyker. jeg er så skuffet over at square kicket nobuo uematsu på ffx-2. hvorfor måtte de gjøre det poporientert? de har aldri laget en oppfølger før x-2 og det var en grund til det. ideen var jo grei og nytekende. jobskifte i en kamp er interessant. men jeg håper for all del at nobuo er med på del 12.

C

Crizpy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Powermatic@23.06.2004, 22.25
totalt enig, selv om jeg ikke røyker. jeg er så skuffet over at square kicket nobuo uematsu på ffx-2. hvorfor måtte de gjøre det poporientert? de har aldri laget en oppfølger før x-2 og det var en grund til det. ideen var jo grei og nytekende. jobskifte i en kamp er interessant. men jeg håper for all del at nobuo er med på del 12.
Kicket han på x-2? hva faen snakker du om?
Trur ikke han vil jobbe på x-2 og XII samtidig. Det var det beste valget. Det er en ting kalt prioritering.

Ja tror jeg har sett samme trailer. Det er derfor jg lurte på om de bare hadde tatt det han hadde laget og pusset det opp eller om mesteren selv sto ansvarlig for musikken i filmen. gleder meg til å se den :D . håper at den kommer til norge.