Musikk i ff

Hører du på musikken i ff eller:

• Setter du på annen musikk

Stemmer: 0 0,0%
  • setter du på hørselvern

• skrur du av lyden

• starter du gressklipperen utenfor så du ikke hører musikken

• Hører du på musikken

• Totalt antall stemmer
    0
:tommelopp: :D . jeg hørte at den skulle komme ut 10. juli i u.s.a. men det virker fryktelig tidlig. ville de på spiderman importere det fra u.s.a., japan eller u.k.?

woho!! :totomleropp: det er bra å vite. la oss håpe at den får litt større publikum enn den forrige ff filmen. jeg syntes den var bra men det var mange som ikke var enig med meg der.

Opprinnelig skrevet av Powermatic@24.06.2004, 12.48
woho!! :totomleropp: det er bra å vite. la oss håpe at den får litt større publikum enn den forrige ff filmen. jeg syntes den var bra men det var mange som ikke var enig med meg der.
Jeg er enig med deg. :)

Soppe: Sone 2? Hvorfor ikke Sone 1? Det er jo sannsynlig at den kommer først.

det er også en mulighet :p . Men er den kommet ut i

Japan allerede?? Hvis den amerikanske release er 10. juli så må den jo være ute i Japan...

Uematsu-san komponerer musikken til AC, så dere har ingenting å frykte på den fronten...

Vet ikke hvor stor rolle han har i XII, men jeg tror jeg har lest at han bare skal lage "the main theme"... (Håper det ikke er helt korrekt.) Personen som komponerer "resten" er Hitoshi Sakimoto, kjent fra f.eks. FFT, FFTA og Vagrant Story.

Opprinnelig skrevet av Powermatic@24.06.2004, 22.57
det er også en mulighet :p . Men er den kommet ut i Japan allerede?? Hvis den amerikanske release er 10. juli så må den jo være ute i Japan...
Nei, den er ikke kommet ut i Japan. Vet ikke helt når den kommer, men mener den ble utsatt til slutten av året.

Hey!

Final fantasy musikken er helt sinnsyk bra! hører masse på musikken. Har funnet en fyr på nettet som kaller seg Overclocked som remixer final fantasy musikken over i deilige orkester versjoner eller bare noe helt sinnsyk rått. hvis noen er interessert, er det bare å søke etter "final fantasy 7 rape of a planet OC remix". Helt sinnsyk!
Final Fantasy 7 har garantert den beste musikken!

//Trond E

Opprinnelig skrevet av thepuretouch@28.06.2004, 22.41
Hey!

Final fantasy musikken er helt sinnsyk bra! hører masse på musikken. Har funnet en fyr på nettet som kaller seg Overclocked som remixer final fantasy musikken over i deilige orkester versjoner eller bare noe helt sinnsyk rått. hvis noen er interessert, er det bare å søke etter "final fantasy 7 rape of a planet OC remix". Helt sinnsyk!
Final Fantasy 7 har garantert den beste musikken!

//Trond E
Overclocked er ikke en fyr, det er en side. Voilah!

Opprinnelig skrevet av Yetipants@15.06.2004, 13.49
FFX har rimelig middelmådig musikk, bortsett fra en låt som spilles når du vaser rundt i en skog et sted jeg har glemt hva heter.
Er det Movement in the Green du tenker på? Den spilles i alle fall når du promenerer langs stien mellom Mushroom Rock Road og Moonflow. Du hører den òg under turen fra Moonflow til Guadosalam. Dersom det ikke er den låten du minnes, begynner jeg nesten å føle meg litt ensom. Det er da for helvete ingen som liker den!

C

Crizpy

Gjest
Er ikke så verst den da, tatt i betrakting de sugende boss\kamp musikk stykkene..
Finnes jo ikke rytme eller noe i det..klarer ikke musikk uten rytme.
Vel, jeg syned den sangen passer bra. Hvertfall til de omgivelsene rundt der.
Men nå eier ikke FFX snev av bra musikk i forhold til de tidligere spilla, da.

Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke liker musikken i FFX. Den er langt bedre enn den i FFVII. Når man ser på sterk musikk som...

- Tidus' Theme
- To Zanarkand
- Otherworld (Litt annerledes, men knallbra til spillet.)

... skjønner jeg ikke hvordan man kan mislike den. Det eneste problemet i FFX er den helvetes stygge Suteki Da Ne, grunnet skjærende vokal av Riku(Riktig?).

Men selv ikke FFX kan hamle opp med FFIX i musikk. Det er utelukkende nydelig musikk i spillet, som passer utrolig bra til all stemningen i spillet - grunnen til min tilbedelse. Themet på World Map er det klart beste i serien av de spillene jeg har spilt. Da tenker jeg på det som spilles før CD4.

A tiny list:

- Terra
- Bran Bal, the soulless village
- Melodies of life
- Zidane's theme
- Vivi's theme
- Dagger's theme
- World theme
- Run!
- We are thieves!
- You're not alone - Mange liker denne best, jeg synes ikke den overgår Dali, men smaken er som kjent som baken...
- Esto Gaza
- Dagger remembers
- Frontier Village Dali - Best av alt... Stemningen i Dali er så utrolig fin. Elsker bygden.

Final Fantasy X har mange mesterstykker, mellom dem låten som spilles under vanlige bosskamper (Enemy attack, tror jeg den heter). Jeg skal imidlertid være sannferdig og si at kampmelodien raskt ble besværlig å høre på. Men hvis vi ikke desto mindre ekskluderer de låtene Sisamez nevnte ovenfor, har vi fremdeles mange fengende melodier:

Movement in Green
Enemy Attack
Fight with Seymour / Seymour Battle
Assualt
Ridess the Shoopuf?
Summoned Beast Battle
The Decisive Battle
Jecht's Theme
Prelude
Challenge
Besaid
The Hymn of the Fayth ~ Kilika Temple
Braska's Daughter
Wakka's Theme
A Fleeting Dream
Someday the Dream Will End
The Blitzers
Launch

Det er i alle fall de låtene jeg kommer på for øyeblikket. I alminnelighet nonchalerer jeg andres musikksmak, men det finnes unntak når visse individer :)P) forteller at lydsporet til Final Fantasy X mangler rytmikk.

C

Crizpy

Gjest
Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke liker musikken i FFX. Den er langt bedre enn den i FFVII. Når man ser på sterk musikk som...
Vel, saken er at det er ikke alle som ikke liker det... det er omtrent bare jeg som har skjønt at den suger.

Åssen trur du det hadde hørt ut om FFVII soundtracket hadde kommet med sammen kvalitet som FFX soundtracket? Har du hørt clouds theme spilt av et orkester? ikke av midifiler?

Selv om kvaliteten suger i FFVII soundtracka hører jeg MYE heller på det, en kjedelige non-uematsu FFX driit.. FFVI, FFVII, FFVIII og FFIX har de beste!!! SAMME FAEN HVA DERE SIER! FFX SUGER [/subjektiv]

Fenrir: det jeg tenkte på med rytme, var enkelte (ganske mange) av bosskampene. Det finnes ikke rytme over noen av de! det er bare <insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here>

Ja, nå var du helvetes subjektiv. Og du står frem med en god porsjon intellektuell innskrenkethet, min gode mann. Og er delvis dum. Og skriver på fjortisers vis - i alle fall litt (bah, jeg og mine anaforer :(). Uansett; jeg har lagt merke til at fjortiser klarer bare å avgi to beskrivelser - samme hva det er snakk om. De to er vidt forskjellige: den ene: at denne/dette 'noe' er dritbra; og den andre: 'noe' suger (du kan godt legge til 3-4 utropstegn bakom, eventuelt skrive alle ordene med store bokstaver). Helvete, går det ikke an nyansere meningene sine? Verken Sisamez eller jeg har på noen måte påstått at lydsporet til Final Fantasy X er eminent overfor de andre lydsporene i serien - og vi har heller ikke sagt at det suger. Men kaaanskje vi kan finne en beskrivelse som ligger midt imellom? Yah, ich glaube so!

Og Crizpy: Du kan laste ned låten jeg nevnte ovenfor - Enemy Attack. Der finner du rytme. :)

Final Fantasy X-lydsporet har noe helt fantastisk musikk - og noe ikke fullt så bra musikk. Poenget er at dets høydepunkt gjorde FFX til et minnebart spill - ikke noe superduperbra som overgår alt det andre, men det hadde virkelig noen bra låter.

Opprinnelig skrevet av Crizpy@29.06.2004, 20.41
Fenrir: det jeg tenkte på med rytme, var enkelte (ganske mange) av bosskampene. Det finnes ikke rytme over noen av de! det er bare <insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here><insert random sound here>
Så voldsomt bredsynt og ikke-generaliserende ovenfor FFX-musikken du er! Og så fantastisk åpen du er med tanke på dets ekspremintering utenom det vanlige FF-preget!

Jeg mener at bosskamp-musikken i FFX er bra - den fanger opp stemningen og viser litt nytenking. Og - som Fenrir sa - har sanger som Enemy Attack en enklere rytme og et ikke fult så uvanlig preg over seg. Du må ikke henge deg opp i enkelte sanger. Greit - du liker ikke bosskamp-melodien; da må du rett og slett høre på noe annet. Hvis du, derimot, mener at all musikken er slik, er det noe annet.

Jeg har mye mer å si om FF-musikk, men det blir jeg rett og slett nødt til å ta en annen gang.

C

Crizpy

Gjest
Vel, jeg er fullstendig klar over at den posten var dum, og det var faktisk meninga og. Men noe av det, er det jeg mener. Mye av bossmusikken er bare mange forskjellige lyder. Hvis dere hadde fulgt med, sa jeg faktisk at "movement in the green" eller hva den heter, er en av de få som er Ok.

Sisamez sa "jeg skjønner ikke hvorfor du ikke liker musikken", så jeg ga et halveis svar.
Jeg personlig synes musikken i FFX er ræva i forhold til de andre spilla. Mange ganger når jeg spiller FFVII-IX sitter jeg å gleder meg til enkelte steder der jeg vet det kommer bra musikk. Det har aldri skjedd i FFX.

Uansett hva dere sier, kommer jeg ikke til å like musikken ett sekund bedre.