Musikk i ff

Hører du på musikken i ff eller:

• Setter du på annen musikk

Stemmer: 0 0,0%
  • setter du på hørselvern

• skrur du av lyden

• starter du gressklipperen utenfor så du ikke hører musikken

• Hører du på musikken

• Totalt antall stemmer
    0
Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke liker musikken i FFX. Den er langt bedre enn den i FFVII. Når man ser på sterk musikk som...

det som er kjipt er at FFVII musikken er laget av midi filer. kvaliteten er ikke bra når alt er i midi. FFX musikken er rett og slett mp3'er.
men man kan være heldig å finne orkester utagaver av FFVII da!
har disse som favoritter

1. Aeris death theme (Orchestral version)
2. Cloud Strife Theme (orchestral version)
3. One winged angel (Orchestral version)

Opprinnelig skrevet av thepuretouch@12.07.2004, 21.43
det som er kjipt er at FFVII musikken er laget av midi filer. kvaliteten er ikke bra når alt er i midi.
73914​
########GROV FFVII SPOILER#########
Aerith theme på slutten av CD1 når aerith dør tror jeg ikke er teit domm midi. TROR jeg :usikker:

«Teit domm midi»? Aerith's theme er MIDI; til og med nye Square-spill som FFX bruker et slags MIDI-system.

Squaresoft revelusjonerte bruken av MIDI. Det er på ingen måte noe dumt system. Hvis du derimot tenker på MIDI-filene på en datamaskin, er det en annen sak. Der er MIDI noe veldig begrenset som rett og slett ikke holder til et kommersielt spill.

1. Aeris death theme (Orchestral version)
2. Cloud Strife Theme (orchestral version)
3. One winged angel (Orchestral version)
Final Fantasy VII - eller noen andre spill i serien for den saks skyld - har ingen «Cloud Strife Theme». Det heter forresten også Aeris' Theme.

«Teit domm midi»?

bra musikk (aeris theme altså), men synd at kvaliteten på MIDI filene er så dårlig sammnelignet med FFX

Final Fantasy VII - eller noen andre spill i serien for den saks skyld - har ingen «Cloud Strife Theme». Det heter forresten også Aeris' Theme.
74489​
[/quote]

Cloud's theme hter den, men so what. de fleste skjønte hva jeg mente ;)

Det er på ingen måte en eller annen «Cloud's Theme» i FFVII. Han har overhodet ingen kjenningsmelodi oppkalt etter seg.

Kan du forklare litt slik at vi kan finne ut hva du egentlig mener?

C

Crizpy

Gjest
Han mener world theme tingen.' Den som blir spilt på world mappet før den andre kjedelige, men dog bra til omgivelsen-melodien kommer.

Den er faktisk jævla bra når du hører den spilt av et orkester...har en som er av "boston pops" eller noe på pc`n..sykenes bra.

Opprinnelig skrevet av Triel@13.07.2004, 22.01
Jeg regnet også med at han mente «Main Theme», men jeg kan jo ikke være sikker før han har svart.
74524​

Det er main theme musikken ja, men blir kalt Cloud's theme! i hverfall den mp3'en jeg fant på nettet. men ikke lag en jæv... diskusjon ut av det da! uansett er musikken BRA!

over & out

Selfølgelig hører jeg på musikken. Det hører jo med! Skaper stemning. :) Gidder ikke plukke ut musikk fra ett bestemt spill, siden den er god i de fleste.(som jeg har spilt) :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av thepuretouch+14.07.2004, 22.57-->
<!--QuoteBegin-Triel
@13.07.2004, 22.01
Jeg regnet også med at han mente «Main Theme», men jeg kan jo ikke være sikker før han har svart.
74524​

Det er main theme musikken ja, men blir kalt Cloud's theme! i hverfall den mp3'en jeg fant på nettet. men ikke lag en jæv... diskusjon ut av det da! uansett er musikken BRA!

over & out
75096​
[/b]
Det finnes ikke noe Cloud theme så det er bare Main theme!!!!11111

C

Crizpy

Gjest
Den blir faktisk kalt clouds theme av mange. men den heter Main theme.. la oss ikke bli for snevre her.

Selfølgelig, lyden er jo halve opplevelsen.
Spesielt i FF er musikken høyst nødvendig for få ordentlig følelse.
Har nesten alle sangene fra FFIX på dataen, som jeg hører på iblant for minnes det beste spillet jeg har spilt, som jeg solgte til Sonic_the_Hegdehog. :(

Ok, angående midi-snakket.. :) ALL musikken i FF-spillene (bortsett fra de åpenbare audio-låtene Eyes On Me, Liberi Fatali, Suteki Da Ne og Ending Themes i VIII-X) er MIDI. Grunnen til at det låter forskjellig i de ulike spillene, er på grunn av lydene som MIDI-filene "spiller av". En midi-fil inneholder ikke noe lyd i seg selv, kun "signaler" som forteller "lydoppsettet" hva som skal spilles. Det er derfor MIDI-filer låter forskjellig fra en pc til en annen. Jeg lager for eksempel all musikken min med MIDI, men låtene mine låter allikevel tett opptil et ekte orkester fordi lydene som MIDI-filen "spiller av" er ekte opptak av instrumenter og ikke data-lagde lyder slik tilfelle er i mange midi-lyd oppsett.. Skjønte alle hva jeg mente? :) Og ja, låta "thepuretouch" snakker om er Overworld (Main Theme).. Disse tre låtene er desverre de eneste FFVII-låtene som er orkestrerte... :( Ok, det var mitt "korte" svar:)

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Deg har jeg sett før. Du er han med den svære spillmusikk-samlinga, ikke sant? Og en del andre spill-saker.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Fenrir+29.06.2004, 03.44-->
<!--QuoteBegin-Yetipants
@15.06.2004, 13.49
FFX har rimelig middelmådig musikk, bortsett fra en låt som spilles når du vaser rundt i en skog et sted jeg har glemt hva heter.
Er det Movement in the Green du tenker på? Den spilles i alle fall når du promenerer langs stien mellom Mushroom Rock Road og Moonflow. Du hører den òg under turen fra Moonflow til Guadosalam. Dersom det ikke er den låten du minnes, begynner jeg nesten å føle meg litt ensom. Det er da for helvete ingen som liker den!
67614​
[/b]
Wow, denne så jeg ikke før nå, gitt.
Øhhh... rett før du skal spille den første Blitzball-kampen (som, pussig nok, er så langt jeg har orket å spille FFX) stikker laget ditt innom en landsby som akkurat er blitt ødelagt av Sin. Her vaser du gjennom en skog for å besøke et tempel. Musikken som spilles da er rimelig fin.
Men Final Fantasy: Crystal Chronicles er nok det FF-spillet jeg har vært borti med aller fetest musikk.

Du snakker vel om skogen mellom Kilika og Kilika temple, tenker jeg. Dessverre kommer jeg ikke på sangtittelen, så der kan i hvert fall ikke jeg hjelpe deg. Jeg kunne jo selvsagt sjekket ved å spille Final Fantasy X, men sorry, mac, jeg skal legge meg nå. :)