Når kommer mgs3?

Er det bare meg eller er det andre som synes det er helt idiotisk at du må holde O inne for å bruke human shield mens du skyter med []?

Eller har jeg helt misforstått kontrollene nå?

Du trenger ikke holde inne O MENS du skyter nei. Så lenge du holder [], holder du fienden, og du kan sikte og skyte så mye du vil. Bare hold inne [] med en gang du tar CQC-grep på dem.

Eneste som er litt kranglete er hvis du skal skifte over til CQC-grep igjen fra human shield. Da må du vri en del på fingra.. men det går greit etter en stund. Du må også sørge for å ikke trykke O for hardt, men det vet du sikkert.

Men for å skyte flere ganger så MÅ en jo slippe opp []. Er det sånn at jeg må gjøre det lynraskt for at den ikke skal slippe personen igjen?

Jeg har hvertfall vært veldig uheldig med dette trikset, men jeg får vel prøve litt igjen. Hvis det kommer seg så kanskje jeg får bruk for det også, siden det var for klønete å bruke sånn som jeg gjorde det.

Du holder vel alltid inne [] når du sikter? Du trenger ikke gjøre det lynraskt for jeg har ihvertfall aldri hatt problemer med dette. Jeg holder den bare inne og slipper opp for å skyte. Men du kan selvfølgelig ikke vente altfor lenge mellom hvert skudd.

Du må bruke litt tid på å mestre CQC ja. Kampen blir mye bedre med dette. Det er ikke noe som er bedre enn å holde en vakt gissel, for så å drepe tre andre med velplasserte hodeskudd. =]

Det jeg mente var at for å skyte må en slippe opp []. Eller var det motsatt, trykk firkant enda hardere inn? For når jeg slipper opp [] så slipper han også gisselet. Det er kanskje timing og trening som gjelder her også, men jeg har nå fullført spillet en gang uten. Kan jo selvsagt bli enda mer moro når jeg får til dette like lett som alt det andre.

Jeg husker ikke helt, men det kan jo også være at jeg brukte en Logitech Wireless Precision Controller istedenfor den originale PS2 kontrolleren.

SHDR

Gullmedlem
Spilt MGS3 i 7 timer nuh. Det er fengende. Veldig morsom historie, selv om den er komplett på homobærtur. Mye bedre enn den i numero to, og selv om den er evig mye mer syre enn den første, har jeg mye lettere for å godta den. Bare én liten ting: hvordan fikk Zero kontakt med EVE? Det burde ikke være noen stor spoiler ...

Hva angår kontrolloppsettet, så må jeg si at det er helt skrekkelig. Jeg spiller nok spillet på helt gal måte, for jeg bare exploiter AI-bugs for å komme videre. Komme meg out of range, eller til et sted ingen leter, og drepe alle på kartet. Proceed to next. Det er veldig enkelt og greit, men det tar temmelig lang tid ... En annen flott taktikk er selvsagt å bedøve folk, og deretter knive dem ihjel. Snake gir fra seg en herlig "Huurgh!"-lyd hver gang han slår, men vaktene ignorerer den pent, så dette kan gjøres like bak ryggen til folk. Positivt overrasket foreløpig: hadde det mye mer moro med dette enn jeg turte håpe at jeg ville.

*Liten spoiler*

Opprinnelig skrevet av Shadar@15.02.2005, 02.25
Bare én liten ting: hvordan fikk Zero kontakt med EVE?
177817​
De har vel ikke direkte kontakt, men hun er spion for KGB som Khrushchev regimet sendte for å støtte Snake, siden de nå jobber mot samme formål. Du må bare spille å se.

Angående gameplayet.. MGS3 krever mye mer tålmodighet enn de forrige spillene. Du må krype rundt i gresset å bruke kamuflasje ofte for å holde deg gjemt. Gjemme seg i gresset å bedøve vaktene en etter en, er en trygg og effektiv taktikk. Thermal Goggles funker bra for å finne vakter.

Men jeg anbefaler å bruke litt tid på å lære deg CQC. Det er mye mer moro å snike seg bak vaktene, kutte struper eller kanskje avhøre dem litt. Husk: D-Pad for stalking. Da hører de deg ikke.

SHDR

Gullmedlem
Ah. Jeg gav opp å stalke med analogen, så nå bare skyter jeg dem fra høyt gress. Da skal jeg huske at d-paden er The Shit. Hva står CQC for? Close Quarters Combat? Det funker som i gamle dager, right? Lur deg opp til dem, trykk firkant, og trekk dem avsted mens de spreller som små jøder?

Jeg trodde forøvrig jeg virkelig skulle mislike at radaren var borte, men nå som jeg spiller skikkelig merker jeg ikke så mye til det lenger. Jeg bruker ikke noen av de tekniske hjelpemidlene, men det er fordi jeg ikke spiller for å spille perfekt, og dessuten bare på normal. Ut av pur nysgjerrighet, forresten, hvor langt er spillet? Jeg har nettopp tatt meg av The Fear. Og ja, jeg har brukt ekstremt lang tid. Mye fordi jeg brukte LANG tid på å skjønne tegninga i begynnelsen av spillet. Var altfor redd for at vakter skulle se meg, når du egentlig kan krype ganske greit forbi dem med 70% kamuflasje.

Close Quarters Combat ja. Det funker ikke helt som i gamle dager nei. Ta deg en tur inn på Special i hovedmenyen og sjekk ut Basic Actions. Under Intermediate er alle de forskjellige CQC-teknikkene godt forklart og illustrert.

Du har igjen en god del av spillet. Snart halveis, kanskje.

flott at dere spoilere hele spillet i dette emnet, tror det er et eget emne til dere import fetishister

Ingen spoilere her nei. Bare en ørliten spoiler fra meg, som jeg markerte. Sånn som jeg har forstått det så har du sett alle trailerene, ak74u, og der er det hundrevis av ganger mer spoilere enn det er her. =]

YES! har klart å holde meg unna alt av trailere. Og jeg kom på dette spillet for et par dager siden:D Og den anmeldelsen får meg bare til å glede meg mer=) Ingen som vet om det har blitt lagt ut i noen butikker enda?

Fikk det i dag :)

du må piskes hardt på pungen om det ikke er en NTSC versjon eller nedlastet