Negative ting med San Andreas

K

Kumool

Gjest
#1
Nå er det snakk om at dette spillet er det beste noensinne og at det er så og si feilfritt, men som man vet, er det ikke mulig å lage et feilfritt spill. Det er ikke mye, men plutselig legger man merke til noe negativt her og der. Dette behøver ikke å være noe som er spesielt ille, eller som på noen måter ødelegger for spillbarheten, men allikevel burde det vært rettet på eller gjort bedre.

Nå er ikke meningen at vi skal sitte å lete etter feil og negativiteter, men om vi kommer over noen, kan vi fortelle om dem her. La meg starte med mine bidrag.


Garasjer
Siden GTA3 har det vært slik at du bare får puttet et visst antall kjøretøyer inn i en garasje. Det går med andre ord ikke på plass i garasjen, men antall kjøretøyer du plasserer der. Nå finnes det sikkert en god, teknisk grunn til dette, men det blir allikevel for dumt når du har plassert to motorsykler i hjørnet på en svær garasje og det ikke går an å få inn en til, eller tre lastebiler for den saks skyld, som det teoretisk sett skulle vært god plass til. Når det gjelder biler er det greit, men med motorsykler er det helt på tryne. Ja, jeg vet at du kan bruke mer plass om du vil, men da har noen av kjøretøyene en tendens til å plutselig bli borte. Jeg klarte f.eks. å få 6 biler inn i garasjen i den andre byen i GTA3, hvor det egentlig bare er plass til to.


Firefighter
Jeg skulle kjøre litt brannbil for å skaffe meg noe penger, men fant ut at man ikke fikk lov til å drive på lenger enn til level 12. I Vice City kunne du drive på så lenge du ville, eller til tiden gikk ut.


Radioen
Dette regnet jeg egentlig med. Radioen er skuffende i forhold til Vice City. Det er langt ifra like mye bra musikk. Hadde uansett ikke forventet at de skulle klare å toppe radioen i Vice City, så det får gå.


Jada, det var det. Ellers har jeg lagt merke til veldig mange nødvendige forbedringer fra Vice City, så jeg klager ikke. Helst unngå spoilere i dette spillet. Det er ikke alle av oss som kjører gjennom spillet så fort som mulig for å være den første som runder det.
 
#4
Opprinnelig skrevet av Kumool@03.11.2004, 02.07
Garasjer
Siden GTA3 har det vært slik at du bare får puttet et visst antall kjøretøyer inn i en garasje. Det går med andre ord ikke på plass i garasjen, men antall kjøretøyer du plasserer der. Nå finnes det sikkert en god, teknisk grunn til dette, men det blir allikevel for dumt når du har plassert to motorsykler i hjørnet på en svær garasje og det ikke går an å få inn en til, eller tre lastebiler for den saks skyld, som det teoretisk sett skulle vært god plass til. Når det gjelder biler er det greit, men med motorsykler er det helt på tryne. Ja, jeg vet at du kan bruke mer plass om du vil, men da har noen av kjøretøyene en tendens til å plutselig bli borte. Jeg klarte f.eks. å få 6 biler inn i garasjen i den andre byen i GTA3, hvor det egentlig bare er plass til to.
129082​
Jeg spilte vice city for et par dager siden, og her skjedde det noe merkelig når jeg kjøpte meg et nytt hus. Jeg fikk med 3 garasjer, hvor det var plass til 4 motorsykler og en bil eller 5 motorsykler. I de andre, som var like store, var det bare plass til henholdsvis 3 motorsykler og 2 motorsykler. :blunk:
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#5
Det er ... ikke morsomt nok. Mange av oppdragene er lite underholdende og i mange tilfeller lite intelligente. De du samarbeider med er dessuten så dårlige på det de gjør at man må passe på både deres og sin egen oppgave i et oppdrag.

Jeg har problemer med å kose meg med San Andreas. :(
 

SHDR

Gullmedlem
#6
Opprinnelig skrevet av JunJun-Pe@03.11.2004, 00.11
Grafikken er råtten.
129084​
Det var det første jeg også utbrøt. "Dette er jo like stygt som Vice City!" Ikke at jeg har spilt det noe særlig, det var bare et førsteinntrykk. Det er sikkert artig, men jeg venter nå til jeg har fått prøvd det noe mer med å kjøpe.
 
#7
Skjønner bare ikke hvorfor man ikke kan rane sjapper lenger!! Merkelig å fjerne en moro og realistisk mulighet i gta-evolusjonen liksom.

Ellers savner jeg rampage missions som i VC.

Underholdningsmessig synes jeg det er :konge:
 
#8
Opprinnelig skrevet av Houseman@03.11.2004, 12.14
Det er ... ikke morsomt nok. Mange av oppdragene er lite underholdende og i mange tilfeller lite intelligente. De du samarbeider med er dessuten så dårlige på det de gjør at man må passe på både deres og sin egen oppgave i et oppdrag.

Jeg har problemer med å kose meg med San Andreas.  :(
129201​
Er enig med deg i det. Det er alt for mange frustrerende missions. Ellers så er grafikken og view distancen temmelig dårlig. Og radion er rett og slett crappy. Ellers er det et bra spill, men jeg føler det er litt overvurdert av media.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Kan ikke si jeg har truffet på noe som er så dårlig enda at jeg vil klage over det. Vel er grafikken råtten og musikken ikke like bra, men det driter jeg i. Fortsatt verdens beste spill!
 

Halky

Veteran bruker ;)
#10
Vel det jeg savner i GTA: SA, er den geniale Kill Frennzy greia, siden jeg tror ikke den er med i dette spillet :p Jeg har i hvertfal ikke funnet den enda. Og jeg mener og huske at den var med i GTA: VC.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#11
Hva er galt med radioen? Synes den er god, jeg. Grafikken er ikke god, men den plager meg ikke. Har ikke opplevd fryktelig slow-down ennå. Rampage-oppdragene har jeg aldri interessert meg for uansett, så de savner jeg ikke.

Jeg storkoser meg, og det er lenge siden jeg storkoste meg med et spill.
 
#12
Amen for Nabbes ord.

Jeg synes grafikken ikke er så værst. har sett værre og den er bedre enn de forrige spillene og det er jo en positiv ting,
Radioen synes jeg er grei nokk :)
jeg synes omtrent det samme som Nabbe :D

kansje garasje buggen kunne vært en negativ ting da, men ikke noe stort, det hender at garasjen min ikke vil åpne seg :eek:
 
#13
Synes grafikken er helt grei jeg. Ikke noe jeg synes er dårlig med den, men heller ikke noe som gjør at jeg sperrer opp øynene. Det er noen slow-downs innimellom men det er så sjelden at jeg ikke bryr meg. Må også si at oppdragene er uendelig mye bedre enn de forrige GTA spillene. Jeg gleder meg omtrent til å runde spillet så jeg kan starte på nytt og oppleve oppdragene på nytt. Men selvfølgelig, liker du ikke de forrige GTA spillene, liker du nok ikke dette.
 
#14
Oppdragene er bedre enn i GTA 3 og GTA: Vice City, men mange av de kan bli noe kjedelige etter hvert. Jeg spiller de egentlig kun for å komme videre til andre deler av spillet.

Radio-kanalen er helt OK. Langt ifra så god som den i GTA: Vice City, men den duger ... Likevel, jeg kommer nok til å kjøpe en eventuel XBox-versjon pga. Custom Soundtracks (og da skal Emotion 98.3 legges inn).

Grafikken vil jeg ikke klage på ... Den er faktisk merkbart bedre enn i GTA: Vice City, og den duger. Det er så absolutt ikke noe som går utover gameplayet, i hvert fall ikke for meg.

Uansett er GTA: San Andreas et spill jeg kan kose meg med. Alltid kult å fly rundt, eller råne rundt i bil eller motorsykkel.
 
#15
Jeg var kanskje litt for negativ i mitt forrige innlegg her.

Grafikken er ikke så gal i hvis man tenker på at det er PS2 det kjører på. Og det blir vel også litt feil av meg å si at radioen suger. Den er helt sikkert bra for de som liker Hip Hop og Rap.

Jeg synes så absolutt at det er et bra spill. Jeg ville nok gitt det 9.3, kanskje. Men jeg føler ign overdriver litt med 9.9
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Den kanalen jeg hadde gleda meg mest til var House stasjonen, men den suger jo ræv. Syns det er rart at en DJ fra Tyskland som påstår at han er skikkelig underground bare spiller kommers Amerikansk dance. Alle vet at Amerikanere har null peiling når det gjelder elektronika.
 
#19
Syns faktisk at grafikken imponerte(husk det er ps2). Hadde sett for meg at det så verre ut. Countrysiden spesielt.
Liker også musikken. Alt i alt det beste GTA til nå spør du meg.