Nekter å selge The Punisher i Norge

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#41
Spillet er vel på ingen måte bannlyst, det er vel bare ingen som tør importere det. Noe av det samme skjedde med Conker's BFD til N64. (det endret seg riktignok etter noen måneder) Dette gav spesialforretninger som Spider-Man en unskyldning for å kreve 900 kroner for spillet. Fysj og fy!
 
#42
Opprinnelig skrevet av kakarlsen@22.02.2005, 21.46
Dette gav spesialforretninger som Spider-Man en unskyldning for å kreve 900 kroner for spillet. Fysj og fy!
180793​
"Tv-spill spesialisten Spiderman" i Stavanger fikk inn 2-3 PS2 maskiner på launch datoen, hadde forhåndsbestillt og betalt depositum. Men måtte gå derfra tomhendt, "spesialisten" kunne ikke levere varen(e).
Det ble en sorgens dag tenkte jeg. Så jeg stakk innom VideoVerden på Mariero for å leie en film. Tror du ikke de hadde PS2er i massevis?! De som bare drev med videoutleie og ikke skrøt på seg et spesialist stempel. Trodde først det var leiemaskiner, måtte spørre om de var til salgs. Joda, til salgs. Og 100kr billigere også, uten depositum eller lister som ikke gir en mening til slutt.

Jeg går kun til Spiderman når jeg er desperat og trenger et nerdefix samme hva det koster.
 
#44
mouahahaha. Morsomt, men elendig spill. Ja, det er voldelig, men for at det skal være sagt, så mangler det på blod å innvoller. Broren min spilte gjennom 6 brett, og det var en del "morsome drap/tortureringsmetoder". Så ikke så mye på, men han kværnet en fyr brente en annen opp i en ovn, og stengte en inne i en kiste etterfulgt av en granat....
 

Nabbe

Har fin hatt.
#45
Verdt å... prøve, men ikke faen om jeg ville betalt for det. Helt standard tredjepersons actionspill. Kjedelig i lengden.

Dessuten, torturdelen er til de grader oppskrytt. For det første er sensuren ytterst plagsom. For det andre... Altfor mange metoder blir resirkulert i spillets løp. Jeg mener... hvor mange ganger er det artig å smashe noe mot en persons hode? Hvor mange ganger gidder man å hive en person fra et tak? For min del er svaret "1". Ikke mye replay-verdi, lxm.

Nabbe? I spilldelen av forumet? LOL!
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Det er ikke forbudt, men importøren KE Media tør ikke ta det inn. EB skal sikkert importere noen Britiske versjoner (og selge disse til spottpris).
 
#48
The Punisher har da aldri vært innenfor norsk copyright-lov, uansett ...? Da er det vel kanskje lovlig å være norsk pirathomo ...?
 
#50
Jeg glemte (Les: Fortrengte) The Punisher filmen. Den har blitt lansert i Norge og dermed er hele franchisen innenfor norsk copyright-lov. Det er med andre ord ikke lovlig å nedlaste spillet, selvom det ikke har kommet ut her.
 

Lodin

Der Waaaah
#51
For det første, siden produktet ikke eksisterer her til lands vil heller ikke de som sitter på rettighetene bry seg og for det andre finnes det ingen lov her til lands som forbyr nedlasting av spill. ;)
 
#52
Opprinnelig skrevet av Lodin@01.03.2005, 23.26
For det første, siden produktet ikke eksisterer her til lands vil heller ikke de som sitter på rettighetene bry seg og for det andre finnes det ingen lov her til lands som forbyr nedlasting av spill.  ;)
183714​
Å? Trodde dette gjaldt kun musikk/film, trodde det var helt andre retningslinjer for software. Mulig at jeg tar feil, men jeg tror ikke at det er "lov" å hente ned spill/programvare. Jaja, med mindre man eier produktet fra før av. Noe som blir vanskelig med tanke på The Punisher som ikke blir solgt her da.

Kan bare ikke tro at det skulle være lovlig av den grunn.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#53
Det er spesifikt forbudt å laste ned spill/programvare fra nett, samt å kopiere fra andre. Det forbudet kom på åttitallet en gang.
Film/musikk derimot er det ikke noe forbud mot å laste ned - enn så lenge. :)
 
#54
En rask tur til Sverige, eller andre nærtligende land, fikser problemet :tommelopp:
 

Lodin

Der Waaaah
#55
KE Media som står for distroen i Sverige og så du må nok enda lenger ut for å skaffe det.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@02.03.2005, 10.48
Det er spesifikt forbudt å laste ned spill/programvare fra nett, samt å kopiere fra andre. Det forbudet kom på åttitallet en gang.
Film/musikk derimot er det ikke noe forbud mot å laste ned - enn så lenge. :)
183832​
Sjekka det og du har rett, bare filmer og musikk man kan laste ned.
Ja ja, andre argumentet mitt holder fortsatt.