Neptune's Pride II - Tritons of fun

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kartagelig.



Ingen kommentar, egentlig. Det varer ikke så lenge før vi kan hedre Draudens minne, og det spørs vel litt om ikke SirkusMartin også blir skrevet opp på minnetavla i crew-rommet på Normandy før uka er omme. Hva som skjer med resten... Les logg, folkens.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, i det minste er du ikke Drauden.



Sorry, gamle ørn. Ingenting personlig (okay, kanskje litt personlig).

Kart og sånt kommer etter middag.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Iron Helmet har endra kartgrafikken, nå må *google litt* Jay Kyburz trekke sei.



Så, ja, god natt til Drauden. Det iskalde universet blir din tumleplass fra nå av. Kanskje vil restene av deg klaske inn i en ubebodd, men frodig klode, og gi liv til en ny rase intelligente vesener? Vi får se.

Ellers er Fetthesten i en ledelse som aldeles ikke stiller ham laglig til for hogg. Vil det vare mon tro (nei). Martin og Aslak sitter desperate i sine respektive hovedkvarter og gråter sine rasende tårer mens flammene kommer nærmere og nærmere, hele konstruksjonen jevnlig rystes av dumpe drønn med ubestemmelig opphav, oksygenet sakte er i ferd med å lekke ut i intet og varsellampene blinker. Vi ønsker dem lykke til.

Ellers kan det nesten se ut som om det er en slags konflikt på gang rundt midten av kartet, sett sånt. Kan det være en desperat, heroisk kamp mellom tre mektige krefter som gir gjallende gjenklang av stridens kamprop, skrikende plasmamotorer, eksplosjoner med kraft til å splintre kloder og brennende laserild? Nei, for lyden bærer ikke i et vakuum, så det er helt stille. Tenk litt'a.

Uansett, det skal ikke mye til for å se at her har det utkrystallisert seg et bånnlag og et topplag: Drauden, Martin og Aslak ligger enten kalde (Drauden) eller sprellende med buken åpen slik at blod og vitale organer pumper ut (Martin og Aslak), mens Fetthesten, kak, Alyosha, Tomas og Demake grimme skuer ut over en galakse som nærmest time for time blir stadig mer blodstenkt. Hvilken vei kommer konflikten til å gå? Se, det vet vi ikke.

Heng med videre, det er nå det virkelig blir spennende.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er du trygda, bor hjemme og sitter foran PC-en 24/7? I så fall; gjør det. Om du derimot prøver å leve et normalt liv; hold deg milevis unna dette spillet!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Karlsen snakker som han har vett på. Neptune's Pride var sånn; i toeren har de tatt vekk muligheten til å gjøre romskipene raskere. Dette medfører at du ikke egentlig trenger å sitte og stresse hele tida, bare slenge innom innimellom. Bytt ut Facebook med Neptune's Pride, så har du kontroll. Det aller meste av ting kan dessuten settes opp slik at ting skjer i henhold til en liste du har laget, så du slipper å microe alt som skjer hele tida.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ahaha, det forandrer uansett ikke det faktum at når som helst kan noen sende en flåte mot deg, og om du da ikke gjør mottiltak med en gang, ligger man plutselig mange timer på etterskudd.

Og hadde man kunne setta "garrison"-verdier på stjerner man ikke allerede kontrollerer, hadde det redusert mengden microing på all mulige slags klokkeslett betraktelig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har fortsatt Premium til uti juli, så jeg er sikkert med på en privat runde til. Uten logg, da.

Og, Karlsen: Det der er sånt man har strattesji til.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Å kunne sette garrison-verdi på andres stjerner har da ikke noe med mangel på strategi å gjøre? Er enig i at det er noe av det som føles mest obligatorisk av micro og må gjøres i sanntid. Du har et vindu på én time hvis du vil kapre en stjerne og vil dele opp styrken før neste VeiPoeng.

Ellers merker jeg også at du ofte ender opp i en standoff-situasjon hvor det tar lenger tid for angriperen å nå en stjerne enn forsvareren, med mindre du får en par timers forsprang før han ser det. Det er vel litt værre å unngå sånn rent designmessig, men bidrar til at jeg rynker litt på nesen når vi snakker om at det ikke er så mye å hente på å logge seg på mer enn en par ganger om dagen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sååå... når det kommer et angrep, er det liksom helt ute av det blå? Dere tenker ikke "ja faen jeg sitter jo ikke pal foran datapesen hele dagen så hvis han der gjøken angriper i natt, må jeg være klar"? Dere tenker ikke over hvor folk kommer til å angripe? Okei!

Men ja, det der med å sette garnisoner på stjerner en selv ikke eier, det er igrunn streit nok. Eller, det burde gå an å løse det på en måte. Ikke at jeg har hatt problemer med det selv, men jeg ser poenget.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Uff, så trassig du er! Hvis du har en klase med 5 stjerner som er innen rekkevidde for fienden å angripe så koster det mye å forsvare alle samtidig. Det som lønner seg er å plassere flåten der den kan rekke alle stjernene før fienden, vente for å se hvilken stjerne han går for, så sender du akkurat nok forsvar dit og evt. kapre stjernen han nettop forlot. Det kan du bare gjøre hvis du sjekker hyppig nok.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joa. Og hvis du ikke har mulighet til det, må du bare forsvare alt samtidig. Så... vi er vel egentlig enige.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
bare for å kverulere litt mer i tråden, så må jeg si at tomas taler sannhet her. Ja, du kan selvfølgelig sitte på fi**a di og forsvare alt på en gang. Men det fører også til at du enten må spre troppene dine, eller evt. ha en haug med skip som rekker flere steder på en gang. Samtidig kan fienden ta dette til sin fordel og spre sine angripere som kjører to simultanangrep som gjør at du igjen må splitte dine tropper og deretter kan de sende inn en tredje. selvfølgelig, dette avhenger av at han har flere tropper enn deg uansett.
Så ja, man kan sitte der og vokte flere steder samtidig og sjekke en til to ganger daglig, men man har alltid en fordel hvis man sjekker oftere. Har man ikke muligheten, som du sier, så mister man den fordelen og må da kompensere for det ved å forsvare flere steder på en gang, noe som kan være tricky.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da er det blitt sagt (minst) tre ganger, så da er vi vel iallfall enige. ^^