Neptune's Pride - Oversiktstråden

Jante

privileged CIS shitlord
Dag 5 - Butthurt. Butthurt never changes.

• Buggz : 15 Apr 20:11: Shades: be afraid. Be very afraid.
• SHDR : 15 Apr 22:27: Buggz: Hva? Har du tenkt å blø på meg?
• Kalli : 15 Apr 23:03: Jeg lukter råttent spill her, techen til Justin har jo mangfoldet seg!
• Justin Case : 16 Apr 11:15: Det, er løgn. Og du bør stay the fuck away fra stjernene mine, jeg ragequitter forumet om jeg er ute før det har gått en uke.
• Kalli : 16 Apr 13:32: stjernene... dine? Det var kult å ha deg på forumet ihvertfall D:
• Justin Case : 16 Apr 19:15: Du aner ikke hvor personlig jeg tar det her, Kalli Karlson.​

Kalli har invadert den personlige sfæren til justin og justin tar dette meget personlig. SHDR og Buggz roper stygge ting til hverandre og gjør antakelig mer enn det også. Det diplomatiske maskineriet går på høygir, og hva utfallet blir vet ingen med sikkerhet. Alt som er sikkert er at det vil resultere i herlige mengder butthurt.

Midt i alt dette finner alle ut at Nilo og Kalli har inngått en allianse. Nilo har som kjent tidligere blitt anklaget for two-timing og generelle ulumskheter, og han kniver med både Yetipants og Agradula for tiden. Alliansen har derfor skapt litt oppstyr, men det er meget forståelig at han vil alliere seg med agradulas fiende i sør. Hvilke konsekvenser dette vil få for det intergalaktiske politiske spillet gjenstår å se. Naboene til Nilo vil nok ikke se lett på dette giftemålet.

Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 5:

Jante: 31
Kalli: 28
Nilo: 25
agradula: 23
SirkusMartin: 23
Yetipants: 19
Buggz: 17
SHDR: 17
justincase: 14

Mer deilig statistikk i form av grafer finnes her.

Jante

privileged CIS shitlord
Dag 6 - Is there no end to the butthurt?

• Yetipants : 17 Apr 09:59: Hvordan går det med kriginga da Buggz?
• Buggz : 17 Apr 10:50: Begynner å ligne noe nå. :)
• Jante : 17 Apr 11:31: Be til alle gudene dine, Nilo. Du vil trenge det.
• Nilo : 17 Apr 11:42: KALIMAAAAA! SHAKTI DEEEE!

• Kalli : 17 Apr 17:13: Justin, vil du ha krig?
• Nilo : 17 Apr 20:40: Jante, du skal få en sterk kebab av meg nå!
• Justin Case : 17 Apr 23:00: Krummi: Har 70 skip med retning meg, føler de diplomatiske kanalene ikke når igjennom til dictatorshipet ditt.
• Jante : 18 Apr 00:20: Nilo: I EAT YOUR KEBAB.. I EAT IT UP!​

Buggz og Yetipants har intensivert slåssinga i den vestlige del av galaksen. Den allmektige Jante har også erklært krig på den upålitelige kebabmakeren Nilo på grunn av en bad case av matforgifting etter det nylige statsbesøket han foretok i systemet Hadir. Ellers fortsetter kampene overalt på det galaktiske kartet. Kalli og Justin har fremdeles en isfront mellom hverandre, Buggz og SHDR og Yeti og Nilo har også kjempet om kontroll over systemer i deres nærliggende områder, noe som kan ha eskalert til åpen krig. Det er vanskelig å si for utenforstående, siden man kun vet hva andre forteller, hva man observerer fra kartets utvikling eller det scannerne plukker opp. Agradula ekspanderer til de siste nøytrale systemene i øst, men har havnet midt i mellom Nilo og Kalli. Hestehandler og vill flørting foregår bak kulissene, og hvordan dette vil utspille seg vil bare de neste ukene vise.

Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 6:

Jante: 33
Kalli: 29
Pakkis: 28
SirkusMartin: 26
Agradula: 26
Buggz: 20
Yetipants: 19
SHDR: 18
justincase: 17

Jante

privileged CIS shitlord
Dag 7 - Stille før stormen.

• Buggz : 18 Apr 16:11: I shall go KICKING AND SCREAMING!
• SHDR : 18 Apr 18:38: Du kan også bli min lydige skjødehund, så skal vi se om ikke du får værra med på litt mafian seinere, vetti. :smug:
• Buggz : 18 Apr 19:31: Er dette noe plot?
• Pakkis : 18 Apr 20:08: JIHAD MODE ACTIVATED!

Ting beveger seg stille og rolig mot det komplette kaos. I dag har det ikke skjedd så mye, Jante har tatt et kebabsystem fra Nilo, og Nilo har flåter på tur mot Jantes områder. Martin beveger seg stadig østover, mens SHDR og Yetipants squeezer Buggz. Kappløpet for de siste nøytrale systemene er i full sving.

Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 7:

Jante: 34
Nilo: 32
Kalli: 31
SirkusMartin: 29
Agradula: 26
Yeti: 23
justincase: 19
Buggz: 18
SHDR: 18

Har ikke lest om spillet i det heletatt egentlig, men hvordan blir det med de som har færre stjernesystem? Jante har jo nesten dobbelt så mye som SHDR og Buggz, er det pros and cons ved å ha mange vs få? Evt, får man mer å rutte med dersom man har flere stjerner eller har man egentlig bare mer å tape? Om man får mer ressurser av flere stjerner virker det nesten som om de tre nederste er eid allerede?

Jante

privileged CIS shitlord
Greia er at stjerner har en Natural Resources-verdi. Den påvirker hvor mye det koster å bygge Economy (som gir spenn), Industry (som gir skip), og Science (som oppgraderer flåtene). Det er også billigere å fordele disse utover en rekke stjerner, siden det koster mer og mer jo flere du bygger på den enkelte stjerna. Det koster derfor mindre å bygge 5 Industry på 5 forskjellige stjerner enn 5 på kun en stjerne, f.eks. Jo flere stjerner man har, jo flere stjerner med høy Natural Resources har du sannsynligvis.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Ulempen igjen med å ha lav industri på en enkelt stjerne er jo at du da må ha skip som flyr rundt og plukker opp disse, og det kan ta veldig lang tid.

Det verste med det spillet her er at jeg har blitt mindre aktiv her for jeg blir så paranoid. Kanskje like greit siden jeg uansett bare skriver en av disse 4 linjene:

1. UT! UUUUUUT!

2. :D

3. Fy faen. Du er så teit.

4. VIL HA! *sikle* men har ikke råd.

Bonuslinje. Lonusbinje

Jante

privileged CIS shitlord
Dag 8 - FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

• Yetipants : 19 Apr 05:11: Buggz: Stikk av ditt svin, du er for stygg for meg og mora di er med på det verste.
• SHDR : 19 Apr 12:48: Hva var det jeg skulle være redd for igjen, Buggz? Jeg har liksom ikke merka noe enda, og jeg er engstelig!
• Nilo : 19 Apr 13:13: Jante: You kill me?........I kill me!
• Jante : 19 Apr 14:22: Må jo regne med litt prematur selvmordsbombing når du erklærer jihad.
• Buggz : 19 Apr 15:01: SHDR: Vegårshei, ofc. All puling her kommer i retur.
• Jante : 19 Apr 15:06: SGs femte best trente, etc?
• SHDR : 19 Apr 15:48: Innen da kommer du til å være SGs best BRENTE. HAAHAHAHAHAHA BUUUUUUURN JO FY FAEN.
• Agradula : 19 Apr 17:36: Get ready to get served a three course meal. IN PAIN
• Agradula : 19 Apr 18:17: :agradula:
• Nilo : 19 Apr 18:46: Feel tha pain! Jante! FEEL IT IN UR ASS!
• Jante : 19 Apr 18:49: FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
• Yetipants : 19 Apr 18:53: Til dere som har sendt tech til Buggz: Håper det var verdt det å SLENGE SPENNA SINE I DASS da.
• Nilo : 19 Apr 18:58: Det er han hora Martin!
• Kalli : 19 Apr 20:18: Martin har slengt mye tech rundt seg
Yeti fortsetter angrepet på Buggz, og får god hjelp fra SHDR i sør. Hvor lenge kan SGs femte best trente stå imot presset? Krigen mellom Nilo og Jante raeger videre, og stjerner og flåter faller på begge sider. Martin har nå nådd Kalli og justins grenseområder. Stjerner bytter hender, og snart er det ikke flere nøytrale stjerner igjen. Det vil sikkert resultere i enda mer gloriøs krig!

Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 8:

Nilo: 35
Jante: 34
Martin: 32
Kalli: 32
Agra: 26
Yeti: 26
SHDR: 23
Justin: 20
Buggz: 15

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Stjerner bytter hender, og snart er det ikke flere nøytrale stjerner igjen. Det vil sikkert resultere i enda mer gloriøs krig!
Nei, jeg tror egentlig at da vil alle være lei av slåssing, sånn at vi kan si oss ferdige med all kriginga. Det er nok nå, folkens. Dere kan bare slutte. Det holder.

Jante

privileged CIS shitlord
Dag 9 - Den store kebabkrigen fortsetter..

• Buggz : 19 Apr 21:47: Fetthesten: suicide bomber du stjernene mine? Med Paraglider?
• Fetthesten : 19 Apr 21:52: Hermer etter deg vet du.
• Fistus : 19 Apr 22:09: Sjekk Kalli tror han er kong manipulativ :D
• Fistus : 19 Apr 22:09: Hei gutta, her er en vag og anklagende kommentar.
• Buggz : 19 Apr 22:15: LEEEEEEEROY!
• Agradula : 19 Apr 22:16: HVA FAEN ER GALT MED KLOKKA PÅ DETTE JÆVLA MØKKADRITET!?!? 2215?? WTF
• Agradula : 19 Apr 22:16: 2216.. FFFFF
• Agradula : 19 Apr 22:16: Np fail :D
• Buggz : 19 Apr 22:39: moar liek "refresh Data"-knapp fail
• Pakkis : 20 Apr 07:51: Allah ho akbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!
• Justin Case : 20 Apr 12:16: Holla back.
• Fetthesten : 20 Apr 12:32: A FEW TIMES I'VE BEEN 'ROUND THAT TRACK SO IT'S NOT JUST GONNA HAPPEN LIKE THAT
• Pakkis : 20 Apr 18:25: Cause I ain't no Allah ho akbar, I ain't no Allah ho akbar!
• Jante den bastante : 20 Apr 19:03: Nei, du er nok heller Admiral Akbar.
• SHDR : 20 Apr 20:10: It's a trap.
• Buggz : 20 Apr 20:52: Jeg pisser i buksa mi av de 3 skipa dine, SHDR.

Butthurten fortsetter i denne episoden av SS Alt Går Til Faen. Nilo har tatt tre systemer og kasta en hel rekke skip mot de tapre maurene til Jante med store sivile tap, og mange uskyldige kebabselgere har blitt spredd i alle himmelretninger etter at de har blitt sprengt av Jantes flåter. Buggz har overraskende slått tilbake noe av angrepet fra Yeti og SHDR. Martin beveger seg stadig nærmere Kalli og justin, mens Agradula er en ensom dick i nordøst (SVAR PÅ MAIL DIN JÆVLA KUK!) *kremt* Vil Nilo drepe alle de små Jantebabyene og voldta likene deres? Vil Buggz overleve noen dager til? Vil dramalamaen vise sitt vakre åsyn? Vil vi noensinne finne ut hva som er bak den røde døra? Følg med i neste episode!

Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 9:

Nilo: 38
Martin: 38
Agra: 29
Yeti: 27
Kalli: 26
SHDR: 24
Buggz: 21
Justin: 21

Jante

privileged CIS shitlord
Dag 10 - Kalli, we hardly knew ya!

• Yetipants : 21 Apr 05:48: I just logged in to see what condition my condition was in.
• Agradula : 21 Apr 07:51: Im niggin so hard right now.
• Yetipants : 21 Apr 08:09: HANGGLIDER MUCH ELLER BUGGZ
• Buggz : 21 Apr 15:17: Ok, 4-1 på hangglidertavla.
• Justin Case : 21 Apr 16:17: Hvorfor er ikke Buggz død?
• SHDR : 21 Apr 17:46: Jeg har vært litt treig og har dårlig scan range. Hvordan det?
• Justin Case : 21 Apr 18:12: Synes å huske han hadde færre stjerner for litt siden. Gira på han skal komme sist så jeg slipper.
• Agradula : 21 Apr 18:30: BRENN BRENN BRENN!

Det ser stygt ut for Kalli, som har Martin, justin og agra mot seg. Den tidligere stormakten har mistet hele 11 systemer siden i går. Buggz klør seg derimot fast i vest, og nekter å dø i kampen mot SHDR og Yeti. Nilo leder i krigen med Jante, men stjerner bytter stadig hender og gloriøse skip dør gloriøst i gloriøse slag hver dag.

Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 10:

Nilo: 42
Martin: 41
Agra: 34
Yeti: 32
Jante: 29
Justin: 27
SHDR: 24
Buggz: 17
Kalli: 15

Jante

privileged CIS shitlord
Dag 11 - RIPRIPRIP KALLI?

• Nilo : 22 Apr 06:31: Går det bra med deg Jante?
• Jante : 22 Apr 07:44: Jeg koser meg med kebaben din!
• Agradula : 22 Apr 07:48: AAaaah. kallimari til middag. om nom nom
• Justin Case : 22 Apr 08:42: Kalli, jeg sa vi skulle være venner men neeeeeeida, du måtte gå å angripe meg. Da måtta jeg ta stjernene dine =(
• Agradula : 22 Apr 08:47: That's the waaay looooove goes. That's the way love goOoes
• Agradula : 22 Apr 16:23: Aaaah. Mett.
• Nilo: 22 Apr 16:33: Nooooo, "my friend" Kalli, is dead! You bastards!
• Agradula : 22 Apr 17:09: EATEN ALIVE!

Dagens største nyhet var at SHDR og Yeti formaliserte sin Buggzknusende allianse. Vil dette hjelpe dem i å endelig ta seg av den hardbarka drammenseren? Kebabkrigen raeger videre, og stjerner bytter enda hender. Kalli har gått fra 32 stjerner til 2 på et par dager, og vil nok være utslettet i løpet av morgendagen. Det var kanskje ikke så lurt å tirre på seg lille justin med alt jødegullet? Det store spørsmålet nå er hva de tre seiersherrene nå bestemmer seg for å gjøre. Vil det komme en periode med fred og fordragelighet, eller vil de se seg om etter neste target guy?

Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 11:

Nilo: 46
Martin: 43
Agra: 38
Justin: 35
Yeti: 29
Jante: 29
SHDR: 27
Buggz: 16
Kalli: 2

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jepp. Man kan ikke be alle om å ta de andre, for eventually er det noen av de som snakker.

Jante

privileged CIS shitlord
Dag 12 - EAST SIDE? WEST SIDE? NIGGAS BE DISSIN'

• Buggz : 22 Apr 20:57: Jeg blir ikke den første, gitt. Hvorfor blir jeg ikke den første a, Tryggverlend?
• SHDR : 22 Apr 21:07: Buggz: Guds veier er uransakelige.
• Buggz : 22 Apr 21:58: Mens dine veier er bare ræva. HURR!
• Nilo : 22 Apr 22:02: Fett, you just got MICRO'D..........EEEEEEEEEEID!
• Yeti : 23 Apr 05:32: Bra du har et par hundre skip å kaste bort da Nilo.
• Buggz : 23 Apr 16:28: Tryggverlend: alt dere greier er å være over dobbelt så store hver for dere og likevel ikke greie å knekke meg meg en tre ganger så stor flåte. Hvordan føles det?
• Buggz : 23 Apr 16:29: Jeg har de mest lojale troppene og de beste vennene, og selv om jeg dør vil jeg bli HISTORISK!
• Buggz : 23 Apr 17:28: SHDR: hvordan føles det å ha 12 (!) i science, og likevel henge etter på omtrent alle områder?
• Martin : 23 Apr 19:53: Hei Erlend!
• SHDR : 23 Apr 20:11: Så, hvem er det jeg må gi masse penger til for å brekke opp den uhellige alliansen som ser ut til å ha reist seg på alle kanter?
• SHDR : 23 Apr 20:11: Tenk på barna!
• Nilo : 23 Apr 20:16: Hei Tryggve! =D
• Martin : 23 Apr 20:25: Du kunne vurdere å å stappe ræva mi full av penger og akseptere noen casualties. Men de hadd itj vært nå arti!
• Jante : 23 Apr 20:32: No time for love, Doctor Grefsrud!

SHDR og Yeti fortsetter kampanjen for å utslette utskyldige Buggzer, mens trippelalliansen i vest bruker god tid på å ta ut det siste systemet til Kalli. Jeg har det fra solide kilder at det siste systemet hans faller innen timen er omme, så Kalli ble førstemann ut i Spillegals kamp for galaktisk herredømme. Vestmaktene SHDR og Yeti ser ut til å ha en vanskelig kamp foran seg, mens Nilo og Jante ser ut til å havne i kryssilden mellom de to POWER-blokkene samtidig som de fremdeles kjemper sin egen krig.

Antall erobrede stjernesystem ved starten på dag 12:

Nilo: 48
Martin: 43
Agra: 39
Justin: 35
SHDR: 31
Yeti: 27
Buggz: 10
Kalli: 1