Nestegenerasjonsslaget (PS3, X360 eller Wii)

Velg maskin

  • PSP

    Stemmer: 0 0,0%
  • NDS Lite

    Stemmer: 0 0,0%
  • annet

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Det [Super Smash Bros Brawl på Wii] er jo ikke next-gen grafikk, så vi kan vel vente bedre. Så var det Nintendo som sa at de ikke så på Wii som en next-gen konsoll...
 
#2
Ærlig talt, videoene som vi har sett er in-game, og bildene. Klart vi kan vente litt bedre, men selvom nintendo ikke ser på wii som next-gen, mener jeg at grafikken fint kan måle seg med de fleste som har blitt visst frem på e3.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Det er fortsatt noen som tror Xbox har den beste grafikken av de tre inneværende konsollene fordi den er kraftigst, vet dere. :p
 
#8
Det stemmer at det ikke er HD på Wii, noe som gjør at maskinen ikke trenger å være så kraftig for å rendre finfin grafikk. Oppløsningen er ikke like høy som på X360 og PS3, men grafikken er fortsatt mer enn god nok. Høy oppløsning er ikke alt når det kommer til grafikk, men det hjelper jo på ...

Og siden jeg ikke har tenkt å investere i HDTV før det er standard i Norge (evt. blir like billig som dagens standard-TV-er), er jeg ganske glad for at Wii ikke kjører det - maskinen ville blitt dyrere.
 
#9
Ingenting er heeeelt sikkert, husker ikke hvor, men det var noen som fikk bilde bak ledningene på wiien de spillte på, og her var det masse ledninger, noe som tyder på at grafikken som vi har sett ser kanskje ikke sånn ut når den kommer ut.

Og forresten, grafikken i SSBM hadde grafikk som tok pusten fra meg sa jeg fikk den, og det må nevnes at jeg spiller fortsatt mest på det spillet, selvom det var det første jeg fikk til GC. Så... for meg er grafikken udødelig, muligens pågrunn av de kule 2-d smash effektene, mens figurene in-game ser fantastisk ut. Jeg mener, tenk at figurene er så små når du spiller, men når du zoomer inn, ser det fortsatt fantastiske ut! Det må også nevnes at musikken er heeeeerlich. Når du hører musikken, vet du at det er fra en SSB spill, musikken i spillet er for meg også udødelig.

Captain Nintendo: Videoene vi har sett fra MGS4 og AC er ikke in-game. Se på PS's ikke-ingame videoer, grafikken er nesten uskillebar!

Edit: Er sant at X360 og PS3 har bedre hard-ware og grafikk osv, det får jeg bare innse, men jeg mener at Wii's helt nye spilletmåte er enda mer revolusjonelt enn grafikken.
 
#11
HDTV er genialt, alt ser mye mer smooth ut, og man får seg en god tv til runt 10K, som ikke er så galt.

Det å legge inn støtte for HD koster ikke så mye, bare se på den lave lanseringsprisen til 360.

At maskinen ikke har HD viser jo bare at Wii ikke er next-gen og at "nintendo segler sin egen sjø" som de så fint sa det selv. Det er greit nok for meg det, men de segler i en sjø av franchises, når skal de finne på noe nytt?

Wii line-upen var jo som forventa, Metroid, Zelda, Smash, Mario etc. Manglet bare et Pokemon spill og Mario Party/Soccer/Tennis/Baseball/Dance Stage/Kart etc.

Men med tanke på at 3rd party support har minsket drastisk siden SNES dagene, er Nintendo nødt til å lage flere spill selv, og selvom disse ikke er direkte dårlige, så har de ikke den Nintendo gløden de hadde før.

Hadde det ikke vært for DS ville jeg ikke hatt noe forhold til Nintendo lenger desverre...
 
#12
SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 21.15) 9108
Samtidig er det sikkert mange som dropper PS3 fordi den er for dyr.Mange av kompisene mine som gledet seg til PS3, til de fikk høre prisen, skal switche til Wii.
[/b]
Dyr og dyr, i forhold til hva da? PS1 betalte jeg bortimot 5000 for når den kom, og PS2 rundt det samme. Hvis PS3 ligger på rundt 6000 anser jeg ikke det for dyrt med tanke på hva jeg får for pengene. Skjermkortet og Blueray spilleren alene koster rundt det samme ikke sant.

For meg så er det ingen mulighet å switche konsoller, jeg vil ha Gran Turismo, Grand Theft Auto og alle de andre Sony exclusivene.

Jeg kommer til å kjøpe Wii også selvsagt, da jeg ikke har gått glipp av en konsoll på launch date siden jeg kjøpte PS1, og skal fortsette med det. Men PS3 kommer til å bli best, det er den konsollen som får bredest støtte og de dermed de beste spillene.
 
#13
Herregud... det eneste Xbox og PS har tilføyet som er nytt i next-gen, er grafikken. Sier du at Wii ikke har tilføyet noe nytt? Har du fått meg deg at Xbox360 kan tape masse penger fordi de har så sterk hardware til liten pris, men samtidig for jeg ikke noe mer ut av det, som gjelder PS3 og? Jeg får mere ut av en ny, frisk og genial idee, til mindre pris. Ærlig talt, Resident Evil 4 kan måle seg med omtrent alle Xbox 360 grafikken som er kommet ut foreløpig! Hvis nintendo skal gjøre som Microsoft og Sony, altså kun oppgradere grafikken hver gang, blir det ikke lenger nintendo for meg.
 
#14
SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 21.27) 9112
Herregud... det eneste Xbox og PS har tilføyet som er nytt i next-gen, er grafikken. Sier du at Wii ikke har tilføyet noe nytt? Har du fått meg deg at Xbox360 kan tape masse penger fordi de har så sterk hardware til liten pris, men samtidig for jeg ikke noe mer ut av det, som gjelder PS3 og? Jeg får mere ut av en ny, frisk og genial idee, til mindre pris. Ærlig talt, Resident Evil 4 kan måle seg med omtrent alle Xbox 360 grafikken som er kommet ut foreløpig! Hvis nintendo skal gjøre som Microsoft og Sony, altså kun oppgradere grafikken hver gang, blir det ikke lenger nintendo for meg.
[/b]
Hehe... Mulig det, men jeg er ikke overbevist om at next-gen innebærer å stå å vifte med noen plastbiter i stua heller. Jeg foretrekker å spille på "gamlemåten" med en normal håndkontroll.

Grafikk betyr faktisk veldig mye for spillopplevelsen, og hva er det som tilsier at ikke gameplayen også skal bli bra på PS3 titlene? Oblivion på 360 var noe av det råeste jeg har opplevd innen gaming på lenge, og er absolutt noe jeg vil kalle for next-gen, og jeg slapp å vifte rundt med kontrollen min for å spille det.

Resident Evil 4 kan ikke måle seg med Oblivion grafisk, eller med noen andre skikkelige 360 titler heller. (Altså ikke Gun og King Kong som er rene ports og ikke utviklet spesifikt for 360)
 
#15
I andre ord: "PS3 kommer til å bli best fordi den har best grafikk" <_<
Og dessuten, jeg sa at kanskje PS3 kommer til å selge minst fordi den er for dyr for dem, muligens du ikke synes det, kanskje du er en hardbarka spille-jævel. Vet du hva, egentlig bryr jeg meg ikke, jeg sa bare at mange kanskje vil droppe PS3 avgrunn for høy pris for dem.
 
#16
SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 21.17) 9109
Det å legge inn støtte for HD koster ikke så mye, bare se på den lave lanseringsprisen til 360.
[/b]
Såvidt jeg vet krever HD bedre grafikkort og mer RAM, noe som gjør produksjonskostnadene høyere. Og med tanke på at Nintendo alltid prøver å tjene penger på maskinene sine (ikke bare spillene slik som Sony og Microsoft) ville nok prisen steget en del.

Microsoft og Sony har andre inntekskilder enn spill, Nintendo har ikke det og har derfor ikke råd til å tape penger på maskinvaresalget. Sist jeg hørte gikk spilldivisjonene til både Sony og Microsoft med tap ...

Redigert:
SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 21.27) 9112
Ærlig talt, Resident Evil 4 kan måle seg med omtrent alle Xbox 360 grafikken som er kommet ut foreløpig!
[/b]
Der er jeg sterkt uenig. For det første er teksturene grøtete i forhold og frameraten er på kun 30FPS på RE4. De kjipe portene fra forrige generasjon, som florrerte på X360 ved lansering, er ikke akkurat en rettferdig sammenligning.
 
#18
SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 19.32) 9114
Grafikk betyr faktisk veldig mye for spillopplevelsen, og hva er det som tilsier at ikke gameplayen også skal bli bra på PS3 titlene? Oblivion på 360 var noe av det råeste jeg har opplevd innen gaming på lenge, og er absolutt noe jeg vil kalle for next-gen, og jeg slapp å vifte rundt med kontrollen min for å spille det.
[/b]
Jeg tror du misforstår litt. Når du bruker Wii-moten, trenger du ikke å vifte rundt med den. Du beveger ikke hånden din mer enn du gjør når du f.eks. bruker en mus på pc.
 
#19
Captain Nintendo: Om du ikke er overbevisst om at den nye kontroll typen er next-gen, greit, det er det du synes, kan ikke motsi det.

Jeg har fattet at grafikken har mye for spillopplevelsen å si, men det jeg sier er at forskjellen er ikke så stor at man velger grafikken over kontrollen.Og jeg har spillt en del spill på Xbox 360, og jeg synes at grafikken ligner, kanskje RE4 er en smule dårligere, men la oss ikke glemme, det er faktisk en generasjon forskjell.
 
#20
SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 21.33) 9115
I andre ord: "PS3 kommer til å bli best fordi den har best grafikk" <_<
Og dessuten, jeg sa at kanskje PS3 kommer til å selge minst fordi den er for dyr for dem, muligens du ikke synes det, kanskje du er en hardbarka spille-jævel. Vet du hva, egentlig bryr jeg meg ikke, jeg sa bare at mange kanskje vil droppe PS3 avgrunn for høy pris for dem.
[/b]
Tja, kommer vel litt an på hva man tjener da, for studenter og arbeidsledige blir det for dyrt, men for andre ikke.

Jeg sa ikke at PS3 kom til å bli best pga. grafikken, men pga. den får bredest støtte, og ergo bedre spill. Men selvfølgelig dårlige spill kommer også, sånn er det alltid, men Nintendo har ikke den støtten de hadde før, det er bare å innse. Hadde de hatt bredere støtte ville vi ikke ha sett Luigi's Mansion, Super Mario Sunshine, Super Princess Peach etc.

De hadde da kunne konsentrert seg om få titler som ble über bra, og sluppet å slippe mange spill slik som de holder på nå. Kanskje hadde de til og med turt å lage en ny franchise som ville wowet us all?

SITAT(Mongis @ 10.06.2006, 21.36) 9118
For å pirke litt, Grand Theft Auto er ikke Sony/PS3 eksklusivt lengre. ^_^
[/b]
Nja, det er sant. Men det er bedre å spille på PS2 enn på Xbox f.eks. pga. layouten på PS2 kontrollen. Men på 360 kan bli annerledes, men en betraktelig bedre kontroll enn Xbox. :D