Nestegenerasjonsslaget (PS3, X360 eller Wii)

Velg maskin

• PSP

Stemmer: 0 0,0%
  • NDS Lite

• annet

• Totalt antall stemmer
    0

Halky

Veteran bruker ;)
Stemte enkelt og greit PS3 og PSP her, siden det er nok de to jeg i fremtiden kommer til og skaffe meg ;) Har ikke cash til alt sammen,så da velger jeg heller det jeg kommer til og ha mest nytte av, med tanke på spill osv..

SITAT(Nicholas @ 11.06.2006, 13.01) 9296
[...] mens NDS har Zoo Keeper, Meteos, Mario Kart, New Super Mario Bros, Mario 64, Band Brothers, Feel the Magic, Metroid Prime: Hunters og Phoenix Wright som jeg kan komme på sånn helt uten videre - sistnevnte har også en lineup som ikke består nesten utelukkete av nedgraderte ports.
[/b]
Du glemte Castlevania og Kirby, di slire!

Uansett, jeg skal først og fremst ha Wii. Hovedsaklig på grunn av kontrolleren, som er veldig spennende, men også fordi det ser ut til å bli en maskin jeg faktisk har råd til. Det at favorittspillserien min (Zelda) kommer til lanseringen hjelper selvsagt også på. X360 kommer jeg ikke til å kjøpe før det er spill som rettferdiggjør det, noe det ikke har vært til nå. Såvidt jeg vet, kommer en del av de spillene jeg ser frem til på PS3 også på X360, og da faller valget automatisk på den billigste, siden jeg er en fattig jævel. Men når prisen har blitt grei skal jeg nok ha PS3 også. Kort forklart: Jeg satser på å få alle i hus, men Wii og X360 prioriteres fremfor PS3 på grunn av prisen.

Når det kommer til håndholdt vinner DS glatt. Jeg har til nå kun spilt ett tøft spill til PSP, og det er et spill jeg ikke kommer til å spille igjen nå som jeg har rundet det. Til DS derimot har jeg allerede noen favorittspill. Foruten om de Nicholas nevnte, og glemte, kan jeg nevne Super Princess Peach, Advance Wars og Mario & Luigi: Partners in Time. Ikke bare er det en hel haug med kongespill ute nå, men det er masse å se frem til. Spill som Castlevania: Portrait of Ruin, Final Fantasy III, Zelda: Phantom Hourglass og et nytt Kirby-spill er på vei.

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe DS Lite med en gang, siden jeg fortsatt har en finfin, vanlig DS. Men DS Lite prioriteres fortsatt fremfor en PSP og det sier vel litt.

Selv går jeg for en Xbox 360. Om jeg må nevne noen grunner så lar jeg spill som Halo 3, Gears of War, Mass Effect, Dead Rising og Grand Theft Auto IV tale for seg selv. Er overhodet ingen PC gamer, så da er Xbox et naturlig valg for meg siden mange av toppspillene der kommer til den platformen.

Håndholdt spiller jeg ikke, så der stemte jeg "annet" siden jeg ikke fant alternativet "ingen".

Wii, selvfølgelig. Gleder meg enormt til Wii Sports, Metroid Prime 3: Corruption, Super Mario Galaxy, og jeg synes også Excite Truck virker veldig moro. Det er en konsoll som har så mye nytt og annerledes å by på, og det gjør den ekstra spennende. I tillegg har man jo et komplett bibliotek av klassikere å velge mellom for en liten slump penger.

XBox 360 har jeg allerede, men det eneste jeg gleder meg til der er det nye GTA-spillet, Resident Evil 5 og Pro Evolution Soccer 6. Er vel bare sistnevnte som lanseres i år? På PlayStation 3 er det for øyeblikket kun Metal Gear Solid 4 som frister. Riktignok kommer alle de nevnte på XBox 360 til PlayStation 3 også, men jeg tror nok jeg vil foretrekke kontrollen til XBox 360, og det er ingen grunn til å skulle kjøpe PlayStation 3 på lansering for 6000 kroner.

Hva angår håndholdt spilling, så har jeg både DS og PSP, men ser nok en større fremtid i Nintendo DS, ja, og vil nok etter hvert skaffe meg en DS Lite.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Tja, etter å ha kjedet meg gjennom Metal Gear Solid 3 har Sony mistet sin eneste fordel, så PS3 blir det lett å stå over for min del. Jeg har rukket å bli ganske lei av Playstation 2 også, den er rett og slett lite fristende å spille på selv om den har et større utvalg av spill enn Xbox. Det siste halvannet året har jeg konsekvent valgt Xbox-versjonen av et spill hvis jeg kunne velge.

Men jeg er ikke noen Xbox Live-mann, og spillene som har kommet ut hittil på Xbox 360 har ikke vært noe fristende i singleplayer. Der i gården tror jeg det skal skje mye før det blir fristende; 360-en må kraftig ned i pris og få en solid bunke fristende titler før jeg i det hele tatt skal bry meg om at den finnes. Den var litt fristende helt i begynnelsen, men det var nok mest hypen som snakket. Siden utgivelse har den bare fremstått som kjedeligere og kjedeligere.

Derfor blir det Wii, forutsatt at Nintendo klarer å bruke potensialet den har til å lage spill jeg har lyst til å spille. Jeg kommer nok til å vente med den også til jeg ser hvordan spillene arter seg og hva slags kritikk de får.

Nintendo slår meg som vinneren av denne generasjonen, med Microsoft på en god andreplass.

Wii blir den første konsollen jeg kjøper, og ikke lenge etter blir det Xbox 360 som skal erverves.
Av de håndholdte er det bare ett navn på listen min, og det er DS Lite.
PsP frister ikke overhodet.

SITAT(Amon @ 11.06.2006, 10.14) 9287
Lurer forresten om noen snille moderatorer kan ta alt fra side 8 i Nintendo-nyhetssiden og side 5 fra SSBB og hit? De sidene er jo ikke om noe annet enn Ninty vs Sony uansett, så vil jo ikke være så vanskelig flytte de (tror jeg). Vil gjøre det mer ryddigere å lese fra de emnene. Dessuten så fjerner de oppmerksomheten fra det emnene egentlig skal handle om. Ja, altså bare på sånn apropros og det der. ;)
[/b]
Det er helt greit for meg, men om jeg gjør det, vil de eldre postene fra de andre emnene bli sortert etter når de ble postet. Altså vil det eldste innlegget fremstå som det første i denne tråden osv. Det blir kanskje litt rotete og uoversiktelig. Vil du fremdeles at jeg skal flytte dem?

Trench_Rat

Sommerbildene våre
hendene ned, MGS4 er det eneste next-gen spillet jeg garantert skal ha :svette:

Lodin

Der Waaaah
Går for Wii ja. Virker som det er Ninty som varter opp med mest morro denne genrasjonen og hvis pen grafikk er alt jeg går for har jeg snart en nyoppussa PC.
Plukker vel opp de to andre når økonomien bedrer seg, de er billigere og faktisk har noen spill jeg har lyst på.

SITAT(Amon @ 12.06.2006, 14.58) 9609
Ja, la oss gjøre det. Ser ingen grunn til å la være. Litt startproblem og sånt gjør vel ingenting. Dessuten blir det lettere å se hva de forskjellige folkene har sagt om dette før. :)
[/b]
Nå har jeg tatt innleggene fra Brawl-tråden. Jeg kan gjerne ta de fra Nintendo-tråden og, men da disse trådene var aktive samtidig, vil innleggene komme helt usortert, og veldig vanskelig å få overblikk over. Om du fremdeles vil ha med dem og, kan jeg fint hente dem for deg. :rulleøyne:

PS3 selvfølgelig, Xbox360 er i hus allerede, men PS3 er jo utvilsomt drømmemaskinen! Med spill som Virtua Fighter 5, Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Grand Theft Auto IV, Army of One, Assassins Creed, Heavy Rain, Untold Legends, Tekken 6, Unreal Championship 2007, Gran Turismo HD og alle de andre spillene som kommer til den.

Maskinen er den kraftigste på papiret, og jeg er veldig spent på hva den kan få til!

Når det kommer til håndholdt er det vel ingen tvil, Nintendo DS Lite er da bomb diggety! Med spill som Final Fantasy III, Dragon Quest, Touch Detective og så mange mange fler!

SITAT(Amon @ 13.06.2006, 08.18) 9706
MS+Ninty = ?
Huff, for en pervers tanke. MS og Ninty sammen mot Sony, den fallende kjempen. Minner meg litt om Shadow of Colossus, hvor hesten er MS og helten er Ninty og en av kjempene er Sony. :ninja: Skadefryd er en vond sak, så jeg prøver å styre den. :$
[/b]
Spillindustrien er ikke tjent med å miste hverken Sony, MS eller Nintendo. Jo flere aktører jo bedre konkurranse og jo bedre produkter får vi forbrukere. Sony er ikke noe "verre" enn MS eller Nintendo når det kommer til forretninger. Ingen av disse leker butikk, de vil alle tjene penger. That's the corporate truth for ya.

En evt. sammenslåing av MS og Nintendo vil ikke føre til noe godt, MS og Nintendo er ikke akkurat på samme bølgelengde når det kommer til spill kan man si.

La oss glede oss over at de kommende årene vil bli noen av de beste innen gaming uavhengig av hvilken konsoll du velger!

Edit: Hehe... Moro at du velger et Sony spill til å identifisere Nintendo og Microsoft med btw :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Captain Nintendo @ 13.06.2006, 23.05) 9808
La oss glede oss over at de kommende årene vil bli noen av de beste innen gaming uavhengig av hvilken konsoll du velger![/b]
Sitert for sannhet. Utviklingen går formodentlig fremover i denne generasjonen også. :)

Etter å ha hørt litt av hva mange av vennene mine mener om Wii, tror jeg Nintendo kan stille veldig sterkt i denne konsollkrigen. De brydde seg ikke om grafikken, for det så mye morsommere ut å bruke Wii-kontrollen fremfor å sitte helt stille og se på HD-grafikk. Og ja, dette er folk som tidligere har sagt at grafikk er det viktigste i et spill. Kontrollen vil nok være et trumfkort for Nintendo, samtidig som prisen er mye mildere enn hva en PS3 vil koste.

Men Xbox 360 har lagt et godt grunnlag også, ved å ha et godt onlinesystem og mange gode spill etterhvert. Jeg ser nesten ingen grunn til å investere i en PS3 når mange av spillene som ser interessante ut kommer til Xbox 360 også, da spesielt GTA 4. Virker dessuten som folk flest mener at Xbox 360 er ganske kult, i likhet med hva PS2 er.

Dog, vi kommer allikevel ikke forbi at Sony har veldig mye fanboys, og disse vil nok bidra til at PS3 blir en suksess uansett hvor dårlig den egentlig er. Det er mange det ikke nytter å fortelle at PS3 slett ikke er overlegen i forhold til de andre konsollene, for de bryr seg visst bare om at det er klistret et Playstation-merke på konsollen.

Blir uansett moro å se hvem som vinner denne generasjonen, for jeg tror det blir veldig jevnt på salgstallene nå.

Stemte forøvrig på Wii og DS.