Nestegenerasjonsslaget (PS3, X360 eller Wii)

Velg maskin

• PSP

Stemmer: 0 0,0%
  • NDS Lite

• annet

• Totalt antall stemmer
    0
SITAT(Agahnim @ 10.06.2006, 21.35) 9117
Såvidt jeg vet krever HD bedre grafikkort og mer RAM, noe som gjør produksjonskostnadene høyere. Og med tanke på at Nintendo alltid prøver å tjene penger på maskinene sine (ikke bare spillene slik som Sony og Microsoft) ville nok prisen steget en del.

Microsoft og Sony har andre inntekskilder enn spill, Nintendo har ikke det og har derfor ikke råd til å tape penger på maskinvaresalget. Sist jeg hørte gikk spilldivisjonene til både Sony og Microsoft med tap ...
[/b]
Er noe som heter: you gotta spend money, to make money...

Hva er det som er mest revolusjonerende? Spille på safe kort, eller våge å ta sjangser? Jeg bare spør :)

Edit: Har du en link som viser at Sony/MS går med tap? (Offisiell altså)

SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 21.41) 9122
Hva er det som er mest revolusjonerende? Spille på safe kort, eller våge å ta sjangser? Jeg bare spør :)
[/b]
Ingen av delene? :rulleøyne:
Ikke når det kommer til prisen på maskinen ihvertfall.

Unnskyld meg, men det er faktisk PS2 som har kommet med mest ubrukelige spill, mens Nintendo flere skikkelige gode, fortsatt klarer Nintendo å lage det beste spillet. Jeg mener at RE4 og TLOZ:WW og andre nintendo spill er de beste spillene. Og la oss ikke glømme TLOZ:TP som vil komme ut.

Og hva mener du med at "for andre blir det ikke dyrt"? Det er en hau med folk som faktisk kjøper PS2 for at den har en DVD-avspillet og kan spille på den, alt til en grei pris. Er det ikke litt sannsynlig at folk kommer til å få bakoversveis?

Dessuten får kanskje PS3 bredere støtte, men helheten til prisen blir for mye. Ikke pågrunn av dårlige hardware, men pågrunn av spillene. Hvordan kan PS3 få bedre spill av bredere støtte?! Det eneste det pusher på er grafikken!

SITAT(Alex @ 10.06.2006, 21.38) 9120
Jeg tror du misforstår litt. Når du bruker Wii-moten, trenger du ikke å vifte rundt med den. Du beveger ikke hånden din mer enn du gjør når du f.eks. bruker en mus på pc.
[/b]
Ikke? Det virket som på Zelda at du måtte spenne og styre for å skyte pil&bue. Samt på FPS er den dingen siktet ditt og du må peke på tv-skjermen ala lightgun games. Sist jeg spilte Time Crisis fikk jeg senebetennelse i skulderen, hehe... Har ikke lyst til å oppleve det igjen.

Men hvis det er slik at man slipper å vifte med kontrolleren er jo det veldig bra, og hvis jeg i tillegg kan sitte på ræva i godstolen isteden for å stå på gulvet når jeg gamer så er jo det vel og bra :)

SITAT(Agahnim @ 10.06.2006, 21.43) 9123
Ingen av delene? :rulleøyne:
Ikke når det kommer til prisen på maskinen ihvertfall.
[/b]
Hehe...

Men den er jo ikke dyr... :D Sega Saturn kosta 7000 med to spill når den kom, på den tiden syns jeg det var dyrt. Men PS3 er ikke så dyr syns jeg, koster rundt det samme som en god DVD opptager eller annen brunevare.

SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 19.41) 9122
Er noe som heter: you gotta spend money, to make money...

Edit: Har du en link som viser at Sony/MS går med tap? (Offisiell altså)
[/b]
Det andre alternativer, faktisk. Har du fått med deg hva jeg har sagt? Nintendo har lagt inn et helt ny kontroll type, er ikke det da å ta sjangser?

SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 21.47) 9125
Unnskyld meg, men det er faktisk PS2 som har kommet med mest ubrukelige spill, mens Nintendo flere skikkelige gode, fortsatt klarer Nintendo å lage det beste spillet. Jeg mener at RE4 og TLOZ:WW og andre nintendo spill er de beste spillene. Og la oss ikke glømme TLOZ:TP som vil komme ut.

Og hva mener du med at "for andre blir det ikke dyrt"? Det er en hau med folk som faktisk kjøper PS2 for at den har en DVD-avspillet og kan spille på den, alt til en grei pris. Er det ikke litt sannsynlig at folk kommer til å få bakoversveis?

Dessuten får kanskje PS3 bredere støtte, men helheten til prisen blir for mye. Ikke pågrunn av dårlige hardware, men pågrunn av spillene. Hvordan kan PS3 få bedre spill av bredere støtte?! Det eneste det pusher på er grafikken!
[/b]
Selvfølgelig har den flest møkkaspill, den har jo tre/fire ganger så mange spill som GC. Men PS2 fikk den beste versjonen av RE4, med bonus ting som man ikke fikk i GC versjonen. Wind Waker likte jeg ikke, har ikke vært noe bra Zelda spill siden OOT etter min mening. Twilight Princess har jeg enda ikke prøvd, og jeg velger å vente til jeg får testa før jeg gjør meg opp en mening. Blir sikkert bra, men jeg håper den har Zelda magien som forsvant med OOT.

Med at "for andre blir det ikke dyrt" så mener jeg at folk har forskjellig oppfattning av hva som er dyrt. Er en mobil til 6000 dyr? Kommer an på mobilen. Er en spillkonsoll til 6000 dyr? Kommer an på konsollen.

"Vanlige dødlige" får bakoversveis fordi de spiller 2-4 timer i uka, jeg, som spiller (eller prøver ihvertfall) betraktelig mer syns jeg får value for money.

Jeg betaler gladelig 6000 for å få spille det nyeste av Final Fantasy og Silent Hill for å nevne noen. Får vi noengang se Silent Hill/Hitman Blood Money på Wii? Not bloody likely, no?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg aner ikke hva du har sett på, men i selveste pressekonferansen så var det ikke stort fyren som presenterte Zelda trengte å bevege hånda si. I tillegg, de aller fleste som prøvde Wii kommenterte at kontrollen er innmari sensitiv.

Vifte med en plasbit? Vi degraderer kontrolleren til "en plastbit" når det er Nintendo, men "en kontroll med god layout" når det er Sony? Kan du slutte å være så innmari forhåndsdømmende med hvert eneste innlegg? Hvordan kom du å å bruke det nicket du har, egentlig?

Captain Nintendo: PS2 fikk den beste versjonen av RE4? Har du prøvd i det hele tatt begge versjonene? Det har jeg, og kan si at GC versjonen har mye, MYE bedre kontroll, kontrollen på PS2-versjonen er nesten tøvete. Samtidig er grafikken på GC-versjonen så mye herligere å se på, forskjellen var faktisk så stor at det var synlig. Og noen par ekstra-ting... pøh, alltids positivt, men kan forsøke mer slowdowns. Alt i alt synes jeg helt ærlig at Gc-versjonen er bedre.

Og en ting, du sa at "for andre blir det ikke dyrt" men nå sier du at "de andre" har forskjellige oppfatninger på hva som er dyrt?

Alex: Jeg er hjertes enig med deg.

SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 21.56) 9129
Det andre alternativer, faktisk. Har du fått med deg hva jeg har sagt? Nintendo har lagt inn et helt ny kontroll type, er ikke det da å ta sjangser?
[/b]
Ja du sier at Nintendo er mer Next-Gen pga. kontrollen sin enn PS3. Men for å være skikkelig kranglefant nå, hvis kontrollen så next-gen, hvorfor kan man da bruke den på "vanlig måte"?

Nintendo tør kanskje å satse litt på annerledes hardware (men hvor risky er det med en kontroller som tilbyr mer interaktivitet, se bare på hvor mye Buzz og Guitar Hero har solgt) men Nintendo er pussys når det kommer til software. De kjører safe med Metroid, Zelda og Mario som ikke lenger er hva det var etter min mening.

Nintendo skal jo lede an og vise sin innovativitet og ikke være en under divisjon av EA med Super Mario 2006 ikke sant?

Men la oss for all del ikke glemme Zapperen som Nintendo lagde, for bare å slippe et fåtall spill til den, og senere gjenta de hele med Super Scope, men denne gang lagde de enda færre spill...

But I digress :)

SITAT(Buggz @ 10.06.2006, 22.02) 9132
Jeg aner ikke hva du har sett på, men i selveste pressekonferansen så var det ikke stort fyren som presenterte Zelda trengte å bevege hånda si. I tillegg, de aller fleste som prøvde Wii kommenterte at kontrollen er innmari sensitiv.

Vifte med en plasbit? Vi degraderer kontrolleren til "en plastbit" når det er Nintendo, men "en kontroll med god layout" når det er Sony? Kan du slutte å være så innmari forhåndsdømmende med hvert eneste innlegg? Hvordan kom du å å bruke det nicket du har, egentlig?
[/b]
Tja si det, Shigsy veiva i vei til et dirigent spill, Zelda karen spente den som en bue, tennis spillet ble spilt som "tennis" osv.

Plastbit, det er jo det. Og for ordens skyld det er PS2 kontrollen også, en plastbit med god layout.

Jeg er ikke forhåndsdømmende, jeg er skeptisk, og med rett grunn med tanke på hva PS2 har å vise med av spill kontra GC. Nicket mitt har jeg fordi Nintendo var konger i "gamle dager" med Nintendo og SNES viste de en hel spillverden hvor Adam kjøpte ølet. Nå står de i en krok i hjørnet og ser blygt ned i gulvet mens Sony og MS danser breakdance på reunion'en.

Nintendo er ikke det de engang var har jeg sagt i en eller annen av de siste postene mine.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 21.56) 9130
Men PS2 fikk den beste versjonen av RE4, med bonus ting som man ikke fikk i GC versjonen.
[/b]
Ærlig talt, først pumper du grafikkargumenter uten like, så mener du RE4 til PS2 er den beste versjonen? Jada, den hadde noe ekstra GC-versjonen ikke hadde men den kom over et år senere, i tillegg til å ikke kunne levere like stødig utseende.

SITAT
Med at "for andre blir det ikke dyrt" så mener jeg at folk har forskjellig oppfattning av hva som er dyrt. Er en mobil til 6000 dyr? Kommer an på mobilen. Er en spillkonsoll til 6000 dyr? Kommer an på konsollen.
[/b]
En bil til 15 millioner kroner dyr? Kommer an på bilen. Newsflash: selv om bilen er drittgod er det fortsatt altfor mye penger for de fleste! Du kan ikke bare sammenligne konsollens pris med konsollens ytelse for å rettferdiggjøre prisen, du må tenke på hva den gjengse spiller har lyst til å bruke pengene sine på. Det finnes folk der ute som ikke prioriterer som du gjør.

Som jeg har sagt, jeg legger ikke merke til den store grafiske forskjellen. Jeg er jævlig lei nå, du kritiserer den ny-tenkte kontrollen, men roser opp PS3 pågrunn av hardware. Gidder faen meg ikke å diskutere mer, og som Buggz, er jeg så enig med han.

SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 22.10) 9137
Som jeg har sagt, jeg legger ikke merke til den store grafiske forskjellen. Jeg er jævlig lei nå, du kritiserer den ny-tenkte kontrollen, men roser opp PS3 pågrunn av hardware. Gidder faen meg ikke å diskutere mer, og som Buggz, er jeg så enig med han.
[/b]
Hehe... Ja jeg kritiserer kontrollen, og det uten å ha prøvd den. Jeg liker faktisk PS2 kontrollen jeg :sprø: Ko-ko, sperr meg inne!

For å si det på en annen måte da, jeg syns faktisk at Assassins Creed ser kulere ut enn Mario Galaxy (ja, jeg veit, det er to forskjellige sjangre, de kan ikke sammenlignes, blablabla), jeg syns Army of Two ser tøffere ut enn Zelda. So shoot me, jeg burde jo visst bedre enn å poste noe som i det hele tatt kunnes sees som negativt ovenfor Wii i Wii tråden. Dumme meg *klask på lanken*

Jeg orker ikke å diskutere mer jeg heller, er matt og sulten og det lukter som om maten min er klar snart. :)

SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 22.04) 9133
Og en ting, du sa at "for andre blir det ikke dyrt" men nå sier du at "de andre" har forskjellige oppfatninger på hva som er dyrt?

Alex: Jeg er hjertes enig med deg.
[/b]

Ja, jeg måtte jo forklare for deg hva jeg mente ikke sant? Det var en annen måte å si det jeg sa på... (Ble det surr nå? Hehe...)

Sjekka TTG, er ikke Silent Hill til noen next-gen konsoller der, men det kommer garantert til PS3. Konami har ikke støtta Nintendo siden noen halvhjertede N64 spill. (Edit: Litt feil av meg å si det, siden de faktisk støtter de portable Nintendo konsollene, men de støtter ikke GC'en på samme måte som DS/GBA) Men skulle de bestemme seg for å gjøre det er jo det fint. La oss få alle spill ut til alle plattformer så slipper vi alle disse diskusjonene hehe...

RE4 til PS2 hadde mer goodies, fetere limited edition og jeg syns ikke spillet hadde "lag" på PS2. GC hadde kanskje litt bedre grafikk, men jeg forstod det slik at det ikke spilte noen rolle eller? Hehe...

SITAT(Buggz @ 10.06.2006, 22.09) 9135
En bil til 15 millioner kroner dyr? Kommer an på bilen. Newsflash: selv om bilen er drittgod er det fortsatt altfor mye penger for de fleste! Du kan ikke bare sammenligne konsollens pris med konsollens ytelse for å rettferdiggjøre prisen, du må tenke på hva den gjengse spiller har lyst til å bruke pengene sine på. Det finnes folk der ute som ikke prioriterer som du gjør.
[/b]
Takk til deg... Hvordan du fikk den summen (15 mill altså) utifra de SANNSYNLIGE sammenligningene jeg hadde (mobiltelefon, dvdopptaker) viser bare at du kun ønsker å forsøke å latterliggjøre mine meninger...

Selvfølgelig finnes det folk der ute som prioriterer annerledes enn meg, det har jeg jo faktisk sett hvis du gadd å lese hva jeg skriver.

SITAT(Buggz @ 10.06.2006, 22.09) 9135
Ærlig talt, først pumper du grafikkargumenter uten like, så mener du RE4 til PS2 er den beste versjonen?
[/b]
Pumpet jeg det ut uten like? Jasså? Hmm... Hvis du sier det så... ^_^

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Takk til deg. Hvordan fikk du den summen til å oppta all din oppmerksomhet, for å fullstendig ignorere poenget med posten min? Det finnes folk der ute som vil latterliggjøre dine meninger, men jeg prøver faktisk å argumentere, overdrivelser er et virkemiddel.

Hva om du leser mer enn ett ord ad gangen og prøver forstå det i en sammenheng før du ber folk om å lese hva du selv skrev? <- det er latterliggjøring.

EDIT: jeg leser litt på tvers av emner, og ja, du har argumentert i overkant mye om PS3s grafikkegenskaper, samtidig som du har rakka ned på Nintendos nye kontroll som noe trivielt.

Captain Nintendo: GI-OPP! HERREJAVLOR!
I alt er RE4 til GC bedre, det synes også Gamespot, FERDIG MED DET!
Og dessuten, Buggz mente at selvom hardwaren er god til den prisen, passer fortsatt ikke prisen for alle! MAKAN! :wth:

SITAT(Buggz @ 10.06.2006, 22.24) 9140
Takk til deg. Hvordan fikk du den summen til å oppta all din oppmerksomhet, for å fullstendig ignorere poenget med posten min? Det finnes folk der ute som vil latterliggjøre dine meninger, men jeg prøver faktisk å argumentere, overdrivelser er et virkemiddel.

Hva om du leser mer enn ett ord ad gangen og prøver forstå det i en sammenheng før du ber folk om å lese hva du selv skrev? <- det er latterliggjøring.
EDIT: jeg leser litt på tvers av emner, og ja, du har argumentert i overkant mye om PS3s grafikkegenskaper, samtidig som du har rakka ned på Nintendos nye kontroll som noe trivielt.
[/b]
Ja, da beklager jeg hvis jeg ble oppfattet slik at PS3 hadde bra grafikk... Selvom jeg syns den har det :) Jaja...

Når du bare kommer med en sammenligning av en bil til 15 mill når jeg sammenlignet PS3 sin pris med en mobiltelefon, og mener at det var en god sammenligning så er det vel bare jeg som er dum og ikke ser logikken din.

Jeg oppfattet din post (som du selv mener av overdrivi for å få frem et poeng) som usaklig, fordi det virket som om du syns det var helt logisk å sammenligne en PS3 med en bil. Det blir jo som å sammenligne Wii sin kontroll med Atari stikka og si at det ikke har vært noen utvikling siden den gang. Hvem var det som kom med analoge kontroller først igjen? Hmm... Var det sony kanskje? (Ikke veit jeg, google it)

SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 22.26) 9141
Captain Nintendo: GI-OPP! HERREJAVLOR!
I alt er RE4 til GC bedre, det synes også Gamespot, FERDIG MED DET!
Og dessuten, Buggz mente at selvom hardwaren er god til den prisen, passer fortsatt ikke prisen for alle! MAKAN! :wth:
[/b]
Hva? Seriøst!?! Syns ALLE at RE4 er best til GC? GAMESPOT også!!! Da trekker jeg tilbake alt jeg sa, RE4 er best på Gamecube fordi det mener alle andre, og da kan ikke jeg mene noe annet :grine:

Hehe... :rulleøyne: Jeg er rar, jeg liker PS2 kontrollen bedre enn GC sin, kan være derfor jeg liker RE4 best på PS2 :) Synd det ikke var lov...

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg sammenligna ikke en PS3 med en bil, jeg prøver å gjøre et poeng ut av PRISEN. Selv om 6000 er en "god" pris i forhold til maskinvaren, så er det en altfor høy pris for å kunne appellere til massene! Derfor kommer jeg inn på det med prioriteringer, og forskjellige personer har faktisk forskjellige mengder med penger å bruke. For 6000 får du bare en PS3 i seg selv. Skal du ha spill og kanskje en kontroller til for å slippe å være fullstendig asosial med den steinkule maskina med PS-logo på så må du faktisk ut med enda mer.

EDIT: Den som bryter sammen ved motargumenter er faktisk du, siden du ved enhver setning som ikke passer med dine meninger kjører "ånei, jeg må jo selvfølgelig være enig med alle andre!"-ironien din. Det begynner å bli innmari tynnslitt. Her prøver man faktisk å komme med poenger, argumenter og *gasp* språklige virkemidler for å diskutere og slå ned på dine argumenter.