Nestegenerasjonsslaget (PS3, X360 eller Wii)

Velg maskin

• PSP

Stemmer: 0 0,0%
  • NDS Lite

• annet

• Totalt antall stemmer
    0

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Det nye Paper Mario er da også helt forskjellig fra sine forgjengere i det at det er et plattformspill.

Tro det eller ei, Nintendo prøver faktisk å lage oppfølgere med innovasjon.

SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 23.08) 9155
Jeg gjør det, men jeg kritiserer vel ikke spillene så mye (med mindre du tar det at Nintendo lener seg for mye på franchisene sine som kritikk på spillene) men jeg er veldig skeptisk til det å veive med kontrollene og pådra meg senebetennelse. Men det ser jo ut som at jeg har blitt misled og at man kan bruke denne på mer "konvensjonell" måte.

Men de sier jo at den også vil fungere på gamle Gamecube spill, og at det vil gi deg nye perspektiver på spillene. Er det ikke dumt å lage spill som ikke støtter kontrollen fullt ut egentlig? Er det ikke akkurat den kontrollen som skal selge maskinen?
[/b]
Jeg er enig med deg i at Nintendo lener seg for mye på de samme gamle franchisene. Det jeg mente var at du kritiserte kontrolleren med argumenter om spillene som bruker kontrolleren på måter du ikke liker, samtidig som at du ignorerte andre måter kontrolleren kan brukes på. Det blir mer kritikk av spillene enn selve kontrolleren.

Hvor har du hørt at man kan spille GC-spill med Wii-moten? Jeg finner det vanskelig å tro - de er jo ikke programmert for å kunne styres med den. Samtidig som at de har lagt inn slots for GC-kontrollere for en grunn. Og er det ikke dumt å kun lage spill som støtter Wii-moten når de har mulighet for å bruke GC-kontrolleren også? Noen spill, slik som SSBB, kan ikke spilles med Wii-moten (jeg klarer ihvertfall ikke å se for meg hvordan det kunne funket), skal Nintendo bare slutte å lage slike spill, selvom muligheten er der? Det er mulig å gjøre begge deler vettu.

SITAT(Agahnim @ 10.06.2006, 21.18) 9166
Ehh? Tidligere har du sagt at grafikk ikke er viktig, men nå sier du det stikk motsatte. Er grafikken viktigere enn ekstra spilletid? Eller visste du ikke at PS2-versjonen har Seperate Ways - hovedhistorien fra Adas synspunkt? Jeg kan si meg enig i at kontrollen er bedre på GC, men det tar ikke så lang tid å bli vant med kontrollen på PS2-versjonen. Slowdowns har jeg ikke lagt merke til på noen av versjonene.

Det eneste jeg syns er dårlig med PS2-versjonen er lyden. Jeg forstår ikke hvorfor en del av lydene har dårligere kvalitet enn GC-versjonen, det var fortsatt mer plass på DVD-platen.
[/b]
Grafikken, kontrollen, lyden og ikke noe slowdowns fikk RE4 til GC til å bli bedre enn PS2 versjonen for MEG. Når kontrollen er så uvant var det ikke en spesiell fryd å spille ekstra-delen. Såklart, med mer ekstra deler, jo bedre, HVIS kontrollen passer for spilleren og alt sitter som det skal. Hadde ekstra-delene vært til GC-versjonen, hadde det vært overlegent, for meg. Men det hadde altså den ikke, men fortsatt var helhetsintrykket til GC-versjonen bedre.

SITAT(Yetipants @ 10.06.2006, 23.30) 9171
Du ser at dine argumenter er de samme som Nintendofolkets? Det kommer an på hvilke spill man foretrekker, mann.

PS: Du etterlyser nye franchiser fra Nintendo... hørt om Pikmin? ;)
[/b]
Ja selvfølgelig ser jeg det, men jeg spør meg selv det samme, ser de at mine argumenter er de samme som deres?

Pikmin var ikke akkurat hva jeg hadde håpet på av ny franchise. Skjønte ikke helt greia med de spillene, og kjøpte de aldri.

SITAT(Agahnim @ 10.06.2006, 23.43) 9184
Hvor har du hørt at man kan spille GC-spill med Wii-moten? Jeg finner det vanskelig å tro - de er jo ikke programmert for å kunne styres med den. Samtidig som at de har lagt inn slots for GC-kontrollere for en grunn. Og er det ikke dumt å kun lage spill som støtter Wii-moten når de har mulighet for å bruke GC-kontrolleren også? Noen spill, slik som SSBB, kan ikke spilles med Wii-moten (jeg klarer ihvertfall ikke å se for meg hvordan det kunne funket), skal Nintendo bare slutte å lage slike spill, selvom muligheten er der? Det er mulig å gjøre begge deler vettu.
[/b]
Jeg mener å ha lest det i Level eller GameTM... Jeg skal sjekke det litt nærmere, nå skal jeg spille litt Kingdom Hearts 2 :D

SITAT(GungHo @ 10.06.2006, 23.42) 9183
Det nye Paper Mario er da også helt forskjellig fra sine forgjengere i det at det er et plattformspill.

Tro det eller ei, Nintendo prøver faktisk å lage oppfølgere med innovasjon.
[/b]
Jeg veit det, men det er fortsatt franchise. Snakker vi bra oppfølgere er New Super Mario Bros en vinner. DSen ruler det meste om dagen, min favorittkonsoll atm.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 23.33) 9173
Syns du at man får stusselig utbytte med PS3? Hva med Blueray spilleren? Jeg er ihvertfall veldig spent på å få en slik tingest i hus :D[/b]
Har DVD-spillere i fleng og et skap med DVD-er, jeg trenger ikke et dyrere format som ikke tilbyr noe mer enn økt kapasitet. :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 23.46) 9186
Pikmin var ikke akkurat hva jeg hadde håpet på av ny franchise. Skjønte ikke helt greia med de spillene, og kjøpte de aldri.[/b]
Neivel, så det var for innovativt, eller...? ;)
Enig angående DS-en, forresten. DS og Guitar Hero på PS2 er det jeg spiller mest om dagen (unntatt PC).

SITAT(Yetipants @ 10.06.2006, 23.47) 9188
Har DVD-spillere i fleng og et skap med DVD-er, jeg trenger ikke et dyrere format som ikke tilbyr noe mer enn økt kapasitet. :)
[/b]
Hehe... Joa, samme her, men det er jo nytt og større og bedre? Er det ikke? Hehe, er teknofil, så jeg gleder meg til over 40 timer bonus materiale eller hva nå enn de putter på discene :D

Men, en ting med Blueray som ikke har blitt nevnt her er jo at disse nå er så store at de får klemt inn alle mulige språk på disse, og dermed blir konsollen sonefri! Det er jo rimelig heftig syns jeg, da slipper jeg å ha flere maskiner for å spille import :D

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Da har du lest feil, eller lest feil blad. Wii har en retrokontroller som ligner på SNES-kontrolleren. I tillegg har den de nevnte GC-inngangene.

SITAT
Jeg veit det, men det er fortsatt franchise.
[/b]
Er vi i prinsipphjørnet i dag? Mine-meninger-teller-hjørnet? Slike uttalelser starter krig. Ja, jeg overdriver.

EDIT: Ang. wiimoten, den kan dreies 90 grader så du ender opp med styrekrysset på venstre side og to knapper på høyre side, så man står med en NES-aktig kontroll. Slik styrer man forresten Excite Truck, bare at man dreier kontrollen som et ratt.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
SITAT(Captain Nintendo @ 10.06.2006, 23.46) 9186
Jeg veit det, men det er fortsatt franchise.
[/b]
Test: Ser du i ettertid hva som er rævkjørt med denne setningen?

SITAT(Yetipants @ 10.06.2006, 23.49) 9189
Neivel, så det var for innovativt, eller...? ;)
Enig angående DS-en, forresten. DS og Guitar Hero på PS2 er det jeg spiller mest om dagen (unntatt PC).
[/b]
Haha... Nei, det ble for sært for meg, altfor wacky for my taste. Men liker man slikt er det sikkert funny :D

Guitar Hero er overlegent! Samt New Super Mario Bros til DS! DSen får jo bare flere og flere geniale spill! Sikler bare jeg ser release lista over rpger.

SITAT(Buggz @ 10.06.2006, 23.52) 9191
Er vi i prinsipphjørnet i dag? Mine-meninger-teller-hjørnet?
[/b]
Jepp og ja, jeg er rett ovenfor deg i det motsatte hjørnet, ser du meg? *Vinke*

SITAT(GungHo @ 10.06.2006, 23.52) 9192
Test: Ser du i ettertid hva som er rævkjørt med denne setningen?
[/b]
Eeh... Nei? Det er jo fortsatt en etablert franchise er det ikke? Correct me if I'm wrong.

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Et lite tips: Hvis det hadde vært en ny karakter, hadde spillet på magisk vis blitt bedre? Nei? I så fall, hvorfor fokuserer du på franchise?

Angående det derre franchise-gnølet dere preiker om, jeg tror det Captain Nintendo vil frem til er at han vil se nye franchiser. Ja, de slenger inn nok nytt i etterfølgerne til at det ikke bare blir resirkulering, men hadde det ikke vært noe om de hadde kommet med nye charactere, verdener etc.?

GCN hadde fint lite av nye franchiser (jeg kommer kun på Pikmin), men Wii ser ut til å få en del.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg fornemmer at du har en godt betalt jobb. Det gjelder slett ikke alle, vet du. ;)

SITAT(Agahnim @ 11.06.2006, 00.01) 9200
Angående det derre franchise-gnølet dere preiker om, jeg tror det Captain Nintendo vil frem til er at han vil se nye franchiser. Ja, de slenger inn nok nytt i etterfølgerne til at det ikke bare blir resirkulering, men hadde det ikke vært noe om de hadde kommet med nye charactere, verdener etc.?
[/b]
Yes! Akkurat det jeg mener! F.eks. Pikmin (selvom jeg ikke likte det, betyr ikke det at det ikke var nyskapende etc.) var en ny franchise, og bød på noe nytt og fresht (som det ble sagt her isted).

Ubisoft Montreal (Splinter Cell/Prince of Persia) kunne laget nye oppfølgere av dette (de kommer nok, for all del) men de lager også det flunka nye Assassins Creed. Altså noe nytt :)

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
Vel, jeg synes Paper Mario er en genial karakter, så jeg har ingenting imot det. ^_^

SITAT(Yetipants @ 10.06.2006, 21.47) 9188
[/b]
Du er klar over at BluRay-filmer vil ha dobbelt så høy oppløsning så DVDene dine?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sersjant Sega: Stemmer, stemmer. Vel, det burde uansett ikke komme som noe sjokk at Hvermannsen ikke helt ser det store med Blu-Ray og at PS3 gir mye for penga.
Eller hur? ;)

Alex: TV-en min har fortsatt samme gamle PAL-oppløsning, så... bryr meg ikke en millimeter. ;) Jeg er faktisk så dum at jeg lar pris og bekvemmelighet (hvor faktorer som tilgjengelighet spiller inn) gå foran alt annet, men jeg skjønner at for mange er dobbel oppløsning og økt kapasitet en sensasjon. Bare ikke forvent at alle synes det samme, DVD rocker fortsatt kåken for de fleste.

SITAT(Yetipants @ 11.06.2006, 00.13) 9211
Bare ikke forvent at alle synes det samme, DVD rocker fortsatt kåken for de fleste.
[/b]
Det er vel heller ingen som forventer, men det er jo unektelig kjipt å bli "skutt ned" fordi man syns noe annet enn de andre, om du forstår hva jeg mener.

SITAT(Yetipants @ 11.06.2006, 00.13) 9211
Sersjant Sega: Stemmer, stemmer. Vel, det burde uansett ikke komme som noe sjokk at Hvermannsen ikke helt ser det store med Blu-Ray og at PS3 gir mye for penga.
Eller hur? ;)
[/b]
Hahaha... Sersjant Sega, nice :D

Hvermannsen ser nok ikke det helt store, men det er en grunn til at maskinen heter Playstation 3 og ikke Sony What's'it. Playstation er et så etablert merkenavn at folk velger det foran mye annet. Husker jeg selv var utrolig fortvila over at folk kjøpte seg PS2 men ga en lang beng i Dreamcast. Så jeg har vært på den siden av gjerdet også :D

Men bare så det er sagt, det begynner å bli en del folk som er nysgjerrige på de nye formatene (Blueray og HD-DVD) og det blir unektelig spennende å se hvem av disse to som går seirende ut.

SITAT(Gekko @ 10.06.2006, 23.44) 9185
Grafikken, kontrollen, lyden og ikke noe slowdowns fikk RE4 til GC til å bli bedre enn PS2 versjonen for MEG. Når kontrollen er så uvant var det ikke en spesiell fryd å spille ekstra-delen. Såklart, med mer ekstra deler, jo bedre, HVIS kontrollen passer for spilleren og alt sitter som det skal. Hadde ekstra-delene vært til GC-versjonen, hadde det vært overlegent, for meg. Men det hadde altså den ikke, men fortsatt var helhetsintrykket til GC-versjonen bedre.
[/b]
Jeg kan forstå at du ikke liker kontrollen, men å bruke grafikken som argument når du tidligere har sagt at grafikk ikke er viktig, blir litt teit. Eller er det kun på Nintendo-maskiner at grafikk ikke har noe å si?