[Xbone] neXtbox 720p kickflip

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#63
Jeg er overraska over hvor lite de overrasket. Seriøst, jeg forventet lite men de klarte fremdeles å underlevere.
 

Terje

mostly harmless
#64
Den første flua jeg vifter etter i stua vil gjøre at jeg knekker den kinecten over kneet. Ellers var det mest interessante for min del at Spielberg kommer med en sci-fi tv-serie. Ikke at det heller er noe som gjorde meg veldig begeistret akkurat. Forferdelig lite å glede seg over under denne annonseringen, får se hva som dukker opp på E3 for å se hvilken konsoll det blir denne generasjonen.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#65
Microsoft skal vel og merke ha ros for å bundle Kinect, i stedet for å være en frittstående dings. Vil gjøre at flere spill tar den i bruk. Den har noen interessante features, blant annet at den leser av puls, ansiktsbevegelser (Blunk til en vendor og få rabatt!) osv. Potensial!

Dynamiske cheevos er også en fiffig detalj.
 
#66
La også merke til det med pulsen. Hvordan i helskottens klarer den det?

Inb4 Xbox Vitality Sensor
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#67
Gleder meg til nyutgivelsen av Mass Effect 2 hvor du selv kan fortelle Kinect-en at du er kommandør Shepard og at dette er favorittbutikken din på Citadel.
 
#70
Jeg gleder meg (les: gruer meg) til å se hvordan konsollgigantene vil takle eventuell nedlegging av XBLA, WiiWare, osv. Hvis "ikke bakoverkompatibel" betyr "ingen Trials, Geometry Wars, Braid, Space Giraffe, etc. og forresten snart skrur vi av de gamle sørverne" så kan det bli rabalder.

Digitale spillbutikker er nesten litt avhengig av å bli holdt i live så lenge selskapet bak ikke går konkurs.

Tipper MS sikter seg inn på 399 dollar / 4000 kroner-merket, men om de treffer 299/3000 så tror jeg mangelen på datakraft kanskje kan lønne seg. Viktig å være billigere enn PS4.
 
#72
Jeg visste ikke noe om denne konsollen før i dag.

For min egen del kommer jeg neppe til å kjøpe noen av denne generasjonens konsoller (men se meg spise i meg de ordene om noen år), men at det ikke skal være mulig (uten å cashe ut) å ta med spill til en kompis er ganske teit. Og enda viktigere for min del er kravet om at man er online minst en gang daglig:

Kotaku: If I’m playing a single player game, do I have to be online at least once per hour or something like that? Or can I go weeks and weeks?

Harrison: I believe it’s 24 hours.

Kotaku: I’d have to connect online once every day.

Harrison: Correct.

So the system is built to work even if your Internet connection goes down, but you still have to be connected at least once a day to use it, according to Harrison. We're not sure exactly what would happen if you don't connect once per day—and that timeframe could change—but this doesn't sound good for anyone who was hoping to use Xbox One without an Internet connection.
Så mye å ta med seg konsollen på hytta. Kanskje en skjult velsignelse for å reversere degenereringen av "ekte" hyttekultur (kortspill, sjonglering av vedkubber osv), da.

Edit: Slått med ett minutt av Thomas.
 

Lodin

Der Waaaah
#74
Jeg var som før nevnt uten nett hele denne helga så pul den lyden hardt i øret. :ras: Det må no jævla imponerende til for at jeg skal gidde coppe selv om noen år. Mulig det blir Rare som gir oss det for de skal bringe en av de gamle lisensene sine tilbake og vise på E3.
Sånn ellers liker jeg den nye kontrollen. Rumble i triggerne er vistnok dritstilig og den nye D-paden er manna fra himmelen. Vi får håpe den funker på PC.

I andre nyheter falt aksjen til MS og Gamestop med respektive 0.28 og 1.98 prosent etter showet. Sony sin steg med 1.91. =D

E: Giantbomb.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#75
Han derre Phil oppdaterer oss:

We know there is some confusion around used games on Xbox One and wanted to provide a bit of clarification on exactly what we’ve confirmed today. While there have been many potential scenarios discussed, today we have only confirmed that we designed Xbox One to enable our customers to trade in and resell games at retail.

Beyond that, we have not confirmed any specific scenarios.

Another piece of clarification around playing games at a friend’s house – should you choose to play your game at your friend’s house, there is no fee to play that game while you are signed in to your profile.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#79
hørte på hele den ranten fra han fyren som Thinaran posta. Tydelig at han var trøtt siden han kunne kutta det ned til 5 minutter pga mye repetisjon, men skal sies at jeg er helt enig med han. Syntes "i should be able to play a game for free because my friend bought it" er litt teit, men er også enig med tanke på no used games greia. En ting er bra med det, og det er at gamestop kan fuckes av det. Annet enn det. Nei, jeg vet ikke.
Altså. Det at man må betale ekstra for et bruktspill burde føre til at prisene på spill blir lavere, eller at de dropper den used games fee-greia. Og det at de viet sikkert 40 minutter til tv og 20 til spill lover heller ikke godt. Det virker som om de har gått i ps3-launch-fella.
Uansett da. Det positive:
Det virker ihvertfall som tv-greiene fungerer bra, men det er fullstendig uinteressant.
kontrollen virker grei nok, og med en ny d-pad som ikke er fåkkings rund så kan den bli bra. Litt skeptisk til at den minner mer om xbox-kontrollen istedetfor 360-kontrollen. den første xbox-.kontrollen var jo at makkverk uten like. Skal også sies at jeg ikke har gigantiske titanhender.
Ting går kjapt i menyene og slikt. Det er jo bra.
Forza så jo bra ut, ihvertfall hvis det er in-game. Skal sies at bilspill er vel de spillene som det er lettest å få til å se bra ut. Du trenger bare polygonene på bilene, og resten er bare veier og noen bygninger. Etter at spill fikk støtte for normal-maps så er ikke bygninger det som krever mest akkurat. Og bra er det.

Det negative: Det er en low-level pc.
Mulig activision bare suger eller at det bare er optimalisert for online, men det så ikke særlig pent ut det derre cod.
De snakket ikke om indie-støtte i det hele tatt, noe som gjør at de små utviklerne sikkert ikke blir noe særlig mer glad i Microsoft. Tviler ikke på at de kommer til å ha små xbla-spill fortsatt men det at de ikke pratet om at det blir enklere for utviklere å lage spill til den platformen... nei. ikke bra.
Tv-greiene. Jeg vil ha en konsoll til å spille spill, ikke primært for å se på tv. Hvis man da må punge ut for ekstra ting som skal gi xbox one (kniz) tv-muligheter, og enda flere bokser rundt tven... nei.
Størrelsen. Wow. It's huge.
Størrelsen. jeg fatter det ikke. Den ser enda større ut enn den første ps3en.
betale enda mer for brukt-spill. Med andre ord, de som kjøper bruktspill på gamestop, må da betale de 450-550 kronene for det brukte spillet, samt det ekstragebyret. tviler på at det blir noe særlig mer enn 50 spenn, men allikevel.
Og før hakara kommer inn i diskusjonen og forteller om hvordan bruktmarkedet har revolusjonert spillindustrien, så kan jeg nevne at selvfølgelig er det bra med bruktspill. er mer at prisen på noe som er brukt burde aldri være mer enn 60% av spillets kostnad. (synes jeg da).
Så kan man selvfølgelig argumentere for at det er kjipt at folk også venter til at spill kommer på tilbud før man kjøper det, men det har jo mye å gjøre med at spill til ps3 og xbox er for dyre. 600kroner, synes ihvertfall jeg er altfor mye penger, og det er vel grunnen til at de gangene jeg kjøper spill er enten på tilbud eller til pc (som aldri er over 400 kroner såvidt jeg har sett ihvertfall).

Nei. Jo mer jeg tenker på den visningen, desto mer skuffa blir jeg.

Jeg har jo mesterrase-konsoll hjemme, og jeg har 360, ps3 og wii-u. pcen er til de spillene som kun er på pc og de som er på alle platformer. konsollene er til de spillene jeg kun får på konsoll. Wii-u står midlertidig å støver litt bort, desverre, men jeg gleder meg til spillene faktisk begynner å komme, selv om lukter litt gamecube/dreamcast av den. Ikke for det. Gamecube og dreamcast er de konsollene jeg har hatt som jeg har vært mest fornøyd med, selv om det tok lang tid før ting ble gitt ut til de. Men heller få, bra spill, enn mange ræv og multiplattform-greier som jeg uansett ville kjøpt på pc.
Takk for meg.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#80
Plukker sikkert opp en Xbox One Slim om en to-tre år, når den har nytt interface og en eller to features som de hadde glemt ved launch og avskreiv som en "previous gen feature." De TV-greiene kommer jo ikke hit uansett, forced kinect = dritt og hardwaren er middelmådig.