[Xbone] neXtbox 720p kickflip

#81
.
Altså. Det at man må betale ekstra for et bruktspill burde føre til at prisene på spill blir lavere, eller at de dropper den used games fee-greia.
Spill kommer ikke til å bli billigere, det kan jeg umulig tenke meg. Når vi ser hvilke salgstall utgiverne opererer med for å definere hva som er en suksess eller ikke har jeg vanskelig for å tro at de skal jekke ned prisene for å kapre budgetgamerne. Håper digital distribusjon blir bedre. Vi må ikke glemme at alle tiltak som gjøres er lagt til å skvise mer penger ut av oss.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#82
Resident Evil 6 kosta £35 på Amazon og £65 på PSN og sikkert Live da det kom ut, så digital distribusjon har et godt stykke å gå. Problemet med bruktspill er at utgiverne aldri har tjent på dem allikevel så de har teknisk sett ingen kunder å tape på det utover innflytelsen det eventuelt får over konsollsalg.

Edit: Få no' Rare-spill så kjøper jeg Xbox One.
 
#83

heh..
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#84
Problemet med bruktspill er at utgiverne aldri har tjent på dem allikevel så de har teknisk sett ingen kunder å tape på det utover innflytelsen det eventuelt får over konsollsalg.
Det er ikke så rent få som bruker pengene de får fra bruktspillsalget til å kjøpe nye spill.
 

Lodin

Der Waaaah
#85
Artig nok ble en Gamestop-CEO intervjua i forrige uke om bruktmarkedets framtid osv. Han sa de var i diskusjoner med MS og at det ikke var noen fare.
Så etter pressekonferansen hadde han ingen kommentar. =D
Ser ikke bort fra at dette kan ende med at GS rett ut dropper alt som har med XONE å gjøre.

E: Erke bare WiiU som ikke er kraftig nok til å håndtere EA sine nye motorer. :smugdog:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#88
Nei, trade-ins av egne brukte spill gir penger som er med på å finansiere nye ferske forseglede spill. Jeg påstår ikke at det er betydelig eller ubetydelig, da jeg ikke har noen tall på omfanget. Jeg vet bare at det er en greie som eksisterer, og kanskje kan Justinc eller andre si noe om det. Jeg er bare ikke av det slaget selv da jeg liker å ha en spillhylle.
 
#90
Ja Indieutviklere ble ikke nevnt med et ord la jeg merke til.

hvor ble det av #dealwithit taggen MS burde fortsette å bruke det som slagord?

jeg er enig med at det er rimelig mange let downs ved denne annonseringen. Samtidig så er jeg ikke alt for overasket når det kommer til et par funksjoner.
Sitter alltid med et håp om at de vil fokusere skikkelig hardt på gode spill istedenfor å prøve å være et slags media senter , men det var vel en snøballs sjangs i helvete for at det skulle skje.
Det handler selvfølgelig om å tjene penger og når de har gjort det veldig bra med netflix og lignende appikasjoner så er jeg ikke så overasket over at de fortsetter å bygge videre på dette.

Bakoverkompabilitet og registreringen som gjør at et spill blir låst til konsollen er kanskje det jeg syntes er mest skuffende.
Skal man låne et spill herretter så blir det vanskelig med mindre man låner hele konsollen til en noen hehe.
Jeg har noe forståelse for hvorfor det blir slik, store lanseringer blir stadig mer kostbare og piratvirksomhet + gjennsalg av bruktspill gjør at spillindustrien må gjøre grep for å slippe å kutte samtlige ansatte.
 

Lodin

Der Waaaah
#91
Det slår meg at MS mer eller mindre har gitt opp også Europa denne generasjonen. De vet godt at mediadillet deres ikke er mulig å gjennomføre her og da holder det ikke å komme dragende med FIFA. Slik ståa er nå og om noen ønsker seg en mediaboks til TVen er det beste valget å enten bare plugge i en PC, laptop eller mobil de allerede har eller kjøpe en Android-pinne til hundre dollars (selv en jævla OUYA). Begge deler gjør uendelig mye mer enn MS sitt ræl.
 
#92
Xbox One virker som noe dritt. MS må selv skjønne hvor ufattelig ræva opplegg de har, og dermed tvinges til å gjøre endringer. Hvis ikke tror jeg flere vil forlate MS og Xbox til fordel for PS. Per nå kommer jeg utvilsomt til å gjøre det og håper virkelig salget går til helvete.

Blir spennende å se om E3 kommer til å ha noe fett til One eller om det bare er drit.

/rage
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#94
Bare for å avklare angående biten om bruktspill, når du installerer en ny tittel knyttes den til -profilen- din, så du kan ta med spillet til en kompis, logge inn som deg selv å spille i vei.

Poenget til Microsoft er at man uansett bare kan spille én om gangen, som i dag, men problemet er at om han skal låne skiva spillet ligger på må han også overta kontoen så lenge han skal spille nevnte tittel.

Alle ser at det bare blir rot og piss. Om kompisen din vil låne skiva kommer han til å betale avgiften og bruke spillet mot egen konto. Noen casher inn.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#98
Det verste er at vi kommer til å kaste penger etter Mattrick & co når de ruller ut eksklusive AAA-titler under E3.

Jeg kommer garantert til å rulle begge konsoller denne generasjonen også, til tross for møkka-lanseringer.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#99
Flere rykter/potensiell shoop. Tittel "Xbox One E3 2013 Presentation Assets".





Banjo 3 og Killer Instinct 3 fra RINO ja.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Banjo Threeie ja takk, men hvor er min Perfect Dark?

inb4 "Perfect Dark Zero var dårlig så da kan serien aldri bli bra igjen" og Timesplitters