[Xbone] neXtbox 720p kickflip

Dette er på et helt annet nivå. De at man må koble på en gang i døgnet er helt latterlig også. Når pensjonist-DagV skal streame spill fra flygehuset sitt på fredagskveldene en gang i den fjerne framtid må han holde seg unna Xbone-spill siden serverne som skal godkjenne de daglige tilkoblingene sikkert har blitt tatt ned for mange år siden.

Dette er på et helt annet nivå. De at man må koble på en gang i døgnet er helt latterlig også. Når pensjonist-DagV skal streame spill fra flygehuset sitt på fredagskveldene en gang i den fjerne framtid må han holde seg unna Xbone-spill siden serverne som skal godkjenne de daglige tilkoblingene sikkert har blitt tatt ned for mange år siden.
Det samme kan man muligens si om Steam...

Lodin

Der Waaaah
Greia med Steam er at det hadde en mongo-mode som ikke likna grisen, men den er borte. Vet Steam at det er din PC og den mangler nett er det bare å klikke på en dings.
Jeg var uten nett i tre dager nylig og jeg runna nesten Dark Forces.

Det samme kan man muligens si om Steam...

Nja. Jeg har en god følelse av at Steam kommer til å vare lengre enn noen av oss. All den tid det primært er en softwaretjeneste til vanlige datamaskiner kan jeg ikke se dem kutte støtten på samme måten som konsollene kan siden det ikke vil være så knyttet til hardware og salg av nye konsoller, support på gamle modeller og lignende.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jepp. Og selvom Steam også er corporate fuckers, så er hele systemet faktisk startet opp av folk som virker som de liker spill, i motsetning til visse andre (EA HOST ORIGIN HOST SPY).
  1. Jeg har fortsatt kunnet spille spill selv om jeg ikke har hatt nett. Ikke alltid dog.
  2. Prisen på spillene gjør også at det ikke føles så urettferdig å ikke kunne låne bort spill. Har vel aldri brukt mer 450kroner på et spill der. De fleste spill er billigere.
  3. Muligheten til å bestille spill på nett fra mange sjapper som bare gir deg aktiviseringskoden på mail.
  4. Du kan aktivere spill på steam fra alle soner.
  5. Føles sikkert.
  6. Er også lenge siden steam-serverne falt sammen pga launch av nytt spill, i motsetning til i Origin (sim city host kremt)
  7. Half life-serien
  8. Half-life serien
  9. Det at du ikke er låst til en konsoll, så du kan fortsette å kjøpe ny maskinvare og du vil fortsatt kunne spille spillene dine.
  10. Hvis steam får inn det bruktspill-systemet de har snakket om tidligere så begynner vi å snakke. Vet ikke helt hvordan de skal løse det da.
  11. Half-life-serien
  12. Portal
  13. Big-Mode, som kan vise seg å være et lurt valg for sofa-spillerne
ja. Det negative da
  1. Hvis Steam plutselig skulle drite seg helt ut og plutselig forsvinne. Hva gjør man egentlig da? Får man no opplåsingsgreier fra dem? Eller må man kjøpe alle spill på nytt?
  2. Corporate-fuckers selvsagt. Ikke at det egentlig er noe galt i det, men hvis de plutselig skulle få totalmonopol på pc kan det bli stygt. Selv om det er lite trolig, fordi på pc som platform er det egentlig ikke så veldig vanskelig å lage distribusjonskanaler.
  3. Fortsatt litt buggy på offline-mode.
  4. EPISODE 3!!! HVOR ER DEN? GABE! FAENNH

Greia med Steam er at det hadde en mongo-mode som ikke likna grisen, men den er borte. Vet Steam at det er din PC og den mangler nett er det bare å klikke på en dings.
Du kan være i offline mode i opptil 30 dager, har jeg lest.

Jepp. Og selvom Steam også er corporate fuckers, så er hele systemet faktisk startet opp av folk som virker som de liker spill, i motsetning til visse andre"
Mente ikke å bæsje på Steam, men påstanden om at spillene blir ubrukelige med en gang M$ skrur av Xbone-serverne sine, er en anklage man kan rette til flere. Deriblant Steam, osv.

Men den store forskjellen her at Steam ikke låser seg selv eller spillene til en spesifikk hardwareprofil. Om noen konsollgenerasjoner er det neppe mange som spiller Xbone, og da er det enklere å kverke support og støtte for nettjenestene når noe nytt skal innføres.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Hvis steam får inn det bruktspill-systemet de har snakket om tidligere så begynner vi å snakke. Vet ikke helt hvordan de skal løse det da.
Det er vel ikke noe verre enn at de viderefører det systemet de allerede har for spill som TF2 der man selger hatter og annen dritt, bare at det er Steam keys? Teknisk sett kjøper man jo en lisens hos Steam og får dermed tilgang til innholdet, lisens flyttes fra konto A til konto B. Høres ut som en grei deal for meg.[/quote]

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Xbone sin redning er at PS4 ikke er så mye bedre. Om mye av problematikken kommer fra utgivernes side vil også Sony slite med mye av det samme er man med noen unntak like langt og det vil igjen komme ned til eksklusive spill og pris. Spent på hva de sier konkret på E3!

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Sony har vel bekreftet at de ikke har noe always online-dill, og ikke har de et IR-kamera med mikrofon som står på døgnet rundt og man MÅ ha koblet til for å i det hele tatt kunne bruke maskinen. Det er et ganske stort fortrinn spør du meg.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg bare slenger det ut der, personlig er jeg spesielt grinete på at jeg blir tvunget til å betale for Kinect. Eneste håpet er at nå som utviklerne vet at alle har den vil de gjøre noe ålreit med den. Men vi får se.

Skal man være skikkelig konspiratorisk, kan man jo tenke seg at EA kutta mesteparten av støtten til Wii U fordi de ikke implementerer noe lignende begrensninger på salg/lån av disk.

Jeg skylder på piratene. (Neida. Joda. Neida.)

Xbone sin redning er at PS4 ikke er så mye bedre. Om mye av problematikken kommer fra utgivernes side vil også Sony slite med mye av det samme er man med noen unntak like langt og det vil igjen komme ned til eksklusive spill og pris. Spent på hva de sier konkret på E3!

Hvor har du denne infoen fra? Mine kilder sier det totalt motsatt(jeg kan dessverre ikke utdype dette videre). Men Sony eier jo en drøss med 1st party utgivere, så hvis Sony sier sitt, så sitter de. Jeg er sikker på at Sony går i motsatt retting av MS.

I følge Wikipedia har M$ ca dobbelt så mange first party utviklere enn Sony, uten at det nødvendigvis trenger bety noe som helst. Naughty Dog er verdt 10 av M$ sine Kinectspillutviklere, osv.

Det er imidlertid utgivere som EA, Activision, Ubisoft, Squeenix, Warner Bros,, Zenimax, Take Two, Konami, Capcom, Sega og Namco Bandai som kommer til å sette dagsorden, og de vil nok ikke til å skille på hvordan de behandler multiplatformlanseringer vis-a-vis DRM og bruktsalg&lånesperre. Men Sony kommer nok ikke til å lage en like stor sak ut av det ("hey, det er opp til utgiverne, vi bare tilrettelegger for dem"), og Sony går forhåpentligvis bort fra M$ sine always-online premisser. Time will show.

*Edit: Om du trenger flere indikater på hvilken vei ting går, har bomba en interessant greie på det.

Lodin

Der Waaaah
Siste ryktet jeg hørte var at MS har betalt utgivere for å ikke annonsere spill til PS4 på E3. Altså at det slippes samtidig, men under messa er det bare XONE og PC det utvikles til. Titanfall kan godt være en del av dette.