[Xbone] neXtbox 720p kickflip

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Sprøtt å se hvordan ting endrer seg, og hvor skjebnesvangre slike annonseringer kan ende opp med å bli. Forrige generasjon var Sony den store, stygge ulven, mens det nå har fullstendig snudd.

Dette kommer til å henge ved XBone hele generasjonen.

Med forbehold om at vi ikke har testet kontrollene, vi aner ikke hva som kommer av eksklusive spill, nett-tjenestene i praksis og kvalitetsforskjeller på multiplattform-spill. Forrige generasjon gjorde kvaliteten på multiplattform-spill og kontrollen at jeg nærmest bestandig valgte 360. Ser ut til å ha blitt visket vekk nå.
 
Kom akkurat på en ting for oss som ender opp med å kjøpe både Xbox One og Playstation 4.
Siden Xbox One kommer med HDMI IN så er det vel bare til å stikke HDMI kabelen fra Playstation4 inn i Xbox One.
Da burde det teoretisk sett være mulig å bruke Xbox headset til PS3 og Xbox Skype Chat mens man spiller PS4..?
Eller har jeg glemt en viktig detalj her ?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kom akkurat på en ting for oss som ender opp med å kjøpe både Xbox One og Playstation 4.
Siden Xbox One kommer med HDMI IN så er det vel bare til å stikke HDMI kabelen fra Playstation4 inn i Xbox One.
Da burde det teoretisk sett være mulig å bruke Xbox headset til PS3 og Xbox Skype Chat mens man spiller PS4..?
Eller har jeg glemt en viktig detalj her ?
Nei, jeg tror du har helt rett. Xbone har ingen måte å få sjekka hva i granskauen den får inn via HDMI-kabelen, så hvis du slenger inn PS-en din, er det nok bare å kjøre på.
 
Her er forresten cover-designet de kommer til å rulle:



Kan være at bildet bare er en midlertidig sak, men trodde de kom til å gå over til de mindre blu-ray-boksene som Sony bruker. Vi kommer vel ikke til å trenge den fysiske plata mer enn en gang uansett, så =D
Hvis alle X1-covre ser like classy ut som det der så er ikke dét noen ulempe. Og det ser da vitterlig ut som samme format som Blu-ray-covre?

Foreløpig virker det som man kan ta seg god tid før man støtter denne boksen med kronasjer, men så snart Microsoft garanterer at spillene vil funke både med og uten online for all og evig tid, så er jeg gira.

Om ikke annet kan jo denne pinlige mellomfasen mellom videospill-på-disk og videospill-as-a-service (VAAS?) bli en hyggelig påminnelse om fordelene ved den gamle skolen. Jeg liker å tenke på at alle mine 3DS-spill vil funke til Dovre faller, eller eventuelt til 3DS-batteriet dør.

Det mer realistiske alternativet er vel strengt tatt at man bare tar steget fullt ut, innrømmer at forbrukeren ikke eier nåla i veggen, men kan leie tilgang til hele Xone-biblioteket for 2-300 kroner per måned. Denne mellomtingen de driver og prater om nå fører liksom ingensteds hen. "Kan vi friste med å kjøpe-men-ikke-helt-eie? Kun 600 kroner, du eier spillet i hvert fall noen år fram i tid, men så kan vi ta bort tilgangen igjen, sånn ca. når det passer seg og vi har en ny boks å selge."
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Kjørte et roundtable på dette i lystig lag lørdag og det er to ting jeg lurer på:

1: Om Microsoft er så opptatt av at kun en bruker skal kunne spille en tittel om gangen, hvorfor ikke la meg se hmmm nei la oss si levere spillet på en fysisk disk og man må ha disken for å spille problem solved oisann sånn det alltid har vært.

2: Dette er den som er litt tricky, og som vi ikke ble enige om:

Jeg kjøper Tekken 7 til Xbone, knytter det til kontoen min å spiller i vei. Så blir oerhört svær i kjeften å inviterer meg over for å få juling. Jeg tar med spillet til han, logger inn på min profil, vi spiller i vei.
Etter at jeg har satt på plass oerhört ønsker han å låne skiva mi når jeg stikker hjem så han kan trene, han logger da på sin egen konto å får beskjed av Live at han må kjøpe en lisens til tittelen for å få lov til å spille det på sin konto hvorpå han gjør det.

Mister jeg da tilgangen til min "lisens" til spillet?

Dvs. knytter den fysiske skiva noe mot kontoen din så den ikke kan være knyttet til en annen samtidig, eller kan både oerhört og jeg spille Tekken 7 (med samme skive) når vi har kjøpt lisens hver for oss?
Det må vel uansett deles i to scenario, ett hvor jeg selger/låner bort/gir bort et spill til en kompis og ett hvor man skal selge/bytte et spill i en bruktbutikk. I sistnevnte tilfelle vil man jo få noe direkte igjen for å miste tilgangen til sin lisens av butikken.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du må ha din egen plate for å spille. Så... hvis KW låner spillet av deg, og så betaler for å kunne spille det, må han betale igjen for å kunne få ei plate å spille med etter at han har levert det tilbake. Så kanskje best å ikke betale, da.
 

Terje

mostly harmless
Det her blir jo bare bedre og bedre. Ungene til søskna mine låner spill av meg hele tiden. Dette vil aldri kunne funke.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Er det bekreftet at sluttbrukerne må betale for å aktivere et spill til sin konto?
En ting er at GameStop må betale fee for å selge spill brukt, men blir relativt dritt hvis man må gjøre det ved privatsalg/bytte også.

Siste jeg leste fra Polygon tilsier at det ikke skal være noen fee mot forbrukere av spillene:

Our sources also said that there are no plans to charge gamers a fee to sell or reactivate a used game. Earlier today, Microsoft's Larry Hryb touched on the topic of used games on his blog, but didn't say whether fees will be required.
"The ability to trade in and resell games is important to gamers and to Xbox," according to the official statement he included in his post. "Xbox One is designed to support the trade in and resale of games. Reports about our policies for trade in and resale are inaccurate and incomplete. We will disclose more information in the near future."
 
Topp