[Xbone] neXtbox 720p kickflip

Novastrum

Feminist-elitist
Når jeg først leste dette i ørska i dag morres, så følte jeg at dette var en herlig seier for forbrukere. (og det føler jeg vel egentlig fortsatt).

Nå begynner jeg å tenke hvor irriterende det er å bytte disker og greier. Blir nok en del fler games on demand-kjøp i neste generasjon for min del.

Det som uansett er virkerlig digg er at man slipper å være redd for at alle spill - både fysiske og psykiske, slutter å funke når kjeksboks-nettverket feiler. det er uungåelig at det vil skje noen ganger. Og vi slipper også å være redd for at spillene vi har fysisk eller lastet ned vil slutte å fungere om ti år når nettverket skrus av.
 
Personlig synes jeg internett har overreagert til de grader rundt DRM-saken, og jeg hadde virkelig ikke forventet denne snuopperasjoen fra Microsoft. Tvert imot. Jeg forventet at Sony, sakte men sikkert, ville følge etter nå som MS har tatt støyten. Når det er sagt så har jeg personlig fryktelig lite følelser for dette, hverken den ene eller den andre veien. For oss som bor i den vestlige verden med stort sett stabilt internett, har "always on"-kravet fryktelig liten praktisk betydning. Personlig kjøper jeg aldri brukte spill, og jo flere nye spill bransjen selger, jo større budsjetter kan vies til utvikling. Jeg vil heller fôre utgiver/utvikler enn Gamestop. Jeg har inntrykk av at de som griner, griner kun på prinsipp.. Da blir jeg litt matt..
 

Novastrum

Feminist-elitist
Bare det siste året har Både Sim City og The Last of Us til tider vært omtrent umulig å spille på grunn av nettverkstjenester i backend som har feilet. Å tro at sin egen internettlinje er det eneste som trengs online er litt vel naivt. Det var snakk om at XBone skulle være online én. gang. i. timen. Det høres kanskje ikke mye ut, men den dagen du sitter dypt inne i en kul spillopplevelse og får påtvungen pause og "Error: Network connection timeout" uten mulighet til å lagre spillet er det kanskje ikke like kult.
 
En gang hver tjuefjerde time var vel kravet. Og ja, er naturligvis fullt klar over at MS må holde kustus på sin backend. Samtidig, når dem først har baller til å innføre et slikt system, så bør dem være rimelig sikre på at de kan holde det gående stabilt med flere lag redundans. Jeg har ganske mye mer tiltro til MS på den fronten enn EA. Av flere grunner. :)
 

Lodin

Der Waaaah
Lol, dette er bare lol. Vil ikke være han som fortalte Steve Balmer at de gjorde dette. Og vil heller ikke ha maskina fremdeles.

 
Lurer på kva dette vil ha å sei for skykomponentene deira. Temmelig fucked om spel må gimpes for å passe med den nye profilen, eller om dei kan la spela kreve at brukeren er online. Mest sannsynlig blir det sistnevnte, for det ræger ingen over.

Ser det allerede, MS vil pushe kraftig på med skyprosesseringsmuligheter for utviklere som ei mogeleg piratsikring. Ingen dum idé egentlig.
 

Lodin

Der Waaaah
Eller sky var bare et dilleord gresspulere liker å bruke fordi det høres fancy ut og lover himmelen.
Mitt gjett er at det ikke var mer enn at de kanskje ville la folk kjøre hosta servere til multiplayer.
 
Så MS har gitt ut 2 konsoller denne generasjonen da? Den første dead before launch.... og nå dette....

Ja, så lenge de ikke failer like hardt som WiiU, er jo alt greit?
 
Surret fortsetter. Xbæsj 1 kommer ikke til Norge før i 2014.

At E3, we announced that Xbox One would be available in 21 markets around the world at launch. This was an aggressive goal and the team has been working very hard to deliver Xbox One to as many markets as possible.

Our priority is ensuring our customers get the best Xbox One experience the first day it is available. To do that, and in order to meet demand, we have adjusted the number of markets that will receive Xbox One in November to 13 markets, including Australia, Austria, Brazil, Canada, France, Germany, Ireland, Italy, Mexico, Spain, United Kingdom, United States and New Zealand, in November.

We remain committed to launching Xbox One in Belgium, Denmark, Finland, Netherlands, Norway, Russia, Sweden, Switzerland, as soon as possible in 2014.
http://kotaku.com/sorry-russia-xbox-one-will-launch-in-only-13-countrie-1137660840
 
Heldige sveitsere som kan ta en lunchpause over grensa for å kjøpe burkaen istedet for å vente tre måneder. Noen som skal bestille fra UK, eller? (KØDDA)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Xbone gjoer seg mindre og mindre relevant, helt greit for meg.