Ninja Gaiden Sigma 2

Lodin

Der Waaaah
#22
Demo kan kan nå lastes ned fra japansk PSN og US PSN fra 24 sept.
Faen er det jeg driver å laster ned nå da a? Huska feil av datoen og fant noe som har med Sigma å gjøre og ble sluppet på japanske PSN i dag. Dette blir spennende.

E: Leste feil. Uansett er det akkurat samme demoen som ble sluppet på 360 for en million år siden og jeg ser ihvertfall ikke forskjell.
 
#23
Det er ikke akkurat samme, men nesten, "Buddah" er med. Jeg tror Ps3 versjonen har høyere oppløsning, hørte 360 hadde kun 576p? eller noe i den duren, er ikke sikkert Sigma 2 har ekte 1080p, men jeg tror den har noe høyere. Dette ser man bedre på 40 tommer og oppover, hakke så mye å si under 40'. Derfor skal jeg sjekke de to nå på 40' Full HD.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#24
Jeg prøvde demoen. Den var vel gøy.

Men jeg fikk ikke til å bounce puppa til Ayane med sixaxisen.
 
#25
Kommer vel i retail versjonen.

Ok nå har jeg sammenlignet begge, og kunne se de med et knappetrykk fra hverandre på fjernkontrollen.

Faktisk litt forbauset. Da jeg trodde og håpet PS3 ville være kvassere. Men som mange andre multiplatform er 360 versjonen klarere kontra PS3 som er mer foggy. Det er ganske mye deiligere å henrette på 360 pga det ser bedre ut med blod enn lilla-greier. Det som var enda mer plagsomt, er at på PS3 så faller ikke hodet av, det er forsatt der..! Ryu ser dog litt kulere ut på PS3 med pittelitt større triceps og grønne øyne kontra vanlig brune:p Kamera var bedre på PS3 mer oversikt med kamper i korridorer, der hvor 360 var klønete i blandt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#26
Det er en stor sjanse at grunnen er at det er den japanske versjonen. Tror vi kan vente oss like mye blod som i 360-versjonen på release, evt euro/US-demoen.

En annen ting som virker gøy er Team Missions. Antar disse vil være online coop i fullversjonen?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Okay, Ninja Gaiden Sigma 2 ble loddet som tippa vektskåla over på at jeg også mekka meg JP-konto, og jeg har noen tanker om demoen.
  • Teknisk sett holder porten bare såvidt mål. PS3-ens grøtete AA er såklart med, og spillet later til å kicke rundt 30fps som 360-utgaven, men det var MYE tearing ute og gikk. Selv når det ikke skjedde noe. Svakt.
  • Jeg liker faktisk de der lilla greiene istedenfor blod. Ninja Gaiden 2 var så blodig at det til tider var distraherende, dette virker mye mer rent og enklere å lese. Og det blir sånn i fullversjonen også, Team Ninja har sagt at NG2 var sikta inn mot amerikanerne som vi alle vet er et blodtørstig folk, mens japanere og europeere tar ting litt mer med ro og får dermed mindre gørr. Samme opplegg som med No More Heroes.
  • Ayane føles faktisk som et bra tillegg og ikke bare søppel smelt inn for å trekke ut spilltiden, som med Rachel i NGS1. Og dere som ikke ser pupperistinga i demoen: Se bedre etter. =D
  • Team Missions... et fint konsept, jeg ser at det kan bli artig online. Det avhenger litt av hvilke nye muligheter man får og hvor bra missions de legger opp til.
  • Den nye bosskampen i demoen legger lista høyt, jeg håper de har smelt inn flere slike setpieces. Noen av brettene i NG2 ble litt vel ensformige fordi man bare høvla gjennom de samme gamle fiendene hele tida. Når det er sagt holder det med én kamp mot to beltedyr, vi trenger ikke flere. :argh:
Jepp. Fin demo, jeg føler jeg må kjøpe dette til tross for at jeg har NG2 fra før av. Når det er sagt merka jeg at jeg var blitt helt sykt rusten siden sist, jeg får legge meg i trening. :(
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#32
Er ikke du som mangler noe, det er max som har prompa.
 
#34
Jeg blir gal av å vente på spillet, typisk at GAME i Norge også har Collectors Edition og jeg kunne hatt det på Fredag, men neida. Det viste ikke jeg da jeg forhåndsbestilte fra HMV (som vistnok skulle ha monopol på Collectors Edtion i Europa). Jeg hater å vente på sånne spill som dette. Når man forhåndsbestiler, regner man med å ha spillet på release datoen..?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Var innom no gampestoppings i dag og sikra meg Sigma 2 til ågerpris. Demoen var rett på spenna når det gjaldt å forespeile den fullstendige opplevelsen, for her får vi et hjertelig gjensyn med både tearing, framedrops, herlig grøtete 720p oppskalert til 1080p og ikke minst pisslange innlastingstider hver gang man skal plukke opp noe. Ikke det at spillet plutselig er blitt dårlig, men jeg ergrer meg så jævlig over den dårlige portinga som er foretatt her. Ja, påkrevd installasjon på rundt 3GB også, forresten. Underveis får du se en ganske kjip tegneserie da, så da er det vel greit.

Og ja, spillet er en del lettere nå. Våpenoppgraderinger er gratis, men til gjengjeld får du bare utført dem ved visse statuer, og bare en om gangen. Fiend Challenges later til å være øksa fra denne utgaven også. Samma det, gleder meg til å teste no Team Missions på nett. ^^

Edit: Pupperistinga ser ut til å være Ayane-eksklusiv, forresten. Muggene til Sonia holdt seg i ro uansett hvor mye jeg bikka på kontrolleren.