Nintendo 3DS: den store tråden

Lodin

Der Waaaah
Det er det ikke siden browseren bare er en browser og sjappa ikke funker fordi alle bruker den nå. 3D traileren for barneporr (Dead or Alive) var dog ganske stilig og fungerte finfint.
Hva er verdt å kjøpe til DSi? Annet en Shantae.

E: jo også kan man laste ned bilder fra 3dporch.com og få dem opp i 3D i browseren. Det er jævla nifty.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mario vs. Donkey Kong-spillet er ganske ålreit hvis du liker pusling men ikke nok til å betale for en av fullpris-utgavene. Aura-Aura Climber minner veldig om sånne fysikkbaserte klatrespill (kanskje fordi det er et fysikkbasert klatrespill), har stilig grafikk og funker veldig bra på DS-skjermen. Billig er det også. Ellers... øh. Greieste er kanskje å sjekke Download Games Roundup på Eurogamer, de pleier å være gode til å plukke fram interessant småtteri som dukker opp.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Den internett-browseren er noe av det jævligste... ikke bare er den treg som satan men toskjermsløsningen føles så bakvendt at det for en som er vant med iDingser ble rene pinselen.
Excitebike 3D var kult i ca. 26 sekunder, ikke var 3D-en særlig imponerende heller. Skulle gjerne kjøpt Mario Land, men faen ikke for 32 jækla spenn.
 
Nettleseren blir garantert ikkje brukt av meg, kom akkurat inn på esjappa og skal laste ned alt eg kan få tak i gratis, pluss kanskje kjøpe litt greier. Glær mæ sånn halvveis!

Edit. Nettleseren var ubrukelig og skal ikkje brukes. Makan. Merkelig at ingen kommenterte OOT3D-traileren som var i 3D og var deilig og gav meg litt ekstra puls. Siden den var deilig og gav meg ekstra puls og greier.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk ikke lasta ned en pøkk før jeg måtte på jobb (Nintendo eShop undergikk hovedtenance påsto maskinen), men gjør et nytt forsøk i ettermiddag. Skal gjerne kjøpe Super Mario Land til 32 spenn som er billig for svarte (det billigste, brukte eksemplaret jeg fant etter et kjapt søk kosta 33 kroner pluss frakt).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
App Store har lært meg at den gamle regla om at man får hva man betaler for fortsatt gjelder. Unntatt hvis du betaler for Tiny Wings, da får du mye mer.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
jeg hadde ingen problemer med nedlasting ihvertfall. betalinga var det verre med.
 
Fikk ikke testet den elektroniske shoppen før jobb jeg heller, men det er synd å høre at browseren suger. Håper virkelig de får fylt den med mer attraktivt innhold enn hva som fantes på Wii- og DSi-ware. Mer småspill med samme kvalitet som Lost Winds og Bit.Trip-spillene er det jeg vil ha og jeg vil ha oppdaterte gamle spill. 3D i retrospill interesserer meg ikke, men online, leaderboards, farger i gamle GameBoy-klassikere osv. ville gjort meg gira. Håper vi ser noe lovende innhold på konferansen i kveld (har trua på oppdaterte versjoner av 2d Zelda-spill i forbindelse med 25-års jubileet). De trenger å få det til bedre denne gangen.
 
Digget 3d-effekten på Exitebike, men sjølve spelet falt ikkje heilt i smak. Kjem Super Mario Bros. med slik grafikk kjøpes det, berre fordi. Super Mario Land likte eg aldri..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jaggu fikk jeg skiten til å funke etter hvert. At de velger å pimpe 3D-effekten via Excitebike av alle ting er jo litt pussig, men spillet er ikke så veldig mye kjipere enn det var på åttitallet (som, for de av dere som ikke har spilt det, ikke sier så mye siden det var ganske kjipt).

Pokedexen derimot skal alle laste ned, til tross for at de kriminelt nok ikke lar deg ta bilder av pokeymansene fordi du gloriøst nok kan ta AR-bilder med pokemon som jeg var for teit til å skjønne med en gang.
 

Lodin

Der Waaaah
Ja, nedlasting funker fint nå. Skjønte ikke så mye av pokeydexen, men Excitebike er som alltid digg. Særlig siden det nå saver tider. :p
Blir vel å plukke opp Shantae mens jeg er ute å ordner no greier.
 
Søk på Zelda så ligger det ut en 3d trailer av Oot :) Litt meh kvalitet på videoen, men noen av klippene gir et bra inntrykk av hvordan grafikken blir å se ut på skjermen. Blir bra!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Digget 3d-effekten på Exitebike, men sjølve spelet falt ikkje heilt i smak. Kjem Super Mario Bros. med slik grafikk kjøpes det, berre fordi. Super Mario Land likte eg aldri..
Digget 3d-effekten på Exitebike, men sjølve spelet falt ikkje heilt i smak.Super Mario Land likte eg aldri..
Exitebike, men sjølve spelet falt ikkje heilt i smak.Super Mario Land likte eg aldri..
Exitebike falt ikkje heilt i smak.Super Mario Land likte eg aldri..
Exitebike falt ikkje heilt i smak.Super Mario Land likte eg aldri..
Super Mario Land likte eg aldri..
Super Mario Land likte eg aldri..
:penga:
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Er ikke hver dag jeg stiller meg bak Mario og støtter han, men fy faen, Super Mario Land skal ingen snakke stygt om.

 

Lodin

Der Waaaah
Tid for protip relatert det å spille Game Boy på 3DS:
:eng: For å spille i orginalfargen til GBen, spygrønn hold inne L og R og trykk Y.
:eng: For å spille i "3D" på en "ekte" GB hold inne select mens du starter spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skjønte ikke så mye av pokeydexen
Du må samle pokemon via StreetPass tror jeg. Alternativt kan du sende pokeys til andre ved å trykke X på en av dem og velge "Send" eller noe. Tror jeg.

Ja, og de der AR-fotoene? Åpne en pokemon du vil ta bilde av og observer den vesle QR-koden på den nederste skjermen. Tegn den av i Paint eller noe (slapp av, det er bare 36 piksler (alternativt søk den opp på nett)), forstørr den, trykk Select og rett 3DS-en mot PC-skjermen. Voila.

Sånn ellers lurer jeg på om det er tilfeldig hvilke pokemon man starter med. De jeg har er Snivy, Servine, Serperior, Tepig, Pignite, Emboar, Oshawott, Dewott, Samurott, Audino, Minccino, Emolga, Foongus, Axew, Hydreigon, og Scraggy.
 
Det er de samma som meg. Og jeg har vel bare en annen venn som kommer til å laste den ned så jeg får bare ønske meg selv lykke til med å samle alle sammen...

Skulle ønske de bare gav ut en detaljert pokedex med alle pokemans som lett kunne åpnes mens jeg spilte Pokemon.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen