Nintendo 3DS: den store tråden

Spørsmålet alle vil ha svar på, er: Er det remakes av remakene? Phoenix 1 har jo vært på iOS en stund, og var vel da en port av remaken av originalen. Eller var det en port av porten av originalen? :psyduck:
 
Om du med "remaken av originalen" mener DS-utgavene var vel de bare porter tilpasset DS? Disse nye versjonene vil ha HD graffiks. Ikke lenger sprites altså.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er nok fortsatt sprites, bare i høyere oppløsning. Men ja.
 

Lodin

Der Waaaah
Uansett er Capcom noen jævla latsabber og gjerrigknarker. De kunne fint kosta på dem noen animusekvenser sånn som alle lignende spill har i disse dager.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
JA! Også sånne CGI-mellomscener! Også skal alle ha vocie acting.

neida,

Men ser greia. Jeg vil egentlig bare ha det samme spillet jeg, med litt finere tegniner. Det duger for meg ass.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Uansett er Capcom noen jævla latsabber og gjerrigknarker.
Liker at de fortsatt klarer å skvise penger ut av et nå 10 år gammalt GBA-spill...

Hvor blir det av Investigations 2, Capcom... :argh:
 
Nå fårru giræ Kleevah, det skader da ikke å spre det glade budskap til et helt nytt publikum?

Hvis de bestemmer seg for å gjøre en litt mer solid jobb med brukergrensesnittet denne gangen, og inkluderer muligheten til å spille i landskapsmodus sånn at jeg får brukt hele skjermflaten på iPoden i stedet for halve, skal man ikke se bort fra at jeg kan tenke meg å skaffe dette. Spesielt hadde det vært innmari fint om de lot meg hoppe over kapitlene i Trials and Tribulations jeg spilte gjennom før jeg glemte igjen kassetten min i Norge.


Om du med "remaken av originalen" mener DS-utgavene var vel de bare porter tilpasset DS
Ikke eneren, det første PW på DS har et femte kapittel som var nytt og tøft.
 
Her er eit par spel som på ingen måte prøver å selge på sleskt grunnlag:



Eg meine, berre SJÅ på dette feministivennlige designet!

(slightly nsfw, beklager at eg rotet til spoilertags første forsøk)
Mø?



Alt annet enn rævva!

 
Etter å ha sett kjapt igjennom lista over kommende titler til 3DS innser jeg at Animal Crossing er det eneste spillet jeg har noe interesse for. Så får det spillet jevnt over bra omtaler, muuulig jeg omsider kjøper meg en 3DS. Vet jeg skal ha den før eller siden, men virker som det er alt for dårlig utvalg av virkelig gode spill for øyeblikket, tar jeg feil? Vet iallfall Mario Kart 7 skal være bra, og det nye Resident Evil har fått endel gode omtaler. Og Zelda vet jeg jo er bra(særlig for dem som aldri har spilt N64-versjonen), men er ikke i stemning(er sjeldent det) til å spille en remake. Noen flere kommende titler som folk generelt har høye forventninger til her?
 
Phoenix Wright vs. Professor Layton, og jeg lurer på om ikke Kid Icarus kan blir moro.
 
Jeg har blitt hodestups forelsket i alle Paper Mario-spillene hittil (Super Paper Mario inkludert) så jeg gleder meg stort til det.
 
Super Mario 3D Land og Tales Of The Abyss er ihvertfall to allerede utgitte titler som begge holder høy kvalitet. I tilegg kommer det ett Donkey Kong etterhvert.
 
Tales blir å skaffes når eg er ferdig med herlige Resident Evil. Kanskje Resident Luigi?

Det skal komme både Contra 3D og Final Fantasy 3D. Kan hende Ninja Gaiden også blir bra. Paper Mario gleder eg meg til!

Kven er utviklerne til Donkey Kong?
 
Luigi's Mansion 2 blir godt tatt imot ja! Har ventet på det lenge, det var definitivt et av de beste spillene til gamecube.

Må også nevne Final Fantasy: Theatrythm om man liker rytmespill og final fantasy (for soundtrackene i det minste). Det ser herlig ut.
 
Vet ikke noe om Donkey Kong eller hvem utviklerne er, har bare sett det blitt referert i ett par sånne 'upcoming' artikler fra 1up, IGN etc.
 

Lodin

Der Waaaah
Demo av Crush 3D ute. Det er da en 2D/3D platformer som har stært konseptet til Fez siden det aldri faens dukker opp. Er etter sigende ålreite saker.
 
På PSP var det ikke det helt store. Mulig lastepausene bidro til det inntrykket dog.

Og; var ikke Crush ute før Fez ble kunngjort?