Nintendo 3DS: den store tråden

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nintendo is preparing a couple of different 3DS XL packages around the world.
Europe and Japan will be greeted with the system that lacks a charger. The situation is different in North America, however, as the accessory will be bundled in.
We don’t know the exact reasons behind the decision to leave out the charger in Europe/Japan, but Nintendo France CEO Stephane Bole has tried to justified the situation somewhat. Bole explained that the company wouldn’t doesn’t want to “penalize the millions of DS owners” who would be forced to pay for another charger.
That’s fine and dandy, but could similar thinking have an impact on the Wii U? Maybe Nintendo would decide against bundling in a Wiimote, even though it’ll be a standard control option for many games.
Addressing the possibility, Bole said (rough translation):
“There are 200 million Wiimotes in the world. This is something you must consider before deciding which devices will be sold with the console.”
Of course, Nintendo hasn’t made an official decision regarding a Wiimote pack in with Wii U. There’s no reason to panic yet, guys!
:v

edit: Men hvis jeg skulle kjøpe en kan jeg jo bare bruke DS-laderen min. Not! Fordi den vil bruke DSi-laderen, som er annerledes. Nintendo skrur oss igjen!
 
Er vel en sånn en som funker som lader til 3DS, ikke sant?


Hvor kan man kjøpt sånn en 'a billig? Gamezone.no hadde til 149, men det var litt dyrt, syns jeg...
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Takk. Aldri bestilt noe fra der før, men satser den er bankers.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Dealextreme er go-to-sjappa for billigelektronikk.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Eurogamers førsteinntrykk

600x-1.jpg



Eurogamer skrev:
Finally, what about inputs? Motion sensing? No noticeable difference: it's as sharp and responsive as it ever was, and the touch-screen is still wonderfully precise. The d-pad and face controls feel pretty much identical, too, although they're now matte rather than gloss, of course. Fans of Select, Start and Home will be delighted, however: that horrible plastic clicky thing at the bottom of the touch-screen has been replaced with individual buttons, and it feels so much nicer to use.

This brings us to the circle pad, and, yep, although it remains a treat to use, there's still just one of them. I can't decide whether I'm surprised by this or not, but I am a little disappointed. I understand the reasoning, I guess: even if Nintendo did add a second pad, developers would still face a potentially divided market when making true twin-stick games, and many would struggle to justify the risk. Sticking one on would be so much cleaner than meddling with that horrible circle pad peripheral, though, and it would give the core audience a really compelling reason to plump for the XL.

Without a second pad, I think you're left with an update that feels like a missed opportunity for all but those of us whose eyes are starting to pack in, or who travel on planes an awful lot and really want that improved battery life. The XL's a nice upgrade, in other words, but it's hard to argue that it's an essential one for most people. You'll like the hardware, and there are a handful of definite improvements, but it's probably safe to stick with what you've already got.
 
Den er helt fantastisk å spille på <3

 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jeg sto og så på den der i butikken, men bestemte meg til slutt likevel for den vanlige, siden den var 20 euro billigere. Og videre for den hvite, siden den var enda 20 euro billigere. Med de 40 sparte syntes jeg det var rimelig å kjøpe et ekstra spill med det samme.

3DS er kult. Sitter fortsatt og leker masse i menyene mellom racene i Mario Kart, det er mange flere leketøy der enn jeg hadde forventet meg. 3D-kameraet er morsomt, AR-kortene er morsomme, e-Shopen lover godt, online-biten ser ut til å være 90% mindre tungvint og 3Den er steike meg så pen. Digger det.

Har sendt et kort med sommerhilsen fra Bremen til dem jeg er venner med allerede. Gleder meg til å spille Mario Kart en dag. Har vel snart rundet 50cc.
 
Må jo begynne på det letteste og deretter oppover.

Hvordan får man 3 stjerner i cupene på 100cc? Det er tydeligvis ikke godt nok å vinne alle løpene og collecte 10 coins.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Jeg trodde det var 38 poeng+, men da går det vel på tid.

Begynte selv på 50cc, men merket fort at det ble jævlig kjedelig og lite utfordrende. Klarte vel bortimot alle cupene på 100cc på første forsøk, men nå har jeg spilt en del MK og driftinga sitter ganske bra.

Edit: Kvalma sjæl.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvordan får man 3 stjerner i cupene på 100cc? Det er tydeligvis ikke godt nok å vinne alle løpene og collecte 10 coins.
10 mynter, nei. 10 mynter i hvert løp, ingen andreplasser og få kollisjoner så blir det no stjernings. Litt øvelse gjør at de renner inn av seg selv, helt til du kommer til 150cc og 150cc Mirror iallfall.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Hva er det myntene gjør da? Det står i brosjyren min at man blir raskere av dem, det har jeg ærlig talt ikke helt lagt merke til enda. Men så er det som den grønne zebraen sier, har hittil ikke sett så mye til motspillerene mine. Har begynt på 100cc nå heldigvis.

I DS-boksen, MK-boksen og Super Mario Land-boksen lå det tre kort med PIN-koder fra den sagnomsuste Club Nintendo. Skal se om jeg ikke klarer å få litt gærninger inn på e-shop-kontoen min (det var sannsynligvis en tabbe å velge Norge som region).

EDIT: Nei, det eneste av interesse jeg hadde råd til i stjernebutikken var 300 poeng til Wii'ens e-shop. Og siden jeg ikke kan registrere Wii'en opp mot Club Nintendo uten en sånn kode så var det også nytteløst. Jeg ba om en liten pakke New Super Mario Bros.-stickers sendt til kjærestens adresse :p

EDIT2: Noen pene ting de har i Nintendoklubben altså:



 
Fikk svindla fra meg lego batman mot mariokart på spaceworld i går, så om folk vil plukke det frem igjen er jeg mer enn gjerne med på litt pr0gaming. Sånn ellers har jeg fortsatt ingen streetpass-hits. Prøvde meg på Byporten og litt langs Karl Johan i rushen i går, men fikk fortsatt ingen treff. Ikke engang Oslo er stor nok by. Hvordan var det rundt release, dere som har hatt den en stund?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan bare snakke for meg selv, men hver gang jeg har tusla langs Karl Johan har det rent inn minst tre stykker. Sikker på at du har satt opp maskinen for StreetPass? :p
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Jeg har aldri fått noe særlig med hits i sentrum hvertfall, og jeg tråler gjennom der et par ganger i uka. På campus er det derimot en god del faste travere jeg ofte treffer på, men skjelden jeg finner noen utover det.
 
Fikk mitt første streetpass i dag. Fikk fire, faktisk. Å henge på outland et kvarters tid mens det var turnering i et eller annet kortspill gjorde biffen.