Nintendo 3DS: den store tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
Hvis du ikke likte de forrige, spørs det vel om du liker dette.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
Jeg har lest to anmeldelser, begge var positive. Det er ikke sikkert du vil synes spillet er bra selv om du har lest fem positive anmeldelser av det.
 
#46
Ja så flere positive omtaler nå.
Klart det, men som oftest større sjangse.

Bare sånn for morro kjørte jeg opp Tekken 6 og Soul Calibur på PSP, vedsiden av Street Figther på 3DS. 3DS har bedre farger og litt skarpere grafikk på zoom, jo nærmere jo bedre. Jeg syntes PSP spillene er bedre på måten figurene er nærmere skjermen når man sloss. Vanlig kamera i 3DS er litt langt unna. Jeg syntes og Nintendo kunne lagd skjermen litt større, kanskje like stor eller hakket større enn GO skjermen, det er god nok plass til høytalere der fra før.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#47
Jeg føler at jeg må bemerke at LEGO Hvasomhelst generelt er kule spill, bare så det er klart.
 
#50
Jeg føler at jeg må bemerke at LEGO Hvasomhelst generelt er kjedelige spill, bare så det er klart.

I hvert fall dem jeg har prøvd, Star Wars 1 og 2 og Indiana Jones. Hundre ting å gjøre, men ingen spillsystemer/dynamikker å utforske. Ordentlig flatt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
Jeg føler at jeg må bemerke at LEGO Hvasomhelst generelt er kjedelige spill, bare så det er klart.

I hvert fall dem jeg har prøvd, Star Wars 1 og 2 og Indiana Jones. Hundre ting å gjøre, men ingen spillsystemer/dynamikker å utforske. Ordentlig flatt.
Jeg føler at jeg må bemerke at du misser poenget. Greia er å utforske spillene i seg selv.

Når det er sagt har jeg Lego Star Wars 2 og gikk lei på tredje brett eller noe. Det er nok meg det er noe galt med.
 

Lodin

Der Waaaah
#53
Hvis noe du derimot er lei av er Face Raider fordi du bare har deg selv å skyte på så funker det like utmerket med fotografier. Testa på et whim detta bildet av Bruce Campbell og det gikk strålende. Sier seg selv at spillet nå er tusen ganger bedre. :D

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Funker å ta bilde av dyr også.
 
#58
Jeg føler at jeg må bemerke at du misser poenget. Greia er å utforske spillene i seg selv.
Akkurat, vel, det var naturligvis det jeg prøvde. Turns out, alt JEG rakk å se i de timene jeg har spilt disse tingene er endeløse brytere og lite kreative setpieces (trykk en knapp, og noe bygges automagisk for øya dine! wowzors!). Er det noe mer spenstig åpenverdenings og hemmeligheter-som-ikke-bare-gir-deg-flere-knotterings seinere?

Lurer også på hvorfor de ikke kunne laget et kampsystem som var morsomt når det først skulle ta 50% av tida di.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#59
Som sagt så liker jeg dem ikke noe voldsomt selv, men det er ganske lett å se at du skal snoke etter hemmeligheter og sånt i Free Mode for å finne alt. Free Mode er da modusen hvor du kan bytte mellom hvilken som helst figur når det skal være. Men nei, det er bare snakk om å trykke på greier inntil du låser opp alt. Antageligvis det eneste spillet hvor du gjør noe sånt.

Subteksten er at jeg ikke setter pris på din avfeiing av de usofistikerte spillmekanikkene fordi den estetiske opplevelsen tydeligvis er irrelevant. Akkurat som i Myst, et annet spill som består av endeløse brytere og lite kreative setpieces åhåhå hvordan liker du de eplene.

Subteksten til subteksten er at jeg utmerket godt forstår hvorfor disse spillene er populære, og hvis jeg hadde hatt unger ville jeg mest sannsynlig kjøpt alle.
 
#60
Sjekket nettopp DSen og jeg har visst plukket opp en Mii i dag via street pass! Det var bare en kamerat fra skolen, men fett nok med tanke på at vi ikke møtte hverandre i dag.