Nintendo 3DS: den store tråden

Lodin

Der Waaaah
Vi lever virkelig i en magisk tid når det gjelder teknologi. Mens jeg spiller Stink's Awakening (som er veldig pent i farger, bare spilt orginalen tidligere) kan man gå til home menyen, poppe opp browseren og sjekke gayfags etter guide til de der dumme konkyliene for så å hoppe rett tilbake til spillen. Det er hva jeg kaller nifty.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Noen grunner til at jeg synes Link's Awakening er det beste 2D-Zelda-spillet: Du blir forhekset av en vaskebjørn, drar på snikmorderoppdrag for å redde bikkja (dvs. en Chain Chomp) til ei gæærn kattedame, møter strømførende slimkladder som reklamerer for Nintendo 64, flyr rundt på øya ved å dingle i beina til Hanan i Drammen, bytter bikkjemat mot bananer med en krakilsk krokodille, agerer postmann for Will Wright, spionerer på en naken flodhest, ringer Bøttemusa, plukker opp Konkurshornet (det het det iallfall hos meg da jeg var liten), drar på en date som involverer at dama di deiser i knollen på deg, kåter opp en hvalross, og ikke minst vinner spillet ved å tilintetgjøre verdenen du befinner deg i.

Det er rett og slett det mest oppfinnsomme, eventyrlige og festlige Zelda-spillet (okay: Wind Waker er mer gapskratt-artig og kommer ganske nært når det gjelder eventyrlige kvaliteter, pluss at spillopplevelsen der er rikere), og det skader heller ikke at jeg spilte det da jeg var rundt elleve sånn at de få mørke undertonene virkelig gjorde inntrykk. Min nøkterne og objektive karakter til dette spillet blir omtrent 36/10.

Sånn ellers kan jeg sikkert gi noen tips hvis folk står fast og ikke gidder å sjekke guide. En bra start sikrer du forøvrig ved å tjene opp minst 210 rupier med en gang du finner sverdet. Enkleste måte: Spill Trendy Game og plukk opp begge rupiene hver runde. For å garantere at du får det du vil ha, flytt krana til det øverste venstre feltet med B og vent til det du vil græbbe er midt på den sida av samlebåndet som ligger lengst til høyre, og så trykker du lett på A. Det at krana er så jækla treg gjør at byttet ditt havner i kloa hver gang hvis du gjør det sånn. Uansett, etter at du har samlet 210 rupier kjøper du en spade, går ut av butikken og inn igjen, og så kjøper du en bombe. Grav opp feltet nederst til høyre i hundehuset (der lillesøstra til BowWow (som vil ha sløyfa) holder til) for en konkylie, og når du kommer til Halehula kan du sprenge en vegg (du ser den lett) og finne en konkylie til. Da ligger du bra an til å ha nøyaktig fem konkylier når du kommer til Konkyliekåken sånn at du får en sjette. Forøvrig mener jeg å huske at du ikke har mulighet til å samle nok konkylier til å få supersverdet før etter femte donjon, men det er mulig jeg husker feil.

PS: Kom på at jeg mekka et sammensatt kart av hele øya i Link's Awakening en gang i tida, med de fleste figurene og monstrene du møter rundt omkring slik at det ikke ser så dølt ut. I tilfelle noen er interessert:

 
Link's Awakening bringer tilbake gode minner:) Er det 2D zelda spillet som jeg har hatt det mest gøy med også. Eide ikke SNES så fikk aldri kommet meg skikkelig inn i Zelda 3.
 

Lodin

Der Waaaah
Er det bare meg eller funker det ikke å save ved å trøkke A, B, start og select? Spiller uansett ingen rolle siden det har savestate.
 
Samle rupees? Pffft, THIEF er for lur til sånt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Samle rupees? Pffft, THIEF er for lur til sånt.
Pleier alltid å vente med å stæle til helt på slutten, liker ikke å bli kalt tjuvradd gjennom hele spillet.

Uansett, dette er en litt annen versjon enn den jeg har på kassett. Har sett en skrivefeil eller to som er retta opp, og kjerringa til Ulrira sier "HELLO!" istedenfor "YAHOO!" av en eller annen grunn. Kan også sverge på at kista under kåken til Rikkart inneholdt en slimkladd før, nå var det en konkylie der.

Og man kan ikke skrive ut bildene, aww. :(
 
Folkens! Da har også jeg skaffet meg 3DS. Tenkte jeg måtte knabbe en før Zelda kom ut. Har kjøpt Street Fighter så er interessert i noe kamper!

Skal adde dere nå.

Min FC er: 3351-4146-3353
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Følg med her nå på min eksklusive steg-for-steg-guide:

- Trykk på alle fire knappene samtidig
 
Einaste som er nødvendig uansett. Btw, ELSKER kartplakaten din, Tryggve! Kan plutselig hende eg printer den ut og henger den på veggen her. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bra å høre at den tjente til noe.

Sånn ellers, fant ut at det er mulig å få supersverdet etter fjerde dungeon; boomerangen er fortsatt off-limits til etter femte. Er straks ferdig med Face Shrine nå, mangler bare to hjertebiter og sånt. Eneste irritasjonsmomentet er at jeg skrudde opp og døde en gang på første boss så jeg ikke får den alternative slutten. :argh:
 
...alternativ slutt? :psyduck:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Pløy gjennom spillet uten å dø så får du en ekstra sekvens som varer i rundt regnet ti sekunder. Se om du klarer å gjette hva som skjer ut fra et hint du får i løpet av spillet.
 
Den plakaten der bringer tilbake minner. Minnene spinner riktignok mest rundt det at jeg som liten gnom konkluderte med at spillet var for vanskelig, men minner er det likevel.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Eurogamer er ute med omtale av Ocarina of Time 3DS
Eurogamer skrev:
This is still a young industry, and up until very recently, technological restrictions often prevented games from being all that they could be. Remakes have the potential to realise a game's vision in a way that wasn't possible when it was first made.

That is exactly what The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D does. This is a better version of Ocarina of Time that's worth every penny of its modern-day price tag. Really, that should be all you need to know.
Dette låter jo bra, men er det n..
Eurogamer skrev:
Navi calls out less frequently, which makes her less annoying;
EFFIN SOLD!