Nintendo 3DS: den store tråden

Lodin

Der Waaaah
De ble slengt ut demoer av Kingdom Farts Dream Drop Derp og det derre Final Fantsy musikkspillet i går. Sistnevnte var det mest spennende selvom det bare var låter fra 8 og 13 med.
 
Forventet dere seriøst at nintendo skulle brekke bakoverkompatibilitet for 17 millioner kunder fordi et fåtall griner over at de ikke får ei egen stikke til kamera?
Ser ikkje problemet, utviklere må berre fortsette å legge inn støtte for fleire kontrolloppsett. Må man kjøpe Circle Pad Pro XL no liksom?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg er også ganske meh til denne, er vel samme antalle piksler strukket over større skjerm og selv om jeg kan tenke meg større skjerme er egentlig størrelsen på den i dag ganske fin, passer perfekt i den ene lomma på bagen jeg bruker. Men, hadde det vært no redesignings i bildet hadde jeg nok hatt det oppe til vurdering et par ganger til.
 
Jeg tror faktisk at den større skjermen (pluss bedre batteritid) er nok grunn i seg selv for min del. Men det blir når og hvis jeg bestemmer meg for å bruke penger på videospill igjen, dog.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Største avslåeren for meg med 3ds er ennå det at jeg ser ikke så fælt mange spill jeg har lyst på. Resevil og... noe.. puzzle-greier til lange togturer kanskje...

Hovedgrunnen til at jeg kjøpte ds-en min var casslevannja. Etterlyser 2d-castlevania på 3ds i 2d.
 

Lodin

Der Waaaah
Du får ikke det. Du får prequel til Lords of Shadow 2 i quasi-3D. Denne gangen må du elske det fordi ikke bare Simon, men Richter og de andre Belmontene reiser tilbake i tid for å bli med! Fordi Konami er blitt verre enn Capcom og ingen la merke til det.

Når det gjelder den nye greia ser jeg ikke poenget. 3DSen er akkurat passe størrelse til å følge med alle steder og jeg bryr meg ikke om større skjerm. Fetemus-DSen til Fetthest fikk jeg litt angst av.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Når det er sagt får jeg ganske vondt i hendene av å progame MarioKart på 3DS, muligens den større utgaven vil være mer behagelig. Men bruker maskinen såpass lite det føles noe bortkastet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Må bare si jeg ikke har noen problemer med noen av Nintendos maskiner sånn sett, men antar det er litt verre hvis man har en tendens til å være plaget med vonde ledd/sener/whatever.

Uansett, testa demoen til Kingdom Hearts: Really Retarded Rsubtitle i går og den første jeg møtte var jaggu han løken fra The World Ends With You. Kom på at jeg kjøpte det for lenge siden og bare spilte det i ti minutter, så da fant jeg ut at jeg skulle spille det litt nå. Det er fortsatt lett blant de mest unike JRPG-ene jeg har spilt, og det spørs om ikke det blir noe mer av det i løpet av ferien.

Kingdom Hearts sugde forresten, selv om kampsystemet var litt ålreit føltes det som om det var i feil spill.
 

Lodin

Der Waaaah
Som i at noen andre enn Squenix burde mekka et episk RPG med folk fra Disney og droppa all den avskylige driten fra FF?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, som i at et kampsystem basert på konstant bevegelse og momentum ikke hørte hjemme i et rimelig satt action-RPG-lite.
 
AC Adapter
The AC adapter is being sold separately for Europe and Japan. In North America, the AC adapter is included.

Ingen lader følger med denne nye 3DS XL'en... hva faen, Nintendo?!
 
Det er fortsatt lett blant de mest unike JRPG-ene jeg har spilt, og det spørs om ikke det blir noe mer av det i løpet av ferien..
Gjør det, gjør det, TWEWY er det beste originale spillet til DS.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har spilt mer, bare... håper hovedpersonen dør snart. Verre løkrull enn Cloud for svarte.
 
Jeg tenkte det samme, men han gjennomgår en :vcharacter development:v slik at han blir mindre irriterende.

e: Theatrhythm virker ganske knall. Jeg liker rytmespill og få spill har bedre soundtracks enn Final Fantasy-spilla har så dette skal skaffes. Pluss DLCene ass
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Den er grisestygg.